Az Epic Games technológiai osztályának vezetője, Tim Sweeney a Montreal International Game Summiton kifejtette a jövő játékfejlesztési költségeivel kapcsolatos gondolatait. Elmondása szerint 2011-ben sok álmatlan éjszakát okozott az Epic embereinek a Samaritan techdemo, mely iszonyatosan lassan készült el, s minél lassabban készül el valami, annál költségesebb. A rövid erődemonstráció 30 ember négy hónapjába került, ami egy teljes játékra levetítve háromszoros, de akár ötszörös áremelkedést is jelenthet.



A cég belátta, hogy ez megengedhetetlen, így olyan módszereket dolgoztak ki, melyekkel lefaragható ez a szörnyen hosszú fejlesztési idő, így lehetségessé téve azt, hogy következő generációs játékokat készítsenek, még akkor is, ha a költségek a duplájára ugranak.

Sweeney beszédében kitért az ingyenesen játszható programokra is, melyek még inkább széleskörű elterjedése szerinte elkerülhetetlen, hiszen ha egy, csak lemezről elérhető, 60 dolláros program és egy ingyenes, AAA kategóriájú játék közül kell választania az embernek, akkor az utóbbi fog nyerni. A feladatuk így az, hogy ezt a trendet figyelembe véve a pénzszerzésre, vagyis a mikrotranzakcióra koncentráljanak, s megakadályozzák a játékuk illegális letöltését.