Ahogy arról már korábban beszámoltunk, készül az EU új része, mely ezúttal a Római Birodalom fénykorába vezet el minket, az első pun háborútól a világbirodalom kialakulásáig, egész pontosan a Krisztus előtti 280 és 27 közötti időszak eseményeit élhetjük át újra (vagy alakíthatjuk át kedvünkre). Amint az egyelőre alfaverziót tükröző képekből kiderült (pár újat töltöttem fel a galériába), a térképek ezúttal remek 3D-s megjelenítéssel és részletes topográfiával büntetnek, így talán ez a sokat szidott játékelem is végre helyére kerül, mert bármennyire erős is a lélek, azért nem árt, ha a test is csinosabb picit.
A játékban az előbb említett időskála tetszés szerinti pontján kezdhetjük meg ténykedésünket, tíz különféle kultúra, közte a rómaiak, kelták, gallok, görögök, egyiptomiak több mint 53 frakciójának képviseletében, a több száz provincia bármelyikén. Több ezernyi karakterrel léphetünk kapcsolatba, ezen interakciók és különféle politikai intrikák közben fejlődik emberünk, és jut új képességek birtokába - és vele együtt fejlődik maga a játék is, mely természetesen az első körökben még a valós históriának megfelelő állapotokat tükrözi, de ügyködésünk ezután kihat a továbbiakra. A nagy cél, a mediterrán világ egyesítése érdekében kereskedhetünk, tárgyalhatunk (a diplomácia teljesen karakterközpontú), harcolhatunk, miközben fejlesztjük technológiánkat, és a történelmi hűségnek megfelelően a vallás is kiemelt szerepet fog játszani. A különféle oldalakat választva más-más erőforrások, geográfiai helyszínek, karakterek, államhatalmak kerülnek birtokunkba és irányításunk alá, eltérő erővel, képességekkel. Mindezt aztán elkezdhetjük a magunk kedvére alakítani: kereskedelmi útvonalakat nyitunk, hogy hozzájussunk más nyersanyagokhoz, bizonyos figurákat nemzetünk különféle pozíciójába emelhetünk, államformákat és vallást választhatunk népünknek. Haderőnk hatféle alaptípussal bír: milícia (a sztenderd parasztok), nehézgyalogság (például a légió), távolsági támadók (íjászok, parittyások, stb.), lovasság, lovas íjászok (jellegzetesen ilyenek a pártusok), és az elefántos csapatok (milyen remek lesz velük "bevágtatni" Karthágóba...).
Bár a játék megőrzi a széria csontstratégák által olyannyira kedvelt két fő elemét, azaz a komplexitást és a nagy szabadságfokot, a Paradox érezhetően nyitni akar picit, így elmondásuk szerint beépítenek pár segítséget az újoncoknak, hogy könnyebben rákaphassanak azok is a mókára, akik eddig idegenkedtek tőle � ennek része az átdolgozott kezelőfelület is, mely reméljük, ezúttal tényleg egyszerű és áttekinthető lesz. Sőt, a nagy dobás még hátravan: a friss bejelentés szerint a srácok beépítenek egy 32 fős többszemélyes játékot is, melyben kompetitív és kooperatív módokban is összemérhetjük tudásunkat (de jó is lesz begépelni a konzolba a döglődő ellenfélnek, hogy "vae victis!"...). Azt hiszem, mindezek valóban remek hírek; ismerve a svéd hölgyek és urak tudását, a belbeccsel ezúttal sem lesz gond, és mivel úgy tűnik, a külcsín is felzárkózik hozzá, jövő év második felében egy újabb kiváló stratégiával gazdagodhatunk.
A játékban az előbb említett időskála tetszés szerinti pontján kezdhetjük meg ténykedésünket, tíz különféle kultúra, közte a rómaiak, kelták, gallok, görögök, egyiptomiak több mint 53 frakciójának képviseletében, a több száz provincia bármelyikén. Több ezernyi karakterrel léphetünk kapcsolatba, ezen interakciók és különféle politikai intrikák közben fejlődik emberünk, és jut új képességek birtokába - és vele együtt fejlődik maga a játék is, mely természetesen az első körökben még a valós históriának megfelelő állapotokat tükrözi, de ügyködésünk ezután kihat a továbbiakra. A nagy cél, a mediterrán világ egyesítése érdekében kereskedhetünk, tárgyalhatunk (a diplomácia teljesen karakterközpontú), harcolhatunk, miközben fejlesztjük technológiánkat, és a történelmi hűségnek megfelelően a vallás is kiemelt szerepet fog játszani. A különféle oldalakat választva más-más erőforrások, geográfiai helyszínek, karakterek, államhatalmak kerülnek birtokunkba és irányításunk alá, eltérő erővel, képességekkel. Mindezt aztán elkezdhetjük a magunk kedvére alakítani: kereskedelmi útvonalakat nyitunk, hogy hozzájussunk más nyersanyagokhoz, bizonyos figurákat nemzetünk különféle pozíciójába emelhetünk, államformákat és vallást választhatunk népünknek. Haderőnk hatféle alaptípussal bír: milícia (a sztenderd parasztok), nehézgyalogság (például a légió), távolsági támadók (íjászok, parittyások, stb.), lovasság, lovas íjászok (jellegzetesen ilyenek a pártusok), és az elefántos csapatok (milyen remek lesz velük "bevágtatni" Karthágóba...).
Bár a játék megőrzi a széria csontstratégák által olyannyira kedvelt két fő elemét, azaz a komplexitást és a nagy szabadságfokot, a Paradox érezhetően nyitni akar picit, így elmondásuk szerint beépítenek pár segítséget az újoncoknak, hogy könnyebben rákaphassanak azok is a mókára, akik eddig idegenkedtek tőle � ennek része az átdolgozott kezelőfelület is, mely reméljük, ezúttal tényleg egyszerű és áttekinthető lesz. Sőt, a nagy dobás még hátravan: a friss bejelentés szerint a srácok beépítenek egy 32 fős többszemélyes játékot is, melyben kompetitív és kooperatív módokban is összemérhetjük tudásunkat (de jó is lesz begépelni a konzolba a döglődő ellenfélnek, hogy "vae victis!"...). Azt hiszem, mindezek valóban remek hírek; ismerve a svéd hölgyek és urak tudását, a belbeccsel ezúttal sem lesz gond, és mivel úgy tűnik, a külcsín is felzárkózik hozzá, jövő év második felében egy újabb kiváló stratégiával gazdagodhatunk.