Az út, amíg egy érdeklődőből vásárló lesz, hosszú és rögös lehet. Az, hogy a potenciális vásárlók kiket találnak meg, majd kitől vásárolnak, csak a célegyenesben dől el. A döntést megkönnyíti a jó marketing, illetve alapfeltétele a termék láthatósága, ennek kiváló színterei az árösszehasonlító oldalak és/vagy a Google Shopping. 

Árösszehasonlító oldalak előnyei

Az árösszehasonlító oldalak szerepe jóval túlmutat a termékek árainak összehasonlításán. Az ehhez vezető úton az első lépés egy minden szempontból profi webáruház megléte. Az Ideastyle csapata olyan webáruházat készít számodra, amely vásárlásra csábítja a látogatókat.

A következő fontos lépés a cél felé a termék láthatósága. Amennyiben olyan terméked van, amelyre tömeges a kereslet, illetve más áruházak is kínálják, akkor mindenképpen érdemes megfontolni az árösszehasonlító oldalakon való szereplést, ezek ugyanis magas konverziós aránnyal rendelkeznek. Egyedi termék esetén értelemszerűen más stratégiát kell követni, hiszen az ár kevésbé döntő tényező.

Az árösszehasonlító oldalak marketing szempontból tulajdonképpen CPC hirdetési felületet jelentenek.

Milyen információkkal szolgálnak az árösszehasonlító oldalak?

A potenciális vásárlók szeretik összehasonlítani az ugyanolyan termékeket kínáló webáruházak árait, hiszen az döntő tényező lehet akkor is, ha sok esetben nem ez az egyetlen, hiszen webshop esetén hozzáadódik még a szállítási díj is, illetve az sem mindegy, hogy a webáruház mennyire megbízható, mennyire ajánlják mások, akik már vásároltak ott. A kényelem, a biztonság a legtöbb esetben többet ér, mint kizárólag az ár.

https-ideastylehu-2022-december-cikk1.jpeg

Webshop-üzemeltetőként érdemes a kommunikációra nagy hangsúlyt fektetni, mert bizalmat építhet, ami kevésbé versenyképes árak mellett is vonzhatja a vásárlókat. Buzdítsd vevőidet arra, hogy adjanak értékelést a vásárlásukról, ugyanis sok pozitív értékeléssel potenciális vásárlókat tudsz a webshopodba terelni. A vélemények hírértékűek, így a magasba tudnak emelni egy céget, de a mélybe is taszíthatják a versenyképes árak ellenére is. 

Az árösszehasonlító oldalakon nagy jelentőséget kapnak a termékleírások, népszerű kategóriákban a vásárlókat a döntésben segítő toplisták, amelyeknél nem feltétlen az ár a döntő tényező.

Megéri?

Mind egyedi fejlesztés, mind a népszerű webshopmotorok esetén lehetőség van bővítmény révén a webáruház és az árösszehasonlító oldalak összekötésére, ezáltal automatikusan szinkronizálódnak a termékek. 

Az összekapcsolással felpörgetheted a termékértékesítést, amennyiben az általad forgalmazott termékeket mások is árusítják, és jól tudod pozicionálni az árakat. Ha egyedi árud van, illetve ismeretlenek, felesleges szerepelned ezeken az oldalakon.