Modifikációkkal nagyon sok érdekes dolgot lehet csinálni, sőt akár a teljes játékot is átalakíthatjuk a kedvünk és a tudásunk szerint. Nem kell azonban mindig nagy változtatás ahhoz, hogy a végtermék szórakoztató legyen -- elég például a gravitációt lejjebb állítani. Pontosan ez történt a Chivalry: Medieval Warfare-rel, amiben egy szerveroldali mod segítségével a Föld vonzását jóval lejjebb állították; ez már önmagában érdekes, de attól igazán jó ez a mod, hogy minden ugrást elnyújtott kiáltással kísérnek a karakterek. Van valami nagyon vicces abban, hogy középkori lovagok ordítozva ugrálnak több száz méter magasba.
Közröhej tárgya lett a frissen megjelent Aliens: Colonial Marines, ami nem is csoda, hiszen nagyon úgy néz ki, hogy a Gearbox lepasszolta a munkát több másik csapatnak, akik látszólag egymástól függetlenül készítettek valamit, aztán az egészet rohamtempóban, az utolsó pillanatban rakták össze. Ennek megfelelően jóval az elvárások alatt teljesített a játék, s mint ilyenkor lenni szokott, az emberek szinte sportot űznek abból, hogy megtalálják a legjobb hibákat. Az alábbi videóban például azt láthatjuk, hogy az MI olyan csapnivaló lett, hogy az első pályát a fegyverünk elsütése nélkül teljesíthetjük, erre a linkre kattintva pedig láthatunk egy alient, aki az Idétlen Járás Minisztériumának tagja.
Ha hiányzik a jó öreg a Dreamcast, a Saturn vagy éppen a Genesis, akkor hamarosan megnyílik a lehetőség arra, hogy a Sega klasszikus konzoljai újra közelünkben legyenek. Sajnos nem arról van szó, hogy a cég újra forgalomba bocsátaná klasszikus gépeit, csak arról, hogy laptopgyártók számára elérhetővé teszi az e konzolokat mintázó borítókat. Összesen négy modell fog készülni: egy azúrkék egyszerű kiadás, csak a Sega emblémájával, valamint lesz egy Dreamcast, egy Saturn és egy Genesis verzió, mindegyik pedig négy kiszerelésben lesz kapható, melyek ára 1070 dollártól 2080 dollárig terjed.
Annak idején tervben volt egy új Star Wars játék, mégpedig egy olyan, miben egymás ellen verekedtek volna a franchise fontosabb szereplői, valahogy úgy, mint egy Mortal Kombat- vagy Soulcalibur játékban. A programot a Studio Gigante csapata készítette, akik korábban a WrestleMania 21-et és a Tao Feng: Fist of the Lotust dobták piacra nem túl sok sikerrel. A hibáikat egy Star Wars és egy Kill Bill verekedős játékkal kívánták jóvátenni, de egyik program sem kellett a kiadóknak, így 2005-ben kénytelenek voltak lehúzni a rolót. A tudomásunk szerint ez az egy videó készült a Star Wars játékból.
A héten Valentin-nap volt, s természetesen ilyenkor mindenki készít egy témába vágó üdvözlőlapot, így nem is vállalkozom arra, hogy mindegyiket felsoroljam (az idők végezetéig itt ülnénk), így most csak a Naughty Dog által készített lapokat mutatom be. Ezeket az Uncharted- és a The Last of Us-széria ihlette, s tényleg nagyon jól sikerültek. Ezen a linken mindegyiket letölthetitek, akár nyomtatható formában is, ha esetleg jövőre felhasználnátok.
A Nintendo-konzolok átalakítására szakosodott Zoki64 most ismét egy Nintendo 64 kontrollert vett kezelésbe, mégpedig úgy, hogy egy klasszikus NES stíluselemeit tartalmazza. Ez magával vonja azt, hogy teljesen átfestette az egész perifériát, szürke sávokat helyezett a középvonalra, lecserélte a gombokat, s az egészet bevonta egy finom lakkréteggel. A végeredmény egy gyönyörű alkotás, amit bűn lenne bemocskolni az izzadt kezeinkkel.
A javarészt profi, a játékiparban is dolgozó művészeket tömörítő CGHub nemrégiben felhívást tett közzé, melyben azt kérték a közösségtől, hogy tervezzenek egy olyan karaktert (legyen az ismert faj, vagy valami teljesen új), ami beleillik a Mass Effect univerzumba. Az eredmény pár csodás munka lett, amelyek nem rugaszkodnak el nagyon az ismert elemektől, inkább csak felfrissítik azokat.
A CGHub persze nem állt meg a Mass Effectnél, s a BioWare másik sorozatát, a Dragon Age-et is elővették, amivel kapcsolatban ugyanezek voltak a követelmények, s ugyancsak szép modellek jöttek létre, ám ennél már alacsonyabb volt a lelkesedés.
A hivatalos Mass Effect Facebook-oldalon feltűnt a Mass Effect Risk asztali társasjáték, ami idén ősszel fog a boltokba kerülni. Várhatóan az alap játékmenet semmit sem változik az eredetihez képest, csak a körítést cserélik le -- az igazi kérdés tehát az, hogy hány befejezése lesz a játéknak, s kell-e megint petíciót indítani.