Michael Ancel egyike a még napjainkban is a játékiparban ténykedő géniuszoknak. Az 1972-ben született fiatalember első ízben a zseniális platformjátékban, a Raymanban bizonyította, hogy csodákra képes, ezek után pedig a Beyond Good & Evillel örökre beírta magát a videojátékok történetébe. A borotvát még csak hírből sem ismerő srác története sikersztori is lehetne — de sajnos nem az. A már említett Beyond Good & Evil ugyanis, bár elkápráztatta a szaksajtót, és egy olyan rajongói réteget hozott létre, amely elszántáságával még a Fallout első két részének fanatikusait is meg tudná szorongatni elvakultságban, anyagilag sajnos nem volt siker; éppen csak annyira volt elegendő, hogy a kreativitást mindig is becsülő Ubisoft kiemelt státuszt biztosítson az őrült zseninek, aki projektjének hatására olyan emberekkel lett jóban, mint a Gyűrűk Ura trilógiát rendező Peter Jackson. (Barátságukat később egy interaktív filmnek is beillő King Kong adaptációval koronázták meg.)
Azóta azonban már sok-sok esztendő eltelt, és bizony fennállt a veszélye annak, hogy a Wii-s hadakozó Raymanen kívül munkát nem kapó géniusz esetleg lelép a Ubisofttól, amelyet a francia bázisú kiadó egyszerűen nem kockáztathatott meg — rossz nyelvek szerint ezért is kezdték el hitegetni a fiút azzal, hogy elkészítheti a Beyond Good & Evil folytatását. Az (állítólag) több évig elnyúló előkészítési fázis után állítólag Michael kérdőre vonta a céget, amely végül is kötélnek állt, a tavalyi Ubidaysen pedig már magabiztos mosollyal jelenthette be: készül a folytatás. A gond az, hogy azóta se hallottunk róla semmit. Most azonban egy francia oldal fogta Michael Ancelt, egy székhez kötözte, és kényszerítette rá, hogy meséljen.
"Amikor nekiláttunk a BG&E első részének, filmszerű élményt akartunk, de a technikai lehetőségek képtelenek voltunk rá. — kezdi el a szakember — Emlékszem, amikor demonstráltuk az elődöt és mondogattuk: benne vagy a filmben, pedig ezek üres szavak voltak. De most, látva az új generációs konzolok erejét, végre valójában megtehetjük: létrehozhatunk egy olyan játékot, amelyet eredetileg is szerettünk volna." Ezek után az oldal riadtan kitért egy pletykára, amely szerint a folytatást többek között a 2001. szeptember 11-i támadás is ihlette. Michael erre csak — fanyarul — mosolygott: "Milliónyi dolog inspirálja egy ilyen nagy volumenű játék létrehozását. Miyazaki világa, a saját ötleteim, a politika és a média, valamint igen, a 9/11 is — nem maga az esemény, hanem az a hangulat, amelyet a CNN a közvetítéseivel folyamatosan az emberekbe sulykolt.
Azóta azonban már sok-sok esztendő eltelt, és bizony fennállt a veszélye annak, hogy a Wii-s hadakozó Raymanen kívül munkát nem kapó géniusz esetleg lelép a Ubisofttól, amelyet a francia bázisú kiadó egyszerűen nem kockáztathatott meg — rossz nyelvek szerint ezért is kezdték el hitegetni a fiút azzal, hogy elkészítheti a Beyond Good & Evil folytatását. Az (állítólag) több évig elnyúló előkészítési fázis után állítólag Michael kérdőre vonta a céget, amely végül is kötélnek állt, a tavalyi Ubidaysen pedig már magabiztos mosollyal jelenthette be: készül a folytatás. A gond az, hogy azóta se hallottunk róla semmit. Most azonban egy francia oldal fogta Michael Ancelt, egy székhez kötözte, és kényszerítette rá, hogy meséljen.
"Amikor nekiláttunk a BG&E első részének, filmszerű élményt akartunk, de a technikai lehetőségek képtelenek voltunk rá. — kezdi el a szakember — Emlékszem, amikor demonstráltuk az elődöt és mondogattuk: benne vagy a filmben, pedig ezek üres szavak voltak. De most, látva az új generációs konzolok erejét, végre valójában megtehetjük: létrehozhatunk egy olyan játékot, amelyet eredetileg is szerettünk volna." Ezek után az oldal riadtan kitért egy pletykára, amely szerint a folytatást többek között a 2001. szeptember 11-i támadás is ihlette. Michael erre csak — fanyarul — mosolygott: "Milliónyi dolog inspirálja egy ilyen nagy volumenű játék létrehozását. Miyazaki világa, a saját ötleteim, a politika és a média, valamint igen, a 9/11 is — nem maga az esemény, hanem az a hangulat, amelyet a CNN a közvetítéseivel folyamatosan az emberekbe sulykolt.
Mondjuk remélem, a story ott kezdődik, ahol az egy abbamaradt, mert csak végigjátszás után megnézhető, a készítők után lévő videónak (végigjátszás nélkül nem játsza be) köszönhetően elég befejezetlen maradt számomra.
Jó forrás az inspirációra!
Remélem, azért jövőre már megjelenik végre.
Nemár ... Én meg annak idején 3000 ért vettem... no ha vártam volna mostanáig Mindegy... akkor is szuper játék és aki még nem játszott az elsővel annak nagyon ajánlom...
Igen ott van a szeren
Nagyon szerettem!
A trailerben pedig Pig ismét alakít!
Nagyon remélem hogy lesz PC-s verzió is!
Mindenesetre nagyon várom a 2. részt, de ha már valamit nyilatkoznak róla, az ne az legyen, hogy a konzolok azok istencsászárok, hanem a játékról dobjanak egy-két szót. Vajon a Sony, vagy a Microsoft adta a szájába ezt a mondatot...
Remélem jövő ijenkorra már a kezemben tarthatom...
AZ első részt is imádtam, hát még ezt hogy fogom!