Furcsa nyilatkozatokat tett a Valve a Steamcast 48. részében, ahol is valaki egy esetleges Half-Life remake-ről érdeklődött. Vajon a Valve beletenné-e azokat a játékelemeket, amelyeket ki kellett húzniuk a listáról 1998-ban? Gabe válasza meglepően hangzott:

"Nem, szerintem inkább új dolgokat találnánk ki helyettük. Mármint sokkal jobb játéktervezők és programozók vagyunk, mint annak idején. Nagyon érdekes volna, az egyszer biztos."


Erik Johnson csupán annyit fűzött hozzá a dologhoz, hogy mulatságosnak találná az ötletet, de aztán Gabe lehűtötte a kedélyeket, még mielőtt túl komolyan vehette volna bárki a HL remake tervét.

"Szinte végtelen lehetőség áll előttünk, úgyhogy inkább előre haladunk, mintsem hátra. Minél előbbre tartsál viszont, annál többször tekintesz vissza, ez már csak így megy."

Bár hivatalos Half-Life újrakiadás nem készül, egy rajongói HL2 mod, a Black Mesa Source pont ezt a célt tűzte ki maga elé már ki tudja, hány éve. Kár, hogy régóta nem hallat magáról -- lehetséges, hogy az impozáns elképzelés túl sokat követelt ahhoz képest, hogy a játék teljesen ingyenes kivitelt kapna. Íme a hivatalos trailer:



Ezt követően az id Software lett a téma, pontosabban a texasi srácok hihetetlen hatása a játékiparra és a Valve-ra.

"Nem szabad elfelejteni, hogy ma sehol sem lennénk az id támogatása nélkül. Ha nem lett volna John Carmack, Jay Wilber és Michael Abrash, hogy támogasson bennünket és segítsen, amiben lehetséges, a Valve sohasem lett volna az, ami."

A Valve híres arról, hogy felkarolja a lelkes amatőrök ambiciózus törekvéseit, elég csak a Portalra vagy a CS-re gondolni. Gabe szerint ez a hozzáállás is az idtől eredeztethető. Vajon mi lenne ma, ha mondjuk nem a Quake Engine-t licenceli a csapat, hanem saját motor fejlesztésébe kezd? Lenne egyáltalán Half-Life?

Nektek mi a véleményetek?