End War: Ez a harc lesz a végső?Az alapokat már nagyjából ismerjük: III. világháborús, epikus stratégia európai és amerikai hadszíntéren, amelyben elit csapatokat és szupermodern harci gépeket kommandírozhatunk. A készítők Albert Einstein híres mondását vették alapul: „Azt nem tudom, hogy a harmadik világháborút milyen fegyverekkel fogják megvívni, de a negyediket biztosan botokkal és kövekkel.”.

A játékot egy 120 fős nemzetközi szupercsapat hegeszti, tagjai Kínában, Franciaországban, Angliában, az USA-ban, Kanadában, Romániában, Szerbiában és Ausztráliában dolgoznak, tagjaik eddig a Ghost Recon, a Rainbow 6, a Splinter Cell, a Brothers in Arms, a Command and Conquer és a Total War címeken tevékenykedtek (utóbbi tervezője, Michael de Plater az EW kreatív dizájnere), elég rutinos gárdáról van tehát szó. Két éve készül a cucc, a team jó része hónapokig tanulmányozta a szakirodalmat, hogy a létező és fejlesztés alatt álló fegyverekből elkészítsék a 2020-as évek arzenálját, beleértve olyan készségeket, mint a nagyenergiájú mikrohullámú- és lézerfegyverek, műholdas csapásmérők, illetve a nanotechnológiás katonai ruházat, ebben nagy segítségükre volt a GRAW szakértőcsapata is.

End War: Ez a harc lesz a végső?A nagy truváj a hangvezérlés lesz. Az angolon kívül többek között spanyol, francia, német, olasz nyelveken is lehet majd irányítani csapatainkat, és a fejlesztők szerint, hála a modern technológiának, nem kell shakespeare-i angolság a sikeres és eredményes tevékenységhez. A játék másik kiemelt eleme a „massive multiplayer persistent online world campaign”, azaz egy kissé MMOG-szerű, egy állandó világban zajló többjátékos mód (perzisztens = a harc tovább folyik, amikor kijelentkezel, tehát egy „élő” háborúba kapcsolódhatsz be), melynek tervezésekor a Blizzard battle.net rendszerét vették alapul.

A készítők szerint az első szerencsések, akik kipróbálhatták a korai verziót, azt nyilatkozták: „Ez olyan, mint a Command and Conquer és a GRAW együtt, csak hússzor nagyobb.” A szándékuk pedig pontosan ezen érzés  megteremtése volt. Ugyan a sajtóanyagban van némi PR-hype, mely szerint az EndWar innovációját és játékélményét tekintve a következő nagy lépés a stratégiai fronton az 1992-es Dune2 óta, mely az eddigi CG-mozik látványvilágát kelti életre valós időben, de tekintve a most kiadott videót, ismerve az Unreal3 motor no meg a fejlesztőcsapat képességeit, azért lehet benne némi igazság. Az biztos, hogy valami egészen nagyszabású háborús stratégiai/taktikai játékra készülhetünk, a következő generáció minden áldásával, melyhez a régi vasak tutira kevésnek bizonyulnak majd. Lehet tehát rendszert fejleszteni, széles képernyős HDTV-re beruházni – a Ubisoft azt ígéri, hogy bőven megéri a befektetés...