Elhunyt Richard Joseph...és ez a hírünk is ilyen: március 4-én, 53 éves korában, rövid szenvedés után, tüdőrákban elhunyt az angol Richard Joseph, a játékok zenei világának egyik legnagyobb legendája. Úttörő volt: ő volt az első, aki egy játékba valódi hangszínészeket szerződtetett (Mega Lo Mania), ő használta először a zenét interaktív módon (Chaos Engine). Ő volt az, aki először dolgozott elismert, más területeken dolgozó művészekkel egy-egy játék igényes zenei körítésének kidolgozásában (Betty Boo - Magic Pockets, Captain Sensible - Sensible Soccer, Brian May - Rise of the Robots, Jon Foxx – Gods, Speedball 2), és először ő alkalmazott énekhangot főcímzenében.

Már első munkáival felhívta magára a figyelmet. Az emlékezetes Cauldron II kapcsán mindenki kiemelte a játék zenéjét, mely nagyban hozzájárult a cím sikeréhez, és ő jegyzi a Defender Of The Crown C64-es átiratának dallamait is. Rögtön megállapodást kötött vele a Bitmap Brothers és a Sensible Software, utóbbi cég összes munkájához, így a Sensible Soccer 2006-hoz is ő készítette a muzsikát. 1986 és 1995 között kétszer nevezték Golden Joystick díjra, az Amigás Gods (Renegade) és Speedball 2 (Mirrorsoft) zenéjéért, utóbbi kapcsán el is nyerte azt.

Az elsők között ismerte fel, hogy a játékokban egyre nagyobb szerepe lesz a hangoknak, és hogy az interaktív média mennyire gyorsan közelít egymáshoz, így 1996-ban a Pinewood filmstúdió berkein belül megalapította az Audio Interactive stúdót, mely teljes szolgáltatást nyújtott: hangszínészek válogatása, hangfelvétel, zeneszerzés. Olyan kiadóknak dolgozott,mint az EA, a Konami, a Sony vagy a Time Warner. 2000-ben az EA-nak készített Sim Theme Park zenéjéért elnyerte az egyik legrangosabb elismerést, a BAFTA-díjat. Ugyanabban az évben még egy jelölést begyűjtött, a GBA-s Cannon Fodder zenéjéért, mellyel ismét történelmet írt: sem előtte, sem azóta nem ismert el senkit a brit filmakadémia ilyen „mikroformátumú” alkotásért.

2001 és 2005 között az Elixir Studios zenei rendezője volt, és mindkét ott készült játék, a Republic: The Revolution és az Evil Genius újabb BAFTA-nevezéseket gyűjtött be. Legutolsó munkája a már említett Sensible Soccer 2006 volt, illetve dolgozott az Oblivion utómunkálatain is, a dialógusok kipofozásában.

Richard Joseph halála súlyos veszteséget jelent, de emlékét nemcsak a számtalan zeneszám, beszédhang és hanghatás őrzi: munkássága új irányt szabott a játékok zenei vonalának, új területekre vezetve, és a grafikával, fizikával, egyéb elemekkel egyenragúvá téve azt.