- Igen, van a játékban tutorial
- Mégpedig rögtön az elején
- Csak egy verembe kell leesni hozzá
Több mint két héttel a játék megjelenése után az Elden Ring a Steam hatodik legtöbbet játszott játéka lett, több mint 950 000 egyidejű játékost elérve. Még azok is kíváncsiak a címre, akik még sosem játszottak FromSoftware-címmel, bár a túláradó népszerűség miatt sokan felkészületlenül találják magukat a játék kőkemény játékmenetében. Bár az alkotó Mijazaki Hidetaka együttérzését fejezte ki a nehéz játékmenethez nem annyira hozzászokott játékosok miatt, az Elden Ring elején található tutorialt még így is rengetegen kihagyják, mivel egyszerűen elmennek mellette.
A Redditor Veenendaler megosztott egy képet ennek a pontos helyéről. A képen az a barlang látható, amelyben a kalandorok a játék kezdetéhez közel, a Fingefolk Hero's Grave-ben kötnek ki, ahol egy lépcső és egy boltíves ajtó vezet az Elden Ring tényleges kezdetéhez, valamint egy NPC ül egy széken egy verem mellett, amely egyébként a tutorialhoz vezet. Az NPC és a többi Elden Ring játékos által hagyott világító üzenetek ellenére azonban a többség mégsem jön rá, hogy a verembe ugrás a kezdő oktatóprogramhoz vezet, és ehelyett egyenesen az ajtón keresztül futnak át, és kezdik el a játékot, aztán meg csodálkoznak, hogy az első nagyobb boss bucira veri őket.
A From Software játékok egyáltalán nem kezdő barátok. De még általánosságba nem is játékos barátok. Az NPC quest line-okat csak wiki segítségével van esélyem megcsinálni. A történetről már a Dark Souls-ok alatt letettem, hogy összeálljon (néztem full lore videókat) Például, rákerestem, hogy hogy kell idézni az Elden Ring-be. Hát XY ponton beszélni kell egy NPC-vel. Azon a helyen, amin már túl haladtam egyszer. Honnan kéne tudom, hogy az valamiért már ott ücsörög?
Ezeket én elfogadtam, mert leköt a játékmenet. De ha egy kezdőt ez ellök, teljesen megértem. Nem tudom miért kell az NPC-knek rébuszokba beszélni, nem tudom miért nem lehet egyszer egy tisztább sztori, követhető küldetésekkel. Nem tudom miért nem lehet egyszer egy PC-s port, amibe kezdésként nem kontroller gombok vannak megjelenítve, és amibe kilépésnél nem kell visszalépni a főmenübe.
Szeretem ezeket a játékokat, de szerintem túl sok minden meg van a From Software-nek bocsátva a hype miatt. Lehetnének sokkal jobban szerethető játékok is. És nem a harc nehézség miatt taszító, hanem az egész körítés miatt.
Úgy hogy az IQ-ról beszélni szerintem marhára nem igazságos. Minden haverom egyetemet végzett ember és gamerek is, és biztos, hogy mind letörölné a játékot az első boss-nál, ami csak azért van ott, hogy meghalj. De utána kimehetsz a nyílt terepre, ahol rögtön neked jön egy másik boss, aminél meghalsz. És néznének, hogy ez miért is jó. És igazuk lenne. Annak ellenére, hogy én élveztem, mert tudtam mire számítsak. Az első Dark Souls neki futásomnál én is letöröltem hamar.
Az NPC-s questlineokkal teljesen egyetértek, szinte teljesen követhetetlen.
A From Software játékok egyáltalán nem kezdő barátok. De még általánosságba nem is játékos barátok. Az NPC quest line-okat csak wiki segítségével van esélyem megcsinálni. A történetről már a Dark Souls-ok alatt letettem, hogy összeálljon (néztem full lore videókat) Például, rákerestem, hogy hogy kell idézni az Elden Ring-be. Hát XY ponton beszélni kell egy NPC-vel. Azon a helyen, amin már túl haladtam egyszer. Honnan kéne tudom, hogy az valamiért már ott ücsörög?
Ezeket én elfogadtam, mert leköt a játékmenet. De ha egy kezdőt ez ellök, teljesen megértem. Nem tudom miért kell az NPC-knek rébuszokba beszélni, nem tudom miért nem lehet egyszer egy tisztább sztori, követhető küldetésekkel. Nem tudom miért nem lehet egyszer egy PC-s port, amibe kezdésként nem kontroller gombok vannak megjelenítve, és amibe kilépésnél nem kell visszalépni a főmenübe.
Szeretem ezeket a játékokat, de szerintem túl sok minden meg van a From Software-nek bocsátva a hype miatt. Lehetnének sokkal jobban szerethető játékok is. És nem a harc nehézség miatt taszító, hanem az egész körítés miatt.
Úgy hogy az IQ-ról beszélni szerintem marhára nem igazságos. Minden haverom egyetemet végzett ember és gamerek is, és biztos, hogy mind letörölné a játékot az első boss-nál, ami csak azért van ott, hogy meghalj. De utána kimehetsz a nyílt terepre, ahol rögtön neked jön egy másik boss, aminél meghalsz. És néznének, hogy ez miért is jó. És igazuk lenne. Annak ellenére, hogy én élveztem, mert tudtam mire számítsak. Az első Dark Souls neki futásomnál én is letöröltem hamar.