Három lényegi újítás került az Airborne-ba, melyek az eddigiektől nagyon eltérő játékmenetet eredményeznek. Ezekről faggatták főleg Chris Busse producert és Rex Dicksont, a vezető dizájnert.
Az első, a címből is következő ejtőernyőzés. Mint azt tudjuk, minden küldetés elején a repülőgépből kiugorva kezdünk, majd a pályán szinte bárhova leérkezhetünk. Az ugrás magassága nagyjából állandó, de a terepet figyelembe véve változik néha. Attól függően, hová irányítjuk a karakterünket, mindig más helyzetbe kerülünk. Így már a kezdésnél kereshetünk akár egy magasabb háztetőt, ahonnal a közelben elhelyezkedő nácikat biztonságban kiszedhetjük, vagy akár a fejére is eshetünk egynek, hogy egy jól irányzott rúgással leterítsük. A választék bőséges lesz, tetők mellett akár ablakok párkányára is landolhatunk, hogy onnan egyből belépjünk egy szobába vagy egyszerűen leereszkedhetünk egy félreeső helyre, hogy úgy cserkésszük be a németeket. Ha pedig meghalunk, akkor újrakezdhetjük egy más megközelítéssel a pályát, másik érkezési helyszínt kiválasztva.
A második fejlemény a korábbi Medal of Honor játékokhoz képest a szabad játéktér. Ami a Call of Duty 2-ben csak ígéret maradt, itt megvalósul, bármilyen irányból megközelíthetjük a krautokat, a harc az egész pályán folyik, bárhol beszállhatunk.
A harmadik és legfontosabb dolog, ami igazán megdobja a játékmenetet, az M.I.. A fejlesztők az "Affordance" nevet adták neki, ami annyit tesz, hogy a gép is állandóan keresi és kihasználja az adódó lehetőségeket. Így nem csak mi fogjuk majd például egy magas épület ablakából meglepni az ellenséget, ők is képesek lesznek ugyanerre. Vagy ha az M.I. észrevesz egy géppuskaállást, akkor tudni fogja, azt jó lenne elfoglalni és onnan osztani az ólmot. Szerencsére társaink sem lesznek ostobák, ők is kiaknázzák a terep adottságait, így fedezék mögé is tudnak bújni, ami azért is hasznos, mert ha mi nem vennénk észre, akkor őket követve mi is biztonságba kerülhetünk. Az M.I. természetesen képes lesz vissza is vonulni, ha már reménytelennek tűnik a helyzet. A játékban szereplő katonáknak a személyisége is különböző lesz, például az első küldetésben az olaszok többször néznek ki a fedezék mögül, mielőtt tüzelnének, mert ők még tapasztalatlanok és nem is igazán akarnak ott lenni a harcmezőn. Később persze harcedzett németekkel is összefutunk, akik nem tökölnek, hanem megpróbálnak minél hamarabb hidegre tenni. Az M.I. csak addig lát és hall, amíg a valóságban is tenné egy katona, tehát elfelejtetjük azokat az időket, mikor már szinte a pálya másik feléből elkezdett lőni ránk az ellenség.
Erősítés értelemszerűen főleg a levegőből érkezik majd, tehát ők is bárhol landolhatnak és a hozzájuk legközelebb eső csatához csatlakoznak, ám ők általában csak állóharcot vívnak majd, és a mi érkezésünk befolyásolja döntően az ütközet kimenetelét. Egyes városrészeket meg lehet tisztítani a németeketől, de azt akár vissza is foglalhatják.
A küldetésekről egy kicsit bővebben:
Ebből is láthatjuk, a helyszínek elég változatosak lesznek, sok külső és belső térrel, tehát a taktikai repertoár is elég széles lesz. A játékmenetet töltőképernyők sem zavarják majd, az egész szint egyszerre betöltődik és repülőből való kiugrástól a pálya végéig semmi nem zavar meg minket, még az automata mentések, a checkpointok sem, észrevétlenül történik majd mindez (már, ha elég erős lesz a gépe a játékosnak).
A Medal of Honor: Airborne a játékos szabadságáról, a választási lehetőségek széles tárházáról szól, azt hiszem, ez leszűrhető a fentiekből. A mellékelt videóban mindezt mozgásban is megszemlélhetitek! A megjelenés augusztus 31-én esedékes Európában.
Az első, a címből is következő ejtőernyőzés. Mint azt tudjuk, minden küldetés elején a repülőgépből kiugorva kezdünk, majd a pályán szinte bárhova leérkezhetünk. Az ugrás magassága nagyjából állandó, de a terepet figyelembe véve változik néha. Attól függően, hová irányítjuk a karakterünket, mindig más helyzetbe kerülünk. Így már a kezdésnél kereshetünk akár egy magasabb háztetőt, ahonnal a közelben elhelyezkedő nácikat biztonságban kiszedhetjük, vagy akár a fejére is eshetünk egynek, hogy egy jól irányzott rúgással leterítsük. A választék bőséges lesz, tetők mellett akár ablakok párkányára is landolhatunk, hogy onnan egyből belépjünk egy szobába vagy egyszerűen leereszkedhetünk egy félreeső helyre, hogy úgy cserkésszük be a németeket. Ha pedig meghalunk, akkor újrakezdhetjük egy más megközelítéssel a pályát, másik érkezési helyszínt kiválasztva.
A második fejlemény a korábbi Medal of Honor játékokhoz képest a szabad játéktér. Ami a Call of Duty 2-ben csak ígéret maradt, itt megvalósul, bármilyen irányból megközelíthetjük a krautokat, a harc az egész pályán folyik, bárhol beszállhatunk.
A harmadik és legfontosabb dolog, ami igazán megdobja a játékmenetet, az M.I.. A fejlesztők az "Affordance" nevet adták neki, ami annyit tesz, hogy a gép is állandóan keresi és kihasználja az adódó lehetőségeket. Így nem csak mi fogjuk majd például egy magas épület ablakából meglepni az ellenséget, ők is képesek lesznek ugyanerre. Vagy ha az M.I. észrevesz egy géppuskaállást, akkor tudni fogja, azt jó lenne elfoglalni és onnan osztani az ólmot. Szerencsére társaink sem lesznek ostobák, ők is kiaknázzák a terep adottságait, így fedezék mögé is tudnak bújni, ami azért is hasznos, mert ha mi nem vennénk észre, akkor őket követve mi is biztonságba kerülhetünk. Az M.I. természetesen képes lesz vissza is vonulni, ha már reménytelennek tűnik a helyzet. A játékban szereplő katonáknak a személyisége is különböző lesz, például az első küldetésben az olaszok többször néznek ki a fedezék mögül, mielőtt tüzelnének, mert ők még tapasztalatlanok és nem is igazán akarnak ott lenni a harcmezőn. Később persze harcedzett németekkel is összefutunk, akik nem tökölnek, hanem megpróbálnak minél hamarabb hidegre tenni. Az M.I. csak addig lát és hall, amíg a valóságban is tenné egy katona, tehát elfelejtetjük azokat az időket, mikor már szinte a pálya másik feléből elkezdett lőni ránk az ellenség.
Erősítés értelemszerűen főleg a levegőből érkezik majd, tehát ők is bárhol landolhatnak és a hozzájuk legközelebb eső csatához csatlakoznak, ám ők általában csak állóharcot vívnak majd, és a mi érkezésünk befolyásolja döntően az ütközet kimenetelét. Egyes városrészeket meg lehet tisztítani a németeketől, de azt akár vissza is foglalhatják.
A küldetésekről egy kicsit bővebben:
- Husky hadművelet: Ez lesz az első küldetés, egy olasz, falakkal körbevett városkába dobnak le minket. A főbb jellegzetességei közt van a városháza, egy templom és egy harangtorony. Ezeken kívül főleg házak vannak, több, mint 40 bejárható belső helyiséggel. Az összes tető elérhető "leszállópálya" gyanánt, a zegzugos utcákon pedig kiválóan a nácik hátába lehet kerülni.
- Lavina hadművelet: Az ország ugyanaz, de ezúttal a görög romokkal büszkélkedő Paestumba látogatunk. Ezt az ásatási helyszínt a németek kiindulási pontként használták a salernói tengerparton partraszálló szövetséges csapatok elleni támadáshoz. Itt főként görög templomokat, romokat, vízvezetékeket és egy körszínházat találhatunk. Az ásatások miatt feltárt sírokra és egyebekre is rábukkanhatunk, de a renoválásokhoz használt futóhidakból is sok van szétszórva a pályán.
- Neptun hadművelet: Ez a híres-hírhedt D-nap eseményeit eleveníti fel. Egy dombra érkezünk, majd előre kell nyomulnunk a partok felé. A 82. légideszant hadosztály tagjaként az ellenséges vonalak mögé dobnak le, melyek a Utah partszakaszt védik. Ugrás alatt láthatjuk a parton folyó csatát, illetve az alattunk lévő megfigyelőtornyot , radartányérokat, és a földbe vájt lövészárkokat.
- Market Garden hadművelet: Itt főként a lerombolt Nijmegen városában és a mellette lévő Waal-folyó hídján bontakozik ki majd a küzdelem. Egy hatalmas templom és a lepusztult civil illetve ipari negyedek állnak rendelkezésünkre, a híd mellett. A városi harcban az életünket keserítő nácik katonák mellett Tigris tankok is jönnek minket boldogítani. A küldetés vége a híd biztosítása lesz a szövetségesek számára.
- Varsity hadművelet: Ez két részre lesz osztva. Az első része egy ipari negyed, sok gyárral és az ennek megfelelő környezettel, vasúttal, külső és belső terekkel. A második részt hétpecsétes titokként őrzik, mert Rex elmondása szerint mindenki padlót fog majd, ha meglátja.
Ebből is láthatjuk, a helyszínek elég változatosak lesznek, sok külső és belső térrel, tehát a taktikai repertoár is elég széles lesz. A játékmenetet töltőképernyők sem zavarják majd, az egész szint egyszerre betöltődik és repülőből való kiugrástól a pálya végéig semmi nem zavar meg minket, még az automata mentések, a checkpointok sem, észrevétlenül történik majd mindez (már, ha elég erős lesz a gépe a játékosnak).
A Medal of Honor: Airborne a játékos szabadságáról, a választási lehetőségek széles tárházáról szól, azt hiszem, ez leszűrhető a fentiekből. A mellékelt videóban mindezt mozgásban is megszemlélhetitek! A megjelenés augusztus 31-én esedékes Európában.