Az első napi gigantikus folt sem segített a játékosok jelentős hányadán, jelenleg a Steamen a felhasználói értékeléseknek mindössze 55%-a pozitív, teljesítménybeli problémák miatt panaszkodnak a legtöbben. Amíg az Arkane Studios elő nem áll egy hatékony javítással, összeszedtünk pár tanácsot a fejlesztőtől és a közösségtől. Első körben tisztázták, hogy az ajánlott gépigény a játék magas (high) beállításokon 60 képkocka/másodpercen való futtatásához elegendő, e fölé menni csak az azt jelentősen meghaladó konfigurációkkal érdemes. Ezen túl itt van pár többé-kevésbé hasznos tanács a fejlesztőtől:
- Haználd az automatikus beállításokat, de ha még mindig gond van vele, akkor az élsimításnál a TXAA kikapcsolása, és a textúrák minőségének csökkentése javasolt.
- Csökkentsd a felbontást, FHD (1080p) felbontás fölött csak GTX1070/GTX 1080 kártyákkal érdemes próbálkozni.
- A V-sync maradjon bekapcsolva, ha ingadozik a képfrissítés.
- Ha másodpercenként 30 képkocka alatt mozog a játék, akkor az „Adaptive Resolution” legyen bekapcsolva.
- Ne fusson a háttérben semmilyen erőforrásigényes program.
A leghasznosabbnak ítélt felhasználói tipp szerint az .exe priotitási besorolása alapértéken alacsony, ez is okozhatja a gondokat. Ennek módosításához a feladatkezelő részletes nézetében, a „részletek” fül alatt a dishonored2.exe-re jobb gombbal kattintva beállítható a prioritás a „magas” (nem valós idejű!) értékre. Megoldást ugyan nem mindenkinek jelentett, de egy próbát megér.
NVidia kártyákkal rendelkezők számára pedig az nVidia Control Panelben a játék által előre renderelt képkockák számának csökkentése is segítséget nyújthat.
De a korábban hozott példák közül nekem a Mad Maxszel, a Rise of the Tomb Raiderrel és a Doommal sem volt az ég adta egy világon semmi bajom.
Plusz a Doom a rajtja óta megvan és egy GTX 660 röhögve elvitte 40-50 FPS-sel medium-high beállításokon, és nem is nagyon olvastam tömeges problémákat vele kapcsolatban.
Csak azért hangsúlyozom újfent, mert egy elmélet cáfolására elég egyetlen ellenpélda, ahogy az iskolában is megtanítják, először matematikából.
Valahogy a Denuvo előtt is voltak halomra ócska rajtos játékok, csak most valahogy divat erre fogni (ami, már megbocsássatok, de szerintem butaság). Ahelyett, hogy a példákat sorolnánk, bizonyítani kéne. Ami nem fog menni.
Erre lehetett számítani, ez már a sokadik denuvo-s játék aminél ugyanezek a teljesítmény problémák jelentkeznek.
Lehet mondani, hogy a denuvo nincs összefüggésben a gyenge teljesítménnyel, de nekem ez már túl sok "véletlen" egybeesés.
A Watch_Dogs 2-re leszek még kíváncsi, hogy az alatt a 2 hét alatt kitalálnak-e valamit, vagy csak késleltetni akarják az elkerülhetetlent.
Erre lehetett számítani, ez már a sokadik denuvo-s játék aminél ugyanezek a teljesítmény problémák jelentkeznek.
Lehet mondani, hogy a denuvo nincs összefüggésben a gyenge teljesítménnyel, de nekem ez már túl sok "véletlen" egybeesés.
A Watch_Dogs 2-re leszek még kíváncsi, hogy az alatt a 2 hét alatt kitalálnak-e valamit, vagy csak késleltetni akarják az elkerülhetetlent.
2. Van élő ember aki a játékban problémákat (szaggatás, alacsony fps stb) tapasztalva nem jut el addig magától hogy felbontást és beállítást fog vissza? Mert akkor annak csúnyán a kezére kell ütni és becserélni az "ajánlott" konfigurációját egy iPad-re...
bár YT már reklámozzák 8/10 róla