Ez pedig nem más, mint a Honda. Ne feledjük azonban, hogy a két keréken száguldás szerelmeseinek egy megbízható útitárs mellett szüksége van megfelelő védőfelszerelésre is, ezért fordítsunk különös figyelmet egy jó minőségű, Szallerbeck Motor kínálta Shark bukósisak beszerzésére is.

Kezdetek

A márka története 1946-ra vezethető vissza, amikor a II. világháború lezárultával Soichiro Honda megalapította a Honda Technical Research Institute-ot, ahol elsősorban a háború alatt leselejtezett, rádiotranszmitterek generátorához gyártott kétütemű motorok felhasználásával kezdett foglalkozni. Innen indult a vállalat, amely néhány éven belül a világ vezető motorkerékpár-gyártója lett.

A hadseregtől megörökölt 500 darab motort masszív, strapabíró biciklikre szerelték, és a kész járművet mindenki számára elérhető, kedvező áron dobták piacra. Ezzel nagy sikert arattak, pillanatok alatt elkapkodták a rögtönzött gépeket, és elkezdődhetett a komolyabb tervezés.

A márka első sorozatgyártott terméke a Honda A-Type nevet kapta, és tervezése során a megbízhatóság került fókuszba.

httpswwwszallerbeckmotorhu-2024-majus-cikk1.jpg

A Honda Motor Company

Az A-Type sikere töretlen volt, és Honda akkora forgalmat bonyolított le, és olyan bevételre tett szert, hogy 1948 szeptember 24-én egymillió jenes tőkével és 34 alkalmazottal megalapította a Honda Motor Company-t. 

Innentől még sebesebb ütemben fejlődött a vállalat és annak termékei is. Az A-Type után piacra került a D-Type is, ami az első nem segédmotoros, hanem teljes értékű motorkerékpár volt. Jóval nagyobb teljesítmény jellemezte, a tervezők és gyártók pedig folyamatosan motiváltak maradtak, hogy még jobb és fejlettebb modelleket állítsanak elő. Kevéssel a D-Type sikere után megjelent az E-Type, ami az első négyütemű Honda motorkerékpár volt.

A következő mérföldkő a márka életében 1952, a Cub F megszületésének éve. Az 50 köbcentis, léghűtéses, kétütemű motor elképesztő népszerűségre tett szert, és már az első évben több mint 20 ezer darabot adtak el belőle. A modell azóta is a gyártó kínálatában van, természetesen folyamatosan fejlesztették azt az évek során, az eladási szám pedig mostanra meghaladta a 60 milliót.

Terjeszkedés

A márka töretlen sikere lehetővé tette az agresszív terjeszkedést. A központ átkerült Japán szívébe, Tokióba, a vállalat pedig elkezdte meghódítani a külföldi piacokat is. 1959 június 11-én megnyílt az első Honda márkakereskedés az Amerikai Egyesült Államokban, ahol a márka népszerűsége ugyancsak az egekbe szökött. Nem volt ez másképp Európában sem, 1962-ben az óriási érdeklődés miatt Honda gyárat nyitottak Belgiumban is, hogy gördülékenyebben menjen az öreg kontinens ellátása. 

Fontos megjegyezni, hogy a példátlan tempójú növekedés, és hatalmas volumen legyártása nem ment a minőség rovására a japán gyártónál.