Ritkán sül ki jó dolog abból, ha egy játék rengeteg változtatáson megy keresztül, márpedig az eredetileg Dreadwolf alcímmel ellátott Dragon Age: The Veilguard esetében pontosan ez történt. Nem elég ugyanis, hogy a BioWare akció-RPG-je egy picikét megkésve, tíz évvel az Inquisition után látott napvilágot, történet, játékmenet és látvány terén is visszakerült párszor a tervezőasztalra – legalábbis a kiszivárgott információk alapján. Ennek a folyamatnak egy szinte minden téren csalódást keltő alkotás lett az eredménye, ami amellett, hogy egyetlen nagyobb díjátadón sem tudott jól szerepelni (dacára annak, hogy a nyugató sajtó két marékkal szórta rá a 9-10 pontokat), még a széria rajongóinak körében is elég nagyot zakózott – nem lepődnénk meg ha soha többé nem hallanánk a franchise-ról. Mivel egy játék tervezése során rengeteg olyan ötlet születik, amit végül elvetnek a készítők, természetesen a The Veilguard kapcsán is akad néhány elem és mechanika, ami nem került be a végtermékbe, köztük egy olyannal, amely papíron amúgy elég jól hangzott.

Matt Rhodes, a BioWare vezető koncepciós művésze osztotta meg néhány nappal ezelőtt a fent látható rajzot, ami még a „mi lenne, ha” időszakban született, ergo semmi sem volt biztos a soron következő Dragon Age-dzsel kapcsolatban. A meglehetősen mutatós vázlaton jól kivehető, hogy a The Veilguardban látottaknál sokkalta nagyobb griffek vonulnak csatába egy épp a lakomáját majszoló sárkány ellen, egy bizonyos ponton tehát felmerült a fejlesztőkben, hogy akár e nemes lények hátán lovagolva is felvehetjük a harcot a címadó bestiákkal, kiegyenlítve ezzel az esélyeket. Így belegondolva nem lett volna rossz ez a mechanika, szóval kár, hogy nem került bele a végső változatba, de azért Assannak is köszönhettünk néhány emlékezetes pillanatot – üröm az örömben, hogy az ő bohóckodásai sajnos képtelenek voltak kompenzálni a hiányosságokat és a rossz döntéseket.

A borítóképek forrása: Xbox, IGN Nordic