A nőjogi aktivista, Anita Sarkeesian a GamerGate-botrány kellős közepén áll, ám a halálos fenyegetések, a folytonos kritikák és köpködés ellenére folytatja a munkáját, és a napokban előadást tartott arról, hogy ő, személyesen hogyan változtatna a játékokon, hogy a nők jobb színben tűnhessenek fel. Ez a nyolc kritikus pont szerinte:
- Kerüld el a Törpilla-elvet, vagyis azt, hogy a főleg férfiakból álló csapatban csak egy nő legyen, ennek a szereplőnek pedig ne csak annyi legyen a személyisége, hogy ő egy lány vagy egy nő.
- A fehérnemű nem páncél! Ne szextárgyként öltöztesd a női karaktereket.
- A női karaktereknek legyen különböző testalkata!
- Ne fektess túl nagy hangsúlyt a női karakterek fenekére, vagy legalább ne többet, mint egy féri karakter hátsójára!
- Legyen több színesbőrű női karakter!
- Úgy animáld a női karaktereket, ahogy egy valódi nő, atléta vagy harcos mozogna!
- Rögzíts olyan szinkront a női karaktereknek, hogy a fájdalo nem orgazmusnak hangozzon!
- Legyenek női ellenfelek, de ne szexualizáld őket!
Érdekes trend ez, nekem abszolút nincs ezzel problémám. Miért is lenne? Például : van aki úgy érzi össze megy a férfiassága, ha egy játékban normálisra írt női karakter van?
Hát aki így érez, annál komoly bajok vannak
Sok olyan pontot hozott föl, ami nem hülyeség, csak a játékok nagy részét a férfi játékosoknak készítik és a vizualitásbeli különbségek miatt egy férfit jobban vonz a látványvilág, mint a tényleges tartalom, történet, érzések, érzelmek. Azért is merik többek között megtenni az iparban azt, hogy csili vili marhaságokat adnak ki, amik látványosak és szinte nulla a tartalom, mert erre lőtték be az ipart. Ameddig vannak balekok, akiknek nincs igényük a játékokon belül semmi extrára "alapra" azokat megetetik a bebeszélt vágyakkal.
A női karaktereknél lehetne több a változatosság, erre jó példának mondanék pár mmo-t amiben ezt már megoldották, meg a simseket. Másik tényszerűség, hogy nagyon kevés játékos van, aki ronda karakterekkel akar játszani, vagy látni a játékban, mert ott a fantáziáját akarja megélni, nem a valóságot viszont látni. A valóság a játékban az élethűbb karakterek és pályákra korlátozódik, viszont a hétköznapi dolgokat nem tették még bele a játékba, lásd a simsben sem foglalkozhatunk minden apróbb dologgal, csak felületesen.
Személy szerint nem ez a legnagyobb probléma, amivel kellene foglalkoznia, de ő úgy gondolja ez sincs megoldva. Engem jobban zavar az, amikor egy mmo játékban lezárják a nemeket egy sztori mögé, holott arról szólna, hogy szabadabban kiélhesd a fantáziád. Más játékban meg ötlettelen karaktereket készítenek és bugyuta történetet készítenek.
1. Túl sok nő került a játékokba! Nyilvánvaló, hogy csak a perverz férfi játékosoknak vannak ott!
2. Miért kell ennyire zártan öltözni a női karaktereknek? Ez elnyomás!
3. A női karakterek irreális fizikai megjelenítése rossz példát mutat a női játékosoknak!
4. A játékfejlesztők nem engedik, hogy a női karakterek szabadon kifejezhessék a szexualitásukat!
5. Ez a játék rasszista és szexista, mert rossz képet fest az afroamerikai női szereplőről!
6. Hogy értik azt, hogy reálisan egy női karakternek izmosabbnak kell lennie, ha egy pallost vagy hosszúíjat akar használni? Testszégyenítés!
7. A női karakterek alig reagálnak a fájdalomra! Ezzel azt akarják sugallni, hogy a való életben is nyugodtan lehet verni őket?
8. A játékban nőket kell ölni! Ez a patriarchális elnyomás csúcsa!
Az se ha esetleg egy karaker jelleme mélyebb annál, hogy csak nő.
Különböző testalkat se zavar, elvégre az életben se vagyunk egyformák.
Színes bőrűek is lehetnek .Ellenfelek is. A mozgással is egyetértek. A páncéllal is, mert bár jó látni ahogy egy szál melltartóban ami 120+ páncélt ad, vág le a csaj egy sárkányt, azért ez rohadtul nevetséges.
1. Túl sok nő került a játékokba! Nyilvánvaló, hogy csak a perverz férfi játékosoknak vannak ott!
2. Miért kell ennyire zártan öltözni a női karaktereknek? Ez elnyomás!
3. A női karakterek irreális fizikai megjelenítése rossz példát mutat a női játékosoknak!
4. A játékfejlesztők nem engedik, hogy a női karakterek szabadon kifejezhessék a szexualitásukat!
5. Ez a játék rasszista és szexista, mert rossz képet fest az afroamerikai női szereplőről!
6. Hogy értik azt, hogy reálisan egy női karakternek izmosabbnak kell lennie, ha egy pallost vagy hosszúíjat akar használni? Testszégyenítés!
7. A női karakterek alig reagálnak a fájdalomra! Ezzel azt akarják sugallni, hogy a való életben is nyugodtan lehet verni őket?
8. A játékban nőket kell ölni! Ez a patriarchális elnyomás csúcsa!
Ha mégis és tudom, hogy van az ilyen problémák megoldására mód - leszedem. Ha nem, akkor meg elfogadom és játszok úgy. Ennél nagyobb problémája ne legyen az életben.
2. már jogos, az csak fanservice (de attól még értékeljük)
3. is stílusfüggő, mert pl GTA 4/5-ben van mindenféle testalkatú nő meg férfi, de sok játékban a férfiak is mind egyforma testalkattal bírnak (izmos-macho, vagy simán átlagos), és akkor a nők is vagy átlagos alakot kapnak ahogy a férfiak, vagy ugye ilyen dögös-bögyös maca alakot, hogy az izmos-macho ellensúlyozva legyen (MK9?)
4. 5. 6. stílusonként, fejlesztőkként, és grafikai fejlettségtől függően is eltér
7. igaz valamilyen szinten
8. itt meg az lesz majd a baj, hogy bekerül a nyafogások miatt sok női ellenfél, és akkor majd kitalálják, hogy a nőkre már nem szexuális tárgyként tekint a gamer társadalom, hanem mint gonosz ellenségekre
(+1 pont a bikini-"armor"-ért :D )
1-3-4-8 : Tessék szépen megkeresni vele Hollywood-ot, és a zenei klippekben szereplő NŐKET, aztán a reklámokkal foglalkozó szakembereket, és végül a magukat öltöztető fiatalokat. Ha ez megvan akkor foglalkozhat vele a játékipar is.
2 : Egy abszolút keletre jellemző probléma, aholis kb nulla ráhatása van Anitának az iparra. Szerintem a játékosok többsége is röhelyesnek tartja, de ott van rá igény.
5 : Általános probléma amivel nem fognak foglalkozni amíg a játékfejlesztők többsége fehér, és a karakterek szereotipusokat képviselnek.
6-7 : Szintén általános probléma, MINDEN karakternél előfordulhat idétlen hang vagy mozgás, bár az utóbbi időkben azért igyekeznek a nagyobb kiadók figyelni rá.
Összességében: Ismét hozta a szokásos stílusát. A feminizmus és a játékipar viszonylatában eldurrogtat pár evidenciát amit még csak meg sem próbál a maga helyén értékelni, miközben felhívja a figyelmet 2-3 valóban kiemelkedő problémára ami viszont általában minden médiára igaz és feltehetőleg nem fog változni, mert nincs érdekükben megváltoztatni.
A mai játékiparnak ennél sokkal égetőbb problémái vannak (AC: Optimalisation, Order alias Techdemó 1886, Metal Gear: Nagy Zero, Evo(D)l(C)ve, vagy a sárkányokkal egy időben érkező GTA port), amik sokkal veszélyesebb tendenciát mutatnak.
Személy szerint ennek az embernek az említésétől is kiráz a hideg, nem azért amit csinál, sokkal inkább ahogyan és amiért.