• Laura Martin merész kijelentést tett
  • Szerinte a Netflix közeledése a Microsofthoz egy felvásárlást feltételez
  • A nemrég kötött szerződésre alapozza ezt

A Microsoft nagyon belehúzott a felvásárlásokba az elmúlt időkben, elég csak a Bethesda, vagy a még annál is sokkal nagyobb halnak számító Activision Blizzardra gondolnunk. A vállalat már többször jelezte, hogy nem állnak meg az akvizíciók terén, a Needham vezető elemzője, Laura Martin szerint pedig a következő célpont akár a streamingóriás Netflix is lehet. Pontosabban utóbbi tehet lépéseket azügyben, hogy létrejöhessen egy ilyen megállapodás. Ez egy elég hajmeresztő állítás, a nő azonban két dologgal is alá tudja támasztani gondolatait. Az egyik, hogy a cég a Microsofttal kötött szerződést a megújult, reklámokat tartalmazó előfizetés kapcsán, márpedig az MS nem éppen a legkézenfekvőbb választás, tekintve, hogy hirdetések terén vannak náluk tapasztaltabb vállalatok is.

netflix.jpg

A másik, sokkal profánabb érv természetesen a pénz, hisz egyedül a Microsoftnak van annyi tőkéje, hogy egy ilyen üzlet egyáltalán megvalósulhasson. A Netflix ugyanis az elmúlt idők buktatói ellenére is megközelítőleg 100 milliárd dollárt ér. Persze az egész dolog még ilyen érvek (egy tapasztalatlan cég alkalmazása reklámozásra azért tényleg gyanús) mellett is elég gyenge lábakon áll, de ki tudja, az előző bevásárlást sem nagyon látta jönni senki. Kérdés persze, hogy a Microsoft egyáltalán érdekelt lenne e a dologban, figyelembevéve a Netflix nem épp rózsás helyzetét.