A kiegészítő, amelyben az a legfurcsább, hogy szerintem a játék egyik leggyengébb pontjára épít, a vízi ütközetekre. Mert bár ez a játékelem a legszebb és leghitelesebb a csomagban, mégis rosszul tervezett, unalmas, kínszenvedéses, ráadásul erre épül a multi is, amelyet ki sem tudtam próbálni, hiszen a szerverek is üresen kongtak. Persze lehet, hogy a finn srácok egy füst alatt kijavítják a taktikai rész hibáit, és az expanzióval egyben kapunk egy kövér foltot is, reménykedjünk benne...
Szóval a lényegre térve: az alapjátékban ugye hét nemzet kapitánya lehettünk, célunk pedig az volt, hogy létrehozzuk és felvirágoztassuk saját országunk kelet-indiai társaságát, és/vagy eközben kigolyózzuk a konkurenciát, amely persze akár harci úton is történhetett, de ehhez hadat kellett üzenni a másik népnek, diplomatát játszani, és a többi, miközben a néha fel-feltűnő kalózok is megkeserítették életünket. Ám sokan épp azt hiányolták ebből a masszából, hogy nem ülhetünk be egy halálfejes lobogóval díszített hajó kapitányi székébe, és nem mi lehetünk azok, akik mindenféle hókuszpókusz nélkül lecsaphatnak a kincsekkel megrakott kereskedőkaravánokra. Itt jön a képbe az expanzió.
Ahogy a cím is mutatja, ezúttal „őfelsége kalóza” lehetünk, akárcsak Sir Francis Drake. A privateer egy magánkézben lévő hadihajó volt, amelynek kapitánya megkapta az úgynevezett „letter of marque” nevű okmányt, ez pedig feljogosította arra, hogy megtámadjon, elfoglaljon más, legtöbbször idegen nemzetet képviselő hajókat. Természetesen lebukás esetén a kormány mosta volna kezeit, hiszen ezek a hajók kalózként viselkedtek, így el lehetett kerülni, hogy egy efféle akció diplomáciai konfliktust, vagy akár háborút robbantson ki. A trükkben az angolok jártak élen, a leghíresebb és leghírhedtebb figura a már említett Francis Drake mellett Sir Henry Morgan és William „Captain” Kidd volt, a franciák részéről pedig Robert Surcouf nevét érdemes megemlíteni, aki lovagias viselkedéséért kiérdemelte a Roi des Corsaires titulust.
A játékban a dolog úgy fog kinézni, hogy megjelenik két új kapitánytípus: a „merchant captain” és a „privateer”. Őket felbérelve vállalhatunk el aztán mindenféle gyanús megbízást akár saját kormányunktól, akár más hatalmaktól, a csempészéstől és az ellenséges kikötők blokád alá vonásától a védőkíséreten át fontos hajók elfogásáig vagy elsüllyesztéséig, mindezt két új kampány keretén belül. Természetesen félszemű, kampókezű, falábú tengeri medvéink új képességeket is elsajátíthatnak, ilyen lesz a „False Colors”, amelynek segítségével könnyen becserkészhetjük a gyanútlan áldozatot (nyilván az ő nemzeti lobogóját felvonva), vagy a Critical Hit”, amelyben telibe kaphatjuk az ellenséges lélekvesztő lőszerkamráját, csodás tűzijátékkal beborítva az Indiai-óceán indigókék egét.
Mindehhez kapcsolódik egy új multiplayer mód is, a Breakthrough, amelyben az egyik csapatnak épségben el kell juttatnia a zászlóshajóját a célpontba, óvva és vigyázva őt saját hajóikkal, míg a szemben álló félnek az a dolga, hogy elpusztítsa a „VIP vízi járművet”.
Megjelenési dátumot még nem kaptunk, de azt figyelembe véve, hogy már dobozkép is van, nem lehet nagyon messze, tippem szerint még ebben az évben befuthat a cucc, főleg, ha az alapjáték eladásai nem túl biztatóak...
Szóval a lényegre térve: az alapjátékban ugye hét nemzet kapitánya lehettünk, célunk pedig az volt, hogy létrehozzuk és felvirágoztassuk saját országunk kelet-indiai társaságát, és/vagy eközben kigolyózzuk a konkurenciát, amely persze akár harci úton is történhetett, de ehhez hadat kellett üzenni a másik népnek, diplomatát játszani, és a többi, miközben a néha fel-feltűnő kalózok is megkeserítették életünket. Ám sokan épp azt hiányolták ebből a masszából, hogy nem ülhetünk be egy halálfejes lobogóval díszített hajó kapitányi székébe, és nem mi lehetünk azok, akik mindenféle hókuszpókusz nélkül lecsaphatnak a kincsekkel megrakott kereskedőkaravánokra. Itt jön a képbe az expanzió.
Ahogy a cím is mutatja, ezúttal „őfelsége kalóza” lehetünk, akárcsak Sir Francis Drake. A privateer egy magánkézben lévő hadihajó volt, amelynek kapitánya megkapta az úgynevezett „letter of marque” nevű okmányt, ez pedig feljogosította arra, hogy megtámadjon, elfoglaljon más, legtöbbször idegen nemzetet képviselő hajókat. Természetesen lebukás esetén a kormány mosta volna kezeit, hiszen ezek a hajók kalózként viselkedtek, így el lehetett kerülni, hogy egy efféle akció diplomáciai konfliktust, vagy akár háborút robbantson ki. A trükkben az angolok jártak élen, a leghíresebb és leghírhedtebb figura a már említett Francis Drake mellett Sir Henry Morgan és William „Captain” Kidd volt, a franciák részéről pedig Robert Surcouf nevét érdemes megemlíteni, aki lovagias viselkedéséért kiérdemelte a Roi des Corsaires titulust.
A játékban a dolog úgy fog kinézni, hogy megjelenik két új kapitánytípus: a „merchant captain” és a „privateer”. Őket felbérelve vállalhatunk el aztán mindenféle gyanús megbízást akár saját kormányunktól, akár más hatalmaktól, a csempészéstől és az ellenséges kikötők blokád alá vonásától a védőkíséreten át fontos hajók elfogásáig vagy elsüllyesztéséig, mindezt két új kampány keretén belül. Természetesen félszemű, kampókezű, falábú tengeri medvéink új képességeket is elsajátíthatnak, ilyen lesz a „False Colors”, amelynek segítségével könnyen becserkészhetjük a gyanútlan áldozatot (nyilván az ő nemzeti lobogóját felvonva), vagy a Critical Hit”, amelyben telibe kaphatjuk az ellenséges lélekvesztő lőszerkamráját, csodás tűzijátékkal beborítva az Indiai-óceán indigókék egét.
Mindehhez kapcsolódik egy új multiplayer mód is, a Breakthrough, amelyben az egyik csapatnak épségben el kell juttatnia a zászlóshajóját a célpontba, óvva és vigyázva őt saját hajóikkal, míg a szemben álló félnek az a dolga, hogy elpusztítsa a „VIP vízi járművet”.
Megjelenési dátumot még nem kaptunk, de azt figyelembe véve, hogy már dobozkép is van, nem lehet nagyon messze, tippem szerint még ebben az évben befuthat a cucc, főleg, ha az alapjáték eladásai nem túl biztatóak...
De a Sea Dogs belsőnézetes tengeri csatái az igaziak számomra.
A tesztet nagyon várom, amióta először jelezted, hogy te írtad és már le is adtad.
Ennél jobban csak azt várnám, ha kiderülne, hogy mégis készül valami magyarítás és magyar kiadás.
Egyébként már kiadtak hozzá egy foltot, amiben fel lehet pörgetni az időt a kergetőzés alatt, mert rájöttek, hogy ezt kicsit elmérték... Amúgy nem mondom, hogy bűn rossz játék, és senki ne vegye meg, de érdemes kipróbálni a demót a vásárlás előtt... Meg elolvasni a tesztemet a következő számban .
A valóságban néha még több időbe telt utolérni egy menekülő hajót és esetenként több sortűz is eldördülhetett találat nélkül.
De egy játék nem a valóság, a játéktól egy kis pörgést is vár az ember. Persze elég nehéz valószerűre és mégis pörgősre készíteni egy hajós játékot.
És nem mondhatok ítéletet egy olyan játékról, amit még nem is láttam.
Magyarításnak pedig híre-hamva sincs, vagyis még külföldről sem érdemes megvennem.
Pedig nagyon vártam ezt a játékot.
Éppen ezért számomra dupla csalódás a hazai csend körülötte és ]{redenc "előzetese" a játék értékeléséről.
Hiszen a hajók, amiket eddig láttam a játékból, és azok meglepően szépek és jól kidolgozottak.