Szerintem a válasz egyszerű: pozitívan hat majd rá, vagy legrosszabb esetben is csak semlegesen. A Digital Illusionst már jó ideje ismerhetjük, hiszen kivívták néhány bombasztikus játékkal a hírnevet. Értem ezalatt a lassan legendává avanzsált Battlefield 1942-t (hiszen ezzel csempészték be magukat a játékosok szívébe), a Battlefield: Vietnam-ot, a Battlefield 2-t és a kiegészítéseiket. És akkor még nem is beszéltem a Battlefield 2142-ről vagy a másik jövendőbeli sikerjátékról, a Battlefield: Bad Companyról! Egyelőre sajnos nem tudni, hogy mi volt a kiváltó oka a felvásárlásnak, vagy hogy mekkora összegről is van szó, annyi viszont bizonyos, hogy egy remek fejlesztő-kiadó kapcsolat révén további BF játékokra számíthatunk a jövőben is.
EA vs. DICE
Érdekes hír bukkant elő a minap, hiszen úgy tűnik az Electronic Arts egy az egyben felvásárolta a svéd nemzetiségű DICE-t, közismertebb nevén a Digital Illusionst! Vajon milyen hatással lesz ez a jövendőbeli Battlefield részekre?
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
E hír több okból is kételyeket kelt bennem. Az egyik mag a Bad Company rész készülése. Nem hinném, hogy ennek is az EA-hoz van köze, de kapcsolatként ezt tudnám felhozni. Az EA-nak nincs egy igazi multis játéka, mely olyan kiváló lenne, mint a BF. Így kell neki egy, amivel az egészet bevezetheti. Erre a BC nagyon is jó lesz. De az a félelmem, hogy trend lesz a BC-ből, s egy sztoris single mellé lesz egy "jó multi is". Pedig aki játszott vele legalább 1 órát, az tudhatja, hogy e játék az online-küzdelmekről szól, single nincs is, csak gyakorlás van, botok ellen (a BF 1942-ben is volt anno egy gyenge próbálkozás, de szerintem szánalom volt az egymás után következő "csataterek" szisztémája...). Tehát félek, hogy pont az fog ezentúl háttérbe szorulni, ami miatt annyian kedvelik ezt a játékot.
A másik két példa lenne: az egyik a Westwood felvásárlása... A legendás C&C univerzum emberei, akik az EA-felvásárlásig (mely persze a tagok jelentős számú távozása miatt széteső cég megmentése érdekében történt) kiváló játékokat gyártottak. Az EA felvásárlás után gyártott játékaik elég felemásak lettek: Generals - jó játék lett, de pont az hiányzott belőle, ami az eddigi C&C-kből (ugye innen az Age of Generals gúny:DD); BfME - a filmből egy az egyben átvett pályák (pl.: Helm-szurdok, Moria, Minas Tirith) kivétel nélkül élvezetesek voltak, de a többi, a játék 90%-a uncsi és könnyű volt, az idétlen építkezés pedig nem annyira jött be... A 2. rész sem hozta meg a hozzá fűzött reményeket.
A másik példa a Black Hole Armies of Exigoja... Bár nem felvásárolt játék, de a kiadó az EA volt. A játék elsősorban pofátlan Blizzard-nyúlásai miatt nem jött be annyira, de azért látszott rajta a kicsit összecsapottság.
De a licencjátékok sem tökéletesek: a Godfather, ha akarjuk, ha nem, nem kapott túl jó kritikákat, s ismerjük el, a harc borzalmas lett benne! A Return of the King sem lett rossz játék, de valami plusz dolog hiányzik onnan is. Szerény személyemnek az NFS UG2-től egyik Need for Speed rész sem jön be...
Tehát elmondhatóm, hogy az EA a legtöbb licence-szel és populáris játékkal rendelkezik. Érthető, hogy ezek után fejlesztőitól, a Világ egyik legnagyobb kiadója révén, minél előbb eredményeket vár, s profitot vár. Ezért szerintem sietteti a játékok elkészülését, nem ad rá elég időt, így a fejlesztők a kiadóval kompromisszumokra kényszerülnek (szerintem nem véletlen, hogy a Warhammer: Mark of Chaos már nem az EA kiadásában jelenik meg...). Így egy-egy cím nem úgy sikerül, ahogy kéne... Sikeres lesz anyagilag, de semmiképpe sem emlékezetes, kiemelkedő játékok. Lehet, hogy a King Kong nagyon magával ragadó, de szerintem egyszer-kétszer lenyomjuk, és felrakjuk a polcra.
A BF nem erre hivatott, véleményem szerint. Nálam már a BF2-nél is érződött az erős marketing-íz, s a következő részeken mégjobban érzem. Az EA DICE-felvásárlásával ez pedig csak fokozódni fog. De ne nekem legyen igazam!