
Tegyük hozzá, hogy ez nem úttörő gondolat, hiszen a nyolcvanas években a Microsoft, többek között a Sony és a Philips támogatásával már kifejlesztett egy közös home computer platformot MSX néven, mely Japánban népszerű is volt, de aztán a konzolok és a PC térnyerésével, erősödésével szép csendben kihalt. Manapság a digitális műsorszórók, mint a Sky vagy a BT kínálnak személyi videofelvevőket, melyeken lehet kisebb játékokat játszani.
Nick Parker játékipari szakértő szerint a hosszú távú jövő egyik lehetséges útja lehet a dedikált konzol, ugyanakkor az ipar, a technológia jelenlegi fejlődését épp a különböző gyártók versengésének is köszönhetjük. Elmondása szerint, ha a tervek megvalósulnak a játékhoz elég lesz egy kínai gyártmányú, a Tescóban megvásárolható, 50 dollár körüli készülék, benne egy merevlemezzel és játékmotorral, plusz wifi-kapcsolattal tulajdonképpen egy lebutított PC.
Jelenleg viszont a két nagy rivális védi pozícióját, és konzoljaikat egy minden egyben szórakoztató rendszerré szeretnék fejleszteni, ám a nem játékkal összefüggő tartalom tekintetében vannak gondjaik. A Microsoft az USA-n kívül komolyan harcol a videotartalmak jogait birtokló cégekkel, míg a Sony képtelen volt megállapodni a licencelésről saját (!) tartalomszolgáltatóival (Sony Pictures, MGM), így olyan vállalatok felé fordult, mint a Sky.

Persze ez még erősen a jövő, hiszen az EA igazgatója szerint egy dedikált konzol kifejlesztése és bevezetése minimum 15 év, bár a Parker-féle átalakuláshoz kevesebb idő is elég lenne - a szakértő ugyanis úgy véli, a mai piac ismeretében egy PS4-re vagy Xbox 3-ra már nem lenne szükség, ezek helyett a gyártóknak el kellene kezdeni az említett profilváltást.