Nem is olyan régen a cég pénzügyi vezetője, Blake Jorgensen nyilatkozott, s mondta el: a játékosok szeretik az ingyenesen játszható modellt, vagyis azt, hogy kisebb összegek folyamatos fizetésével játszhatnak tovább és tovább. A cég adatai alapján ez egy nyereséges üzlet, ami egyre csak feltörekvőben van, s noha az még nem igaz, hogy minden játékukba bekerül a mikrotranzakció, azt biztosra vehetjük, hogy miden mobilos programban lesz ilyen lehetőség, a piac ugyanis ezt diktálja.
Az EA hordozható játékokkal foglalkozó ágának vezetője, Nick Earl a minap megerősítette a korábban elhangzottakat, konkrétan az ingyenesen játszható modell népszerűségét. A GamesIndustry.biz csapatával folytatott beszélgetése során kiderült, hogy akik ezt a bevételszerzési módot ellenzik, kisebbségben vannak, csak éppen hangosak.
„Annak ellenére, hogy van egy hangos kisebbség, a számok azt mutatják, hogy a többség szereti a freemium modellt. A kezdetben volt egy kis probléma abból, hogy nincs az „egyszer fizetsz” lehetőség, amit megszoktak, de végül úgyis fizetni fognak, ha játszani akarnak. Ez a választásuk és boldogok is.”
A rendszer tehát marad, a számok ugyanis azt mutatják, hogy működik, a kérdés csak az, hogy mikor fog nagyobb mértékben elterjedni ez a módszer a lemezes játékok körében -- a folyamat már elkezdődött nem csak az EA, hanem más cégek játékaiban is, konzolokon és PC-n egyaránt.
Free2Play modellnél még jó, hogy pénzt is akarnak keresni a dolgon. Mit kell ezen mindig meglepődni és hőbörögni? Kapitalizmus van. Örülj neki, hogy nem csak egy játék létezik, amivel játszhatsz, hanem szabadon választhatsz több száz közül...
Egyébként pedig mit gondolsz, miből üzemeltetik neked a szervereket, fizetik a fejlesztők bérét, terméktámogatást nyújtanak, vagy jövőbeni készítik a további tartalmakat?