Az EA negyedéves jelentéséből kiderült, hogy a cég digitális eladásai a tavalyi értékekhez képest több mint 90 százalékkal növekedtek -- úgy látszik azonban, hogy a kiadó ezt kevesli. Peter Moore szerint a játékosok félnek digitálisan vásárolni, miután 2011-ben feltörték a PlayStation Networköt.

„Sok vásárlónk nem rendelkezik hitelkártyával, és sokan még mindig félnek a 2011-es PSN-feltörés miatt, amit az Anonymous hajtott végre. A felhasználók szívesebben mennek egy üzletbe és vesznek letöltőkártyát, amiből nagy hasznot szerez az adott bolt. Ha ezek az áruházak túl tudnának lépni a kézzel fogható letöltőkártyákon, és átállnának a digitális verzióra, az sokat segítene az iparon.”

A digitális tartalmakat tehát az áruházak tolják előre, s Moore szerint ha opcionális tartalmakkal is jelentkeznek a premier napján, tovább lehet növelni a kezdeti bevételt. Ez a módszer például nagyon jól működött a Mass Effect 3 esetében, hiszen a játék mellé 20 dollárnyi DLC-t is kínáltak, amire a vásárlók 40 százaléka volt kíváncsi, egyszóval egy 60 dolláros játékon 80 dollárt kerestek.

„A másik fontos dolog: a digitális tartalmak árusítása a megjelenés napján. Mikor márciusban a boltokba küldtük a Mass Effect 3-at, azt figyeltük meg, hogy az Egyesült Államokban a vásárlók 40 százaléka egy héten belül megvette a kínált DLC-t. A 60 dolláros játékunk mellé tehát el tudtunk adni 20 dollárnyi DLC-t, így 80 dollárt kerestünk.”