Az E3 2014 egyik legnagyobb játéka kétségkívül a Dragon Age: Inquisition, mely októberben kíván berobbanni, hogy megelőzve a nagy konkurens Vaják Witcher 3-at, megmutassa, mennyi potenciál maradt a több kulcsfejlesztőt is elveszítő BioWare-ben a Mass Effect 3-as fiaskó után. Azt eddig is tudtuk, hogy a program jól néz majd ki, erről a Frostbite 3-as motor gondoskodik, illetve a változatos románcok ígérete sem ismeretlen előttünk. Most viszont kiderült, hogy a fő küldetésszál 50 órás lesz, valamint hogy fontos szerepet játszni a Dragon Age: Inquisitionben a craftolás rendszere, azaz a különböző elemekből összeállítható fegyverek, felszerelés és tárgyak.

Mark Darrah vezető producer és Mike Laidlaw kreatív igazgató a Twitchen tartott virtuális sajtótájékoztatót, leleplezve pár új információt a játékkal kapcsalatban. Elmondásuk szerint a Dragon Age: Inquisition legfontosabb tulajdonsága, hogy a játékos nemcsak egy karaktert vagy partit, hanem egy komplett szervezetet (a címben is kiemelt inkvizíciót) irányít. Ennek szellemében a játékmenet úgy épül fel, hogy a karakterek egyre erősebbé és erősebbé váljanak a kalandok során, azt az érzetet keltve a játékosban, hogy velük együtt az inkvizíció intézménye is hatalmasabbá, jelentősebbé válik. Ahogy a két alkotó fogalmazott, vezetőként számtalan olyan dologra leszünk képesek, amikre önmagunkban képtelenek lennénk -- igaz, példákat már nem soroltak fel, valószínűleg tartottak a spoilerektől és a rájuk is érvényes titoktartási kötelezettség megszegésétől.

A tárgykészítés az első Dragon Age-ben nagyon fontos volt, a másodikban már kevésbé, az Inquisitionben viszont visszatér, és minden korábbinál többet nyom majd a latba egy-egy összeállított varázsital, fegyver vagy páncélzat. Az alkotóelemek összegyűjtése nem lesz egyszerű feladat, és bár az alaptörténet végigjátszása során nem kárhoztatunk farmolásra, a kifejezetten end-game tartalomnak szánt sárkányokhoz elkél majd pár olyan cucc, amiket csak az alkatrészeik gondos keresgélése (értsd: az azokat alacsony valószínűséggel dobó ellenfelek folytonos kaszabolása) árán tudunk majd összeállítani.

És hogy mennyire lesz hosszú a Dragon Age: Inquisition? Nos, ahogy fentebb írtunk, Darrah csapata 50 órás fő küldetésszállal számolnak, azaz két teljes napunkba kerül majd, ha csak végig akarunk futni a történeten. Bár ez talán nem hangzik olyan soknak egy masszív szerepjáték esetében, a készítők szerint csak úgy jön össze az 50 órás határ, ha egy mellékküldetés nem sok, annyit sem vállalunk el. Ilyet pedig egy magára valamit adó gamer sem tenne.

A Dragon Age: Inquisition október 9-én jelenik meg PC-re, Xbox One-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és PS3-ra. Ha érdekel a játék, akkor irány a PC Guru Webshop!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!