A The Witcher 3: Wild Hunt az egyik legvártabb, már bejelentett szerepjáték, mely bár konzolokra is meg fog jelenni, gyökerei most is a PC-hez húzzák közelebb. Ugyanakkor sajnos a számítógépes játékok világában állandó problémát jelent a kalózkodás, mellyel a kiadók mindenféle ügyes-okos megoldásokkal kívánják felvenni a harcot. A legelterjedtebb, és egyben legmegosztóbb védelmi mechanizmus az, amely internetes megerősítést követel a licenc birtokosától. Ezt lehet jól (Steam) és rosszul is csinálni (Origin), de legjobban még mindig akkor örülünk, ha sehogy -- épp ezért fogjuk imádni a PC-s The Witcher 3-at!
Na jó, ezért is, de azért nem elhanyagolható tényező, hogy a CD Projekt RED DRM nélkül dobja piacra a programot. Maciej Szczesnik játéktervező azt nyilatkozta a Kotakunak, hogy igyekeznek megszabadulni az online védelemtől, mert "ha valaki le akarja másolni a játékot, akkor úgyis megteszi."
"Ami persze nyilván rossz dolog. De úgysem tehetsz ellene semmit, szóval... Mi a lehető legjobb felhasználói élmény átadására törekszünk. Amikor pedig leszedtük a DRM-et, a torrentfórumokon is arra kérték egymást a felhasználók, hogy ne töltsék le a játékainkat, mert nem használunk DRM-et." -- fűzte hozzá Adam Badowski szervezési vezető.
Hogy a DRM-et ki szereti és ki nem, egyéni hozzáállás (és persze tapasztalat) kérdése. Muszáj azonban elfogadni, hogy a DRM csak válasz egy sokkal égetőbb kérdésre, nevezetesen, ha senki sem venné meg a játékokat, mert úgyis le lehet tölteni őket, nem lenne PC-s videojáték-ipar. Ezen nem árt elgondolkodni.
Lehet rosszul emlékszem, de mintha a Steam sem tökéletesen indult volna anno. Vagy igen?
Amúgy én eddig egyetlen DRM-es játékkal sem cumtam be, mindig, mindegyik tökéletesen futott, ez hogy lehet?
Régen nem volt DRM, mégis működött a PC-s játékipar. Sehol sincs bizonyíték arra, hogy a DRM-es játékoknak nagyobb az eladása, illetve hogy aki nem tudja letölteni a játékot, az majd biztos megveszi. Persze biztos vannak ilyenek is, de akik ígyse úgyse akarnak fizetni a játékért, azok nem fognak hirtelen beállni a kasszákhoz. A kérdés az, hogy lenyeljük-e azt, hogy kicsesznek velünk becsületes vásárlókkal, vagy nem.
infláció vagy mifene :)
teljes mértékben igazuk van,ha valaki le akarja másolni az le is fogja,ez ellen egyedül az MMO-és Diablo3-féle konstrukció nyújt valamelyest védelmet,ami ugye olyan plusz költségeket és extra odafigyelést von maga után amit nem engedhet meg magának minden játékfejlesztő
a cikk végét meg nem vagyok képes felfogni :D valaki magyarázza már el, pontosan min kellene elgondolkodni? :D
Ilyenkor nem féltek, hogy az EA beperli a Gurut a jó hírnév megsértéséért? Még csak nem is lenne alaptalan. Szerintem nem jó ötlet egy ilyen cikkbe személyes véleményt keverni. Mondom ezt úgy, hogy én is Steam párti vagyok.
Ilyenkor nem féltek, hogy az EA beperli a Gurut a jó hírnév megsértéséért? Még csak nem is lenne alaptalan. Szerintem nem jó ötlet egy ilyen cikkbe személyes véleményt keverni. Mondom ezt úgy, hogy én is Steam párti vagyok.
EZT sasold meg :D
amúgy nincs jogi végzettségem de rémlik valami hogy amíg nem állítanak teljesen valótlant addig nincsenek jogi problémák
Ilyenkor nem féltek, hogy az EA beperli a Gurut a jó hírnév megsértéséért? Még csak nem is lenne alaptalan. Szerintem nem jó ötlet egy ilyen cikkbe személyes véleményt keverni. Mondom ezt úgy, hogy én is Steam párti vagyok.
A DRM mentesség mindenesetre jól hangzik.
Régen nem volt DRM, mégis működött a PC-s játékipar. Sehol sincs bizonyíték arra, hogy a DRM-es játékoknak nagyobb az eladása, illetve hogy aki nem tudja letölteni a játékot, az majd biztos megveszi. Persze biztos vannak ilyenek is, de akik ígyse úgyse akarnak fizetni a játékért, azok nem fognak hirtelen beállni a kasszákhoz. A kérdés az, hogy lenyeljük-e azt, hogy kicsesznek velünk becsületes vásárlókkal, vagy nem.