Itt a világvége! A valaha létezett legnagyobb fenyegetés rászabadul a világra, de van egy ember, aki képes egyesíteni a népeket, és élükre állva legyőzheti a gonoszt. Nagyjából így lehetne kétsoros ajánlóban összefoglalni a Mass Effect 3 és a Dragon Age: Inquisition történetét is, de a BioWare egyik producere, Cameron Lee szerint ez tényleg csak ilyen tömören összefoglalva hasonló, részleteiben az Inkvizitorok harca már eltér a Kaszás fenyegetéstől.

„Bekövetkezik egy esemény, ami káoszba dönti a világot, ám a Mass Effectben mindig tudtad, mi fenyeget, mindig ismert volt, hogy jönnek a Kaszások” -- kezdte magyarázatát Mr. Lee az OXM ezt firtató kérdésére. „A Dragon Age: Inquisitionben van egy hatalmas repedés az égen, és ezek a befolyásos frakciók és nemzetek káoszba zuhantak. Mindez gyanúsan egyszerre történik, nem lehet az egész csak véletlen. Szóval a játékosnak kell kiderítenie, mi folyik itt. És nem arról van szó, hogy tudd meg ezt az igazságot, vedd magad mellé azt a figurát, hogy a végén foglalkozhass amazzal a dologgal, ez ennél bonyolultabb. Erő van a karakteredben. Egyetlen személy, de egyben ennek a szervezetnek, az Inkvizitoroknak a vezére, akik igen jelentős személyek a világban, befolyással vannak különféle nemzetekre és csoportokra.

Tehát, a Mass Effectben létrehoztál szövetségeket, de többnyire Shepard személyes képességei számítottak. Ezzel szemben az Inquisitionbdn bár vannak személyes hatások, javarészt a nagy döntések számítanak, hogy hogyan hatnak az Inkvizitorok a világra. Afféle különbség ez, mint Jedinek lenni, vagy a Jedi Rendet megteremteni.

Emellett Lee elmondta, hogy a már játszható állapotban leledző Inquisitionban nagyobb hangsúlyt kap a testreszabhatóság és a stratégia, arra ösztökélve a játékost, hogy több morális felelősséget vállaljon, mint azelőtt. Nagyobb beleszólásunk lesz a karakterünk kinézetébe, cselekedeteibe, ezzel befolyásolva követőinket, ezzel is inkább a Dragon Age: Originst követve, semmint a Dragon Age 2-t, aminek mi csak örülni tudunk.

Rákérdeztek nála az esetleges többjátékos lehetőségre is. Erre azt felelte, hogy bár a Mass Effect 3 multiplayer módja egész jó volt, és gondolkodnak ilyen lehetőségben, jelen pillanatban semmi sincs eldöntve az ügyben. Emellett azt is elárulta, hogy a brutális, harcos természetű, bár szerinte csak meg nem értett kunári is választható lesz karakterünk fajának. „Az elfeket üldözték az emberek ebben a világban, szóval szerinted hogyan érezné magát egy emberi nemzet, ha egy elf inkvizitor esne be hozzájuk beszélgetni? Szóval vannak utak, amik ezeket szépen összehozzák. David Gaider és az írók csapata keményen dolgozik ezen, és érdekes látni, ahogy minden összeáll” -- mondta.

A Dragon Age: Inquisition 2014 harmadik negyedévében várható PC-re, Playstation 3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra, a feladata pedig nem nagyobb, mint lenyűgözni a második részben csalódott játékosok tömegét. Csak semmi nyomás.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!