Mindösszesen két rész alatt alaposan megkopott a Dragon Age-sorozat fénye, s az utóbbi időben a BioWare sem élvez már akkora imádatot, mint egykoron, így nagy a teher a Dragon Age: Inquisitionön. Ennek kell bizonyítania, hogy a sorozatban még van szufla, a cég pedig nem felejtett el játékokat készíteni -- de hogy ezt sikerül-e megvalósítani, azt még nehéz megmondani, bár amit eddig hallottunk, nagyon jól hangzik.
A történet szerint Thedas földjén járunk, amit éppen háború dúl fel: a Chantry véres harcot folytat a mágusokkal, miközben a Seekers of Truth tagjai és a Templarok úgy döntöttek, hogy inkább a saját útjukat választják. A helyzet tehát nem egyszerű, ugyanis minden olyan csoport, ami a sötétség erőit meg tudná állítani, egymással acsarkodik, a bajt pedig tetézi, hogy pont ekkor hasad fel az ég, s jelennek meg a démonok. A portál a Fade világával köti össze Thedast, s bár általában a sötét lényeknek egy porhüvelyre volna szüksége ahhoz, hogy a halandók földjére tegyék a lábukat, ezzel az átjáróval már nincsenek ilyen korlátok közé szorítva. Talán nem is kell mondani, a démonok megjelenése után teljesen elszabadul a pokol, amit nekünk kell majd rendbehoznunk, komoly, a világot befolyásoló döntések útján.
Játékosként az Inquisition néven ismert csoport egyik tagját alakítjuk, akinek nemét, nevét és kinézetét teljesen a kedvünk szerint alakíthatjuk. Megválaszthatjuk továbbá azt is, hogy milyen kasztnak megfelelően kívánunk harcolni -- lehetünk mage, warrior vagy rogue.
A fontosabb karakterekkel a Mass Effect-játékokban már látott rendszer szerint történik a kommunikáció, de a választási lehetőségek ezúttal világosabbak lesznek.
A játékvilág a BioWare ígérete szerint hatalmas lesz, nagyobb, mint bármi, amit eddig csináltak, de nem estek túlzásba, vagyis nem egymillió négyzetkilométeres területen engednek minket szabadjára. Ésszerű keretek között változatos, bőven elég felfedezni valót kínáló tájakat találunk majd a keleti Fereldentől Orlais nyugati részéig terjedő, hátasokkal is bejárható birodalomban.
A csapat egyik célja az, hogy a játékosoknak meglegyen a felfedezés élménye, szeretnék, ha spontán módon bukkannánk rá olyan dolgokra, amikre mások talán nem. Ez ősi kincsek megtalálását jelenti, amivel fejleszthetjük a karakterünk képességeit vagy felszereléseit, de ezeken keresztül a világot is jobban megismerhetjük. A BioWare másik célja ugyanis az, hogy a nagy, felfedezésre csábító világ mellett fontos szerepet játsszon a narratíva is, vagyis várhatóan, minden, amit a világban találunk, ilyen vagy olyan módon kapcsolódni fog az átívelő történethez.
Kalandozásaink közben azonban észben kell tartani, hogy noha csábító Thedas, a démonok megjelenése miatt tele van rengeteg veszéllyel, ami véletlenszerűen elszórt összecsapások képében jelentkezik. Ezek nagyon veszélyesek lesznek, ugyanis az ellenfeleket nem igazítják a játékosok képességeihez, így könnyen belefuthatunk egy olyan csoportba, amely fél kézzel képes leverni hősünket, vagy éppen egy sárkány is megnehezítheti az életünket.
A Frostbite 3 részlegesen rombolható és újraépíthető tájakat biztosít. Az íjászok alól kirobbanthatunk egy hidat, varázslattal pedig megnyithatunk egy elzárt ösvényt.
Természetesen nem vagyunk elveszettek, ha a harcról van szó, egyrészt azért, mert mi magunk is ügyesen bánunk a fegyverekkel, másrészt pedig mert ott vannak társaink, akiknek viselkedését csata közben a BioWare játékoktól megszokott módon kezelhetjük. Társaink felett átvehetjük az irányítást, illetve beállíthatjuk, mit csináljanak, mindezt pedig gyors tempóban; ez egy TPS akciójáték érzetét kelti egy kemény csata közben, ami nem feltétlenül hátrány, ugyanis az ellenfeleink sem lassítanak.
A velük szemben álló lények okosak, csapatosan és összehangoltan támadnak, minden egyes mozdulatuk előtt figyelembe véve azt, hogy nekünk milyen képességeink vannak, mennyi életünk maradt és hogy helyezkedünk el; a démonok a saját stílusuknak megfelelően taktikáznak, ki a magasból íjazva, ki az árnyékból támadva, s van olyan is, aki a távolról támogatja varázslattal a többieket. Ezeket mind figyelembe kell venni, mikor harcolunk a választott kasztunk képességeinek és a csapattagjaink sajátosságainak függvényében.
Minden képesség és fegyver fejleszthető, s noha a társainkat alakíthatjuk, a saját stílusuk kinézetre megmarad.
A Frostbite 3 által hajtott, gyönyörűnek és nem utolsósorban tartalmasnak ígérkező Dragon Age: Inquisition jövő ősszel fog megjelenni PC, Xbox 360, PS3, Xbox One és PS4 platformra, a BioWare pedig igyekszik minden gépen azonos élményt nyújtani, ám PC-n már most biztos, hogy eltérő lesz a kezelés, az egér és billentyűzet párosára optimalizálva, s várhatóan nálunk szebb lesz a látvány is.
Dragon Age: Inquisition részletek -- összefoglaló
- Thedas frakciói háborúban állnak, mikor váratlanul megjelennek a démonok.
- A történet során rengeteg, kemény dilemmát kell megoldanunk.
- A beszélgetések Mass Effect stílusú rendszerben történnek, de világosabb opciókkal.
- A játékosok az Inquisition egyik tagját alakítják.
- A karakterünket minden téren személyre szabhatjuk és fejleszthetjük.
- Nagyméretű, sok felfedezni valót kínáló, változatos világot kapunk.
- Véletlenszerű, kemény összecsapásokkal lesz dolgunk felfedezés közben.
- Társaink viselkedését csata közben menedzselhetjük.
- Minden felszerelés és képesség fejleszthető.
- Az ellenfelek csapatosan, összehangoltan harcolnak.
- A Frostbite 3-mal részletesen rombolható a környezet.
- PC-n egérre és billentyűzetre optimalizált a kezelés.
- Jövő ősszel PC, Xbox 360, PS3, Xbox One és PS4 platformra jelenik meg a játék.
Dragon Age: Inquisition -- Megjelenés 2014 Q3 -- Gépigény: nem ismert
A cikk lényegében megint leírja a szokásos marketing dumákat, h minden iszonyat jó lesz, és -megkellmajdvenniazösszesdlctismertmarháramegéri-, fogadok, igen, a DA:I tocsogni fog az epicness-től, Ééés a frostbite-al is képesek leszünk majd a legapróbb részecskéig szétrombolni a környezetet.
Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy most melyik három színt lehet majd kiválasztani a színskáláról a befejezéshez...
(én az ultramarin kékre, a skarlátvörösre, és a smaragdzöldre tippelek elsőnek)
A cikk lényegében megint leírja a szokásos marketing dumákat, h minden iszonyat jó lesz, és -megkellmajdvenniazösszesdlctismertmarháramegéri-, fogadok, igen, a DA:I tocsogni fog az epicness-től, Ééés a frostbite-al is képesek leszünk majd a legapróbb részecskéig szétrombolni a környezetet.
Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy most melyik három színt lehet majd kiválasztani a színskáláról a befejezéshez...
(én az ultramarin kékre, a skarlátvörösre, és a smaragdzöldre tippelek elsőnek)
https://www.youtube.com/watch?v=dvu_U83PMKo&feature=player_embedded
Azt hittem, hogy ennél szebb lesz a Frostbite 3
https://www.youtube.com/watch?v=dvu_U83PMKo&feature=player_embedded
Azt hittem, hogy ennél szebb lesz a Frostbite 3
https://www.youtube.com/watch?v=dvu_U83PMKo&feature=player_embedded
Azt hittem, hogy ennél szebb lesz a Frostbite 3
Jah amúgy van a cikkben pár typo: Chantry, nem d-vel, illetve Templars.
Jah amúgy van a cikkben pár typo: Chantry, nem d-vel, illetve Templars.
a 3 kaszt meg csak a felszín,a specializációk döntik el hogy mi is leszel végül, abból meg biztos lesz egy jó pár,a második részben volt vagy 10 spec/plusz a csatlósok egyedi specializációi/,az elsőben meg kb 15,de classonként 3-3 spec minimum lesz majd
szerintem emiatt nem kell aggódni,elég korrekt rendszerük volt az előző részben,én egyedül az arcane warriort hiányoltam nagyon hisz a promókban Hawke annak volt feltűntetve,remélem most visszahozzák :D
Jah amúgy van a cikkben pár typo: Chantry, nem d-vel, illetve Templars.