A korábbi BioWare-játékokban mindig az volt a kapcsolatépítés végső célja, hogy az általunk irányított hős lefeküdhessen a kiválasztott csapattaggal. Na, ez nem így lesz a Dragon Age: Inquisitionben, legalábbis ezt állítja Mike Laidlaw, a franchise kreatív igazgatója. Példát a The Darkness és a The Last of Us állított eléjük, amikben a hősnek nincs szexuális kapcsolata női társával, mégis van közöttük érzelmi kapocs.
„Ne ajándékokkal vásároljuk meg a szeretetet. Ne a szex legyen a végső cél. Próbáljunk ki valami mást, ami hasonlít a valódi érzelmekre. Azt kell elérni, hogy a játékos élvezze ezt, és úgy érezze, itt valami valódi dolog működik” – mondta Laidlaw egy interjúban.
Tehát a Dragon Age: Inquisitionben nem lesz elég ajándékokat adni vagy szimplán beszélgetni, hanem valami más lesz… Persze, hogy mi mással hozhatjuk össze a románcot, vagy hogyan működik majd az a szexen kívül, az jó kérdés, ráadásul azért a BioWare eddig sosem a mély, reális emberi érzelmekkel bíró karaktereiről volt híres. Mindenesetre a stúdió most jól rákapott a párkapcsolatok kérdésére, hiszen nemrég Cameron Lee a meleg karakterek kérdéséről beszélt.
De komolyra fordítva a szót most ezzel mit akarnak elérni, hogy a játékos beleszeret az adott nőbe és majd 3D nyomtatóval meg szerzi magának vagy mi? Nem elég ha csak szimpatizálunk a karakterekkel? De itt a nagy ódák után, hogy milyen jó lesz a játékuk nem csodálkoznék ha a Dragon Age 2 kapnánk meg új grafikával és még több meleggel....