A Doom-sorozat már egy jó ideje elsősorban az egyjátékos módról szól, nem kivétel ez alól a Doom Eternal sem. Persze ettől még akad többjátékos mód is, idén pedig elég egyedi próbálkozást követtek el az id Software munkatársai: a Battlemode egy aszimmetrikus 2v1 összecsapás, ahol a démonok vannak számbeli fölényben a Slayer ellen – de ettől még nem lesz könnyű dolguk.
Démonirtás felsőfokon
Az alapfelállás egyszerű: mindkét fél célja az, hogy a másik csapatot likvidálja egy BO5 (Best of 5, azaz 3 győzelemig tartó) mérkőzésen. A démonoknak ugye egy önmagát a pályán rendszeresen megjelenő kisebb pajtásaikkal folyton feltankoló, teljes arzenállal felszerelt Slayert kell kicsinálniuk; míg emberünknek két, egyedi képességekkel rendelkező démont kell rövid időn belül elintéznie. Körönként választhatunk egy extra képességet, összesen maximum hármat; ha 2-2 lesz az állás, újabbat nem kapunk az ötödik, mindent eldöntő meccsre (erről picit később részletesen). Az arénát véletlenszerűen kapjuk, a rendelkezésre álló pár helyszín alaposan átgondolt, olykor környezeti veszélyekkel fűszerezett, mindenki számára számos lehetőséget rejt.
Egy-egy rund a pár perctől az akár negyed órás folyamatos körtáncig is tarthat, a résztvevő felek játékstílusától és képességeitől függően. Ranglista vagy képességek alapján való rangsorolás nincs, de teljes pályafutásunk alatt összeszedett statisztikát sem láthatunk sehol – mindezek arról árulkodnak, hogy ez bizony nem egy véresen komolyan vett kompetitív móka, hanem egy kellemes esti kikapcsolódás. Már ha nem találkozol csalókkal, mert már most volt „szerencsém” végtelen BFG-vel vagy végtelen dash-sel rendelkező, csalásait még csak leplezni sem próbáló, tehetségtelenségét kódsorral kompenzáló, alávaló nyomorult szemétládával összefutni.
Slayer Biblia
Slayerként ugyan minden fegyverrel fel vagyunk szerelve, de lőszerünk erősen korlátozott, úgyhogy időnként láncfűrészünkhoz kell nyúlnunk, mely rövid időre sérthetetlenséget és gyorsabb mozgást is biztosít. Szintén észben tartandó a lángszóró, hiszen ezzel töltjük vissza páncélunkat; glory killeket összeszedni már nehezebb lesz az eszméletlenül gyors meccsek alatt.
Általános jótanácsunk egy-egy meccs lezavarására csak kettő van: ismerd ellenfeleid képességeit; menedzseld a túloldal életerejét, hogy ne egy full életerős Cacodemont vagy Mancubust kelljen lenyomnod 20 másodperc alatt. Egyéb tippünk nincs, mert ahány játékos, annyiféle vérmérséklet és annyiféle megközelítés, alkalmazkodnod kell hozzá.
Talán még annyit, hogy a körönként osztott bónuszok közül a leghasználhatóbb és elsőnek választandó a dash visszatöltését gyorsító darab; második körben pedig vagy a több életerőt dobáló vagy a láncfűrészt erősítő lehet hasznos. Utolsónak a BFG ellenállhatatlan csábításnak tűnhet, de meggondolandó még a páncélzat is.
- A démonok legnagyobb ellensége távolról a Ballista (az ultimate hitscan „mesterlövész” fegyver), középtávról a célkövetős Rocket Launcher; ha pedig már futnak, akkor a Super Shotgun húskampóval.
- Közepesen hasznos a Chaingun, mely leginkább a megidézett démonok ellen hatásos (pajzzsal vagy duplán, ízlés kérdése).
- A kisebb fegyverek már erősen szituációfüggők. A Shotgun gránáttal a cacodemonok ellen jó instant életerőzsáknak; hasonlóképpen a távcsöves Heavy Cannon a Makyr Drone-ból csinál fejlövéssel azonnali ajándékesőt.
- Vészhelyzetben a Plasma Gun jó helyettesítője a Chaingunnak, de lőszerét inkább a Ballistának szeretnéd eltenni, hidd el.
Démonomicon
Démonként kétféle képességlista közül választhatsz a meccs előtt, általában egy offenzív és egy defenzív összetételű adott; ezek a megidézhető démonok fajtáit változtatják, adnak egy területre ható képességet (sebzés-gyógyítás) és/vagy egy alkalmazható képességet (gyorsítás-páncél).
Egy jó Slayer ellen szemtől szemben nincs esélyed, ezért elsőszámú a csapatmunka. Ebben kicsit segítenek a megidézhető jószágok, melyeket a kampányból már ismerned kell, nagyszerű akadályok és kényszerítő eszközök tudnak lenni, még ha csak ideiglenesen is. Általános jó tanácsunk itt is kettő akad: ha egyedül maradsz, próbálj elbújni hacsak nem vagy biztos benne, hogy kicsinálod a Slayert; ha a láncfűrész zúgását hallod, vagy egy glory killt látsz, azonnal használd a „block loot” képességet. Ja, és játszd végig a tutorialokat (nem hosszú), hogy legyen gyakorlati fogalmad is a képességeikről.
Archvile: A Wall of Fire a legjobb barátja, később még a lövedékeket is visszaverheti, a Fire Lake pedig mindig ott kell legyen a Slayer talpa alatt. Mozgása és életereje korlátozott, teleportálni ugyan tud, de kifejezett ügyességet kíván ennek precíz használata. Számára kiváló még a Thieving Hand, ha a Summoner képességcsokrot kapja a meccs elején, hiszen ő egyedül idézhet meg akár három kisdémont is.
Mancubus: Egy igazi tank, lassúságát képességeivel kompenzálhatja (az alap gyorsítás és később a füstgránátnál is turbózhat) és tud duplán ugrani, ami meglepő manőverekre teszi képessé. Legveszélyesebb fegyvere a lángszórója, de ehhez közel kell kerülnie – magyarán a gyorsítást tartalmazó felszerelésfa és a Fast Smoke képesség kötelező, ahogy a lesből támadás is. Számára később kifejezetten hasznos a Team Heal képesség, ha harmadik választásra is sor kerül.
Marauder: Folyton a Slayer nyakán kell legyen, de alacsony életereje miatt vigyáznia kell magára. Ebben segít extrém manőverezhetősége, eszméletlen gyors, a dupla ugrás és a dash is megy neki. Általánosságban nem sebez sokat, így folyamatosan idegesítenie kell és rendszeresen szórni a kutyákat, ehhez tartozó képessége, a Best Friend így különösen hasznos, ahogyan a Baron of Hell és a Hell Knight a két legjobb barátja – és meggondolandó a Thieving Hand, mellyel idézett jószágai sebzését megkapja életerőnek.
Pain Elemental: Nagy és könnyű célpont, fedezékből vagy látószögön kívülről kell támadnia. A túlélésben sokat segít gyakran használható pajzsa, melyet némi extra sebzésért még ki is tud lőni (ami később területre ható folyamatos sebzést hagyhat maga után). Legjobb számára a sebző zónát tartalmazó képességkészlet, gyors lövedékeinek hála jó kezekben komoly sebzést tud kiosztani a Slayernek. És persze gyógyító mező híján szintén rendkívül hasznos a Team Heal képesség.
Revenant: Mozgékony és gyenge, de relatív nagy sebzést tud kiosztani; a „glass cannon” legközelebbi megfelelője. Erősségeire játszva gyakorlatilag kötelező a Jetpack üzemidejét és visszatöltését növelő képesség (Acrobat) és a rakétaeső gyakoribb használhatóságát lehetővé tevő képesség a számára. Cserébe a képességkészletből és harmadik körben is azt választhatja, ami a legszimpatikusabb az adott felállásban vagy az eddigi meccsek alapján.