• Az Európai Bizottság rábólintott az Activision Blizzard felvásárlására
  • Döntését a Microsoft által tett ígéretekkel indokolta
  • Miszerint a cég licencet biztosít az európai felhasználók számára
  • Hogy bármelyik felhő alapú szolgáltatáson játszhassanak az Activision Blizzard címeivel

Hosszas huzavona előzte meg az Európai Bizottság döntését, de tegnap – ahogy azt a Reuters már napokkal ezelőtt megjósolta – végre nyilvánosságra hozták az "ítéletet" a játékipar legnagyobb léptékű felvásárlásával kapcsolatban. Az EU (ahogy az várható volt) végül rábólintott arra, hogy a Microsoft 68,7 milliárd dollárért bekebelezze az Activision Blizzardot, és minden franchise-t (például Call of Duty, Diablo, Warcraft, Candy Crush Saga, Crash Bandicoot, satöbbi), ami hozzájuk tartozik. A döntéshez persze kellett néhány engedményt tennie a Microsoftnak, mivel a bizottság szerint az egyesülés ugyan nem árt a rivális konzoloknak és a különféle előfizetéses rendszereknek (például PlayStation Plus Extra/Premium), ellenben negatívan befolyásolhatja a felhő alapú streaming szolgáltatásokat. 

A kételyek eloszlatása érdekében tehát a techóriás megígérte, hogy licencet biztosít minden olyan játékosnak, aki az Európai Gazdasági Térségben (EGT) tartózkodik, melynek köszönhetően az általuk választott felhő alapú streaming szolgáltatáson keresztül élvezhetik az Activision Blizzard mostani és jövőben érkező játékait. Emellett pedig az ilyen jellegű szolgáltatások üzemeltetőinek is licencet biztosítanak arra, hogy ezt lehetővé tegyék. Ezekkel a (tíz évre szóló) feltételekkel tehát már nem látott okot a bizottság arra, hogy a felvásálás útjába álljon, így az egyik legfontosabb "tételt" is kipipálhatja a Microsoft – más kérdés, hogy így is maradt még kettő. Az egyik az Egyesült Királyság versenyhivatali szerve, a CMA, melynek vezérigazgatója, Sarah Cardell szerint az EU rossz döntést hozott, mert az üzlet igenis negatívan fogja érinteni a felhő alapú játékok jövőjét. Ettől függetlenül tiszteletben tartják a dolgot, de kihangsúlyozta, hogy ők továbbra is kitartanak az április végén hozott döntésük mellett. És akkor még mindig ott van ugye az amerikai versenyhatóság (FTC), amely tavaly decemberben be is perelte a Microsoftot, mondván, hogy az üzletnek komoly piactorzító hatása lenne. Szóval van még 1-2 lejátszásra váró meccs, de az Európai Bizottság szava talán van olyan nagy, hogy némi nyomást gyakoroljon a szkeptikus felekre.