- A DirectX 12 megszünteti az Xbox One teljesítményproblémáit
- Ezt a Stardock Studios vezérigazgatója, Brad Wardell mondta
- Könnyebb lesz az optimalizáció is
- XBOX One
Az idén nyáron esedékes Windows 10 operációs rendszerrel együtt érkezik a DirectX 12 API, ami jelentős teljesítménynövekedést fog hozni a játékok terén, és nem csak PC-n érezhetjük majd a jótékony hatásokat, hanem konzolon is. A Stardock Studios vezérigazgatója, Brad Wardell szerint nagy segítség lesz az Xbox One fejlesztése során az API, és habár csodákat ne várjunk, gyorsabb, magasabb felbontáson futó és jobban optimalizált játékok mindenképpen lesznek.
Az elmondása szerint a Microsoft konzolján történő fejlesztéssel az a legnagyobb probléma, hogy nehéz kezelni az eSRAM-ot, ez az oka, hogy a PS4-hez képest rendre alacsonyabb a felbontás és az fps-érték. Ennek kezelését jelenleg a DirectX11 egy kiegészítése végzi, amivel nehézkes, döcögős, próba-szerencse alapú a munka, de a DirectX 12 egy új eszközkészletet hoz, amivel nemcsak a memória megzabolázása lesz könnyebb, hanem az optimalizáció is, az API ugyanis algoritmusokkal igyekszik minél gördülékenyebbé tenni a folyamatokat -- persze a programozóknak is lesz munkája, nem varázsütésszerűen működik majd a dolog.
Wardell kihangsúlyozta, hogy a DirectX 12-nek nem lesz akkora pozitív hatása konzolon, mint PC-n, de így is jelentős javulást kapunk.