Az Activisiontól eddig számtalanszor hallottuk már, hogy szeretnék még több emberhez eljuttatni a Call of Duty-szériát, a cég azonban nem csak a levegőbe beszél, hiszen már meg is tették az első lépéseket. Egyrészt Kínában hamarosan elindítanak egy ingyenesen játszható, mikrotranzakciókra épülő Call of Dutyt, illetve létrehozták a Beachhead stúdiót, melynek egyetlen feladata, hogy elkészítsenek egy online tartalomszolgáltató platformot a CoD-hoz.

A Battle.net-hez hasonló rendszer már több mint egy éve készül, s a tervek szerint exkluzív tartalmakkal és szolgáltatásokkal árasztja majd el a rajongókat, akiknek így "a stíluson belül a lehető legjobb multiplayer élményben lesz részük." Arról azonban egyelőre még nem szól a fáma, hogy ezért nekünk, a játékosoknak mennyit kell majd fizetni, hiszen mint azt jól tudjuk, az Activision semmit sem ad ingyen.

Az összeesküvés-elméletek hívei szerint ez hozza el a korábban beharangozott előfizetéses rendszert, míg a mérsékeltebb tábor a jól bevált mikrotranzakció bevezetését látja megvalósulni, megint mások pedig úgy gondolják, hogy a kiadó megspórolva a lemezek elkészítését és szállítási költségét, a jövőben így fogja eljuttatni a játékait a felhasználókhoz, ráadásul ezzel a módszerrel a komoly gondot okozó kalóztevékenységet is megakadályozhatják. Mindez azonban még csak találgatás, a szolgáltatással ugyanis csak később ismerkedhetünk meg közelebbről.