Karl Magnus Troedsson a GDC Europe keretében elmondta: a játékfejlesztés során az egyik legfontosabb dolog, hogy szórakoztató termékeket készítsenek, s a fejlesztők megőrizzék a munkájuk iránti szenvedélyt. A platformok és az üzleti modellek ugyanis jönnek és mennek, de ha a csapat jó játékokat készít, minden gond nélkül átvészelik a váltásokat, így kár az unalmas, üzleti elemekkel foglalkozni -- igaz, nem lehet ezeket egyszerűen mellőzni, de minden a szórakoztatóságnál kezdődik.
Minőség, innováció és szórakozás -- ez a DICE mottója, de Troedsson szerint az innovációt is túlzásba lehet vinni. Példának a Battlefield 1942-t hozta fel, amivel túllőttek a célon: óriási pályák, rengeteg jármű és 64 fős multiplayer mód. Ha ugyanis sok újdonságot pakol a csapat a játékba, az rossz hatással lehet arra, hogy összességében mennyire szórakoztató a program, s meg is nehezíti a fejlesztők azon dolgát, hogy megjelenés előtt mindent tökélyre csiszoljanak.
Troedsson szerint, akik azt mondják, hogy egy-egy folytatás nem tartalmaz elég innovációt, nem értik az innováció fogalmát. Nem kellenek ugyanis forradalmi változtatások ahhoz, hogy innovációról beszéljünk, ezt is mértékkel kell csinálni, mert nem marad elég idő finomítani a játékon. A medálok rendszere például pont ilyen kisebb lépés volt a Battlefield-széria számára, ám akik az elejétől követték a játékokat, azoknak sokat jelentett ez az elem.
Minőség, innováció és szórakozás -- ez a DICE mottója, de Troedsson szerint az innovációt is túlzásba lehet vinni. Példának a Battlefield 1942-t hozta fel, amivel túllőttek a célon: óriási pályák, rengeteg jármű és 64 fős multiplayer mód. Ha ugyanis sok újdonságot pakol a csapat a játékba, az rossz hatással lehet arra, hogy összességében mennyire szórakoztató a program, s meg is nehezíti a fejlesztők azon dolgát, hogy megjelenés előtt mindent tökélyre csiszoljanak.
Troedsson szerint, akik azt mondják, hogy egy-egy folytatás nem tartalmaz elég innovációt, nem értik az innováció fogalmát. Nem kellenek ugyanis forradalmi változtatások ahhoz, hogy innovációról beszéljünk, ezt is mértékkel kell csinálni, mert nem marad elég idő finomítani a játékon. A medálok rendszere például pont ilyen kisebb lépés volt a Battlefield-széria számára, ám akik az elejétől követték a játékokat, azoknak sokat jelentett ez az elem.
És így jött létre a Csokapikk, vagyis-ööö... a DLC! Ezáltal már a fejlesztők nyugodtan kihagyhatnak dolgokat a játékból, és később, (ráadásul) plusz pénz fejében követelhetik azokat a tartalmakat, amiket "lusták" voltak eleve beletenni az alapjátékba, vagy valamilyen más kifogás (mégtöbbpézkell) miatt hagytak ki. Gratula, ez a nagy INNOVÁCIÓ! Nem kell annyira gürcölni, de mégis több pénzt kapsz érte!
Lehúzásnak én inkább pl. a Back 2 Karkand kieget mondanám. Igazságosabb lett volna, ha egy BF2 serial reedem-mel is meg lehet kapni. Ez így elég szemét szerintem.
@Szthomass: Igen, a rombolhatóság szerintem is hagy kívánnivalókat maga után. Az épületek (már amelyek rombolhatóak) mind egy kaptafára készült valamik. Sokszor berendezést is nélkülöznek. Elég lelombozó. A párizsi pályákon meg az, hogy van amelyik rombolható, van amelyik nem. Viszont még ez is jó megoldás, mert legalább el lehet takarítani a fedezékek egy részét
Ez már rég nem erről szól, sokan a mainstream játékokat és az indie játékokat kezdik nagyon összemosni. Különböző a kettő. Persze, hogy bugos a single. Mert kiadhatja így is, a népeket úgyis csak a multi érdekli. Egy indie játéknál eleve már azon is el kell gondolkodni, belefér-e a keretbe egy single és egy multi is. És akkor bugos már pláne nem lehet. (Annyira
Multi meg semmivel nem tud többet mint egy bad cpmany 2 multi.
Fúúúj BF3,mondjon le!Szerintem is "kaksi" lett a BF3,de hát no.Ez van.Premiumot nem vettem,mert hát én biztos nem fogok vele annyit játszani...De ennek az Armored Kill-féle csomagnak már a játékban kellett volna lennie
Csak lenne egy FPS,mondjuk 2.világháborús,ahol lehetne a németek szemszögéből látni a dolgokat...vagy modern cucc az oroszokkal is...
Ha már annyira újítani akarunk,akár valami RPG-féle karakterfejlődést is be lehetne vezetni egy singlében...Gyáá
Mellesleg Premium szerintem böven megérte, még ugy is hogy tudom hogy az EA van mögötte. Megtehették volna hogy egyenként adják ki a DLC ket aztán kész, ha a CoD nál veszik annyian náluk mért ne?... De ettöl függetlenül is jött a Premium, és 9k ért szerintem böven nyujt elég szórakozást, nemsokára ugy is jön az Armored Kill
az EA játék már nem a nagyobb minőség = nagyobb profit modellt követve készülnek, hanem a nagyobb név = több fan = mindegy minőség = ugyanúgy nagy profit elv alapján kerülnek a polcokra