Kamija Hideki rendező, Mikami Sindzsi producer, valamint a „Team Little Devil” munkacsoport, miután 1999 végén befejezte a Resident Evil harmadik részét, azonnal nekiállt a negyedik összerakásának. Úgy vélték, kicsit átalakítják a környezetet és a játékmenetet, ezért még Spanyolországba is elutaztak, hogy az ottani kastélyokból ihletet merítsenek. Amikor már kezdett formát ölteni a kicsike, hirtelen mindenki megrémült, beleértve a Capcom fejeseit is, ugyanis a drága gyermek minden volt, csak Resident Evil nem – viszont betyármód szórakoztató. így aztán alapos megfontolások és némi viták után (hála az égnek) úgy döntöttek, nem nyírják ki és temetik el a „fattyút”, hanem még jobban áttervezik és új néven piacra dobják. Ugrott tehát a „rezis” nyílt végű struktúra, küldetésalapú mechanizmust tettek a kis testébe, és az egészet a főhős, Dante akrobatikus és harci képességei köré építették. Ráadásul beleszuszakolták a 2001 elején piacra dobott Onimusha: Warlords tesztelése közben nyakon csípett egyik bugot is: Kamija ugyanis rájött, hogy a folyamatosan pofozott ellenség a levegőben tartható, ám ezt mindenki nagyon élvezetesnek találta, így végül ez is az új cím egyik alapköve lett, mint ahogy az a döntés is, hogy legyen nehéz a cucc, hogy az egyre könnyebb, casual puttyogtatáshoz szokott népet visszaszoktassák a hardcore játékokra.
A többi, ahogy mondani szokás, már történelem: a hazájában PS2-re 2001 augusztus 23-án megjelent Devil May Cry, mert hiszen erről van szó, térdből elkaszált mindenkit. A mű és Dante a popkultúra részévé és etalonná, sztenderddé vált, az akciójátékok műfaján belül új ágat teremtett „Extreme Combat” néven, regény és anime-széria készült belőle (sőt, egy mozifilmet is bejelentettek, bár erről azóta sincs sok hír), és a Capcom újabb sikerfranchise-a lett. 2003 januárjában érkezett a rajongók körében vegyes fogadtatásra talált, de azért az utolsó darabig elkapkodott második rész, újabb két év múlva az előd hibáit kijavító, új harci motorral büntető, így ismét az egekbe emelt harmadik. A negyedik részre többet kellett várnunk, de megérte: a 2008 januári, új generációs DMC4 merész módon új hőst mutatott be, Nerót, az eladás rekordokat döntött, a Capcom pedig meglépte azt, amit sokan nem hittek volna, és ami miatt aztán kapott hideget, meleget is a fanoktól: nemcsak PC-re portolta át a terméket (ezt már a harmadik résznél is megtette), hanem az ellenlábas X360-ra is.
Úgy látszik, ez utóbbi lépés, és ezzel együtt a kiadó számítása is bejött: ma örömmel adták hírül, hogy a Devil May Cry franchise összeladása túllépte a tízmilliós határt. Hozzá kell tenni, ezzel csak felzárkózott a „házi versenyben” a többi Capcom-sikerhez: a Resident Evil-széria a legújabb rész eladásaival együtt lassan átlépi a 35 milliós küszöböt, a Mega Man 28, a Street Fighter pedig 25 milliónál jár, bár utóbbi nyilván a negyedik felvonás eladásaival ugyancsak le fogja dolgozni a hátrányát. Gratulálunk tehát Danténak és „atyáinak”, további sikeres éveket kívánunk nekik -- nem kevés önzéssel persze...
A többi, ahogy mondani szokás, már történelem: a hazájában PS2-re 2001 augusztus 23-án megjelent Devil May Cry, mert hiszen erről van szó, térdből elkaszált mindenkit. A mű és Dante a popkultúra részévé és etalonná, sztenderddé vált, az akciójátékok műfaján belül új ágat teremtett „Extreme Combat” néven, regény és anime-széria készült belőle (sőt, egy mozifilmet is bejelentettek, bár erről azóta sincs sok hír), és a Capcom újabb sikerfranchise-a lett. 2003 januárjában érkezett a rajongók körében vegyes fogadtatásra talált, de azért az utolsó darabig elkapkodott második rész, újabb két év múlva az előd hibáit kijavító, új harci motorral büntető, így ismét az egekbe emelt harmadik. A negyedik részre többet kellett várnunk, de megérte: a 2008 januári, új generációs DMC4 merész módon új hőst mutatott be, Nerót, az eladás rekordokat döntött, a Capcom pedig meglépte azt, amit sokan nem hittek volna, és ami miatt aztán kapott hideget, meleget is a fanoktól: nemcsak PC-re portolta át a terméket (ezt már a harmadik résznél is megtette), hanem az ellenlábas X360-ra is.
Úgy látszik, ez utóbbi lépés, és ezzel együtt a kiadó számítása is bejött: ma örömmel adták hírül, hogy a Devil May Cry franchise összeladása túllépte a tízmilliós határt. Hozzá kell tenni, ezzel csak felzárkózott a „házi versenyben” a többi Capcom-sikerhez: a Resident Evil-széria a legújabb rész eladásaival együtt lassan átlépi a 35 milliós küszöböt, a Mega Man 28, a Street Fighter pedig 25 milliónál jár, bár utóbbi nyilván a negyedik felvonás eladásaival ugyancsak le fogja dolgozni a hátrányát. Gratulálunk tehát Danténak és „atyáinak”, további sikeres éveket kívánunk nekik -- nem kevés önzéssel persze...
A Capcom pedig ha így építkezik tovább, az egyik legnagyobbá nőheti ki magát. (Nem mintha amúgy kicsi lenne.)
A Capcom pedig ha így építkezik tovább, az egyik legnagyobbá nőheti ki magát. (Nem mintha amúgy kicsi lenne.)
]{redenc: A cikk során megfeledkeztél a képregény és a manga megemlítéséről.
]{redenc: A cikk során megfeledkeztél a képregény és a manga megemlítéséről.
Amúgy gratula. :_)
Amúgy gratula. :_)