- A Dead Space 4 leginkább a harmadik rész egyik szakaszára emlékeztetett volna
- Főhősünkkel egy saját kis úrhajót vezetve bolyongtunk volna a roncsok között
- A lineáris játékmenetet pedig egy nyitottabb világra cserélték volna
A tavaly ősszel bezárt Visceral Games talán legemlékezetesebb játéksorozata a Dead Space volt, mely az elhagyatott űrhajók és űrállomások hátborzongató atmoszféráját ötvözte a csonkolásra kihegyezett harcrendszerre. A széria három részt élt meg, és a stúdió már tervezte a negyedik felvonást is, ezt azonban végül elkaszálták, most pedig a sorozat kreatív igazgatója, Ben Wanat, arról mesélt egy interjúban, mégis milyen lett volna a folytatás.
Ahogy Wanat fogalmazott, elsősorban a harmadik rész egyik szakaszára építettek volna, egész pontosan arra a szegmensre, amikor Isaac egy halom űrhajóroncs között bolyong. Ezt a részt akarták felhasználni és továbbgondolni, hogy végül a lineáris játékmenet helyett egy nyíltabb világú alkotást tegyenek le az asztalra. A folytatásban a főhőst is tervezték lecserélni, Isaac Clarke helyére a Dead Space 3 egyik mellékszereplője, Ellie, érkezett volna.
Wanat elárulta, hogy az alapkoncepció szerint fertőzött hajók között bolyonghattunk volna a saját járgányunkkal, egyik napról a másikra élve, miközben túléléshez szükséges nyersanyagok után kutatunk a roncsok fedélzetén. Az eredeti tervekben még sokféle hajó szerepelt, melyek közül mindegyik egyedik alaprajzzal és játékmechanikákkal bírt volna. Külön érdekesség, hogy ezek az elemek már a Dead Space 3-ban is jelen voltak kezdetben, azonban Wanat szerint ezeket végül nem használták, amit azóta is bán.
Az alap ötlet jó, hogy ott folytatódik ahol abba marad. Visszakellett volna térni a gyökerekhez, mert Issac-ból se tudtak volna mit kihozni. Annyira mindenben jártas lett a 3 rész alatt, hogy semmi újat nem tudtak volna így ezzel mutatni.
Az én koncepcióm az lenne, hogy vmi baleset érné őt, mondjuk egy Necro levágja az egyik kezét (már alapból is a csonkítás az alapja a szériának) és így kéne vergődni a játék folyamán. Újra sebezhető lennénk, nem lenne pontos célzás, kötszerek után kéne kutatni és újra para faktor lenne..... Aztán a végére meg persze összegyűjtöd magad a boss-ra.
Az alap ötlet jó, hogy ott folytatódik ahol abba marad. Visszakellett volna térni a gyökerekhez, mert Issac-ból se tudtak volna mit kihozni. Annyira mindenben jártas lett a 3 rész alatt, hogy semmi újat nem tudtak volna így ezzel mutatni.
Az én koncepcióm az lenne, hogy vmi baleset érné őt, mondjuk egy Necro levágja az egyik kezét (már alapból is a csonkítás az alapja a szériának) és így kéne vergődni a játék folyamán. Újra sebezhető lennénk, nem lenne pontos célzás, kötszerek után kéne kutatni és újra para faktor lenne..... Aztán a végére meg persze összegyűjtöd magad a boss-ra.