A Dead Space 2 három évvel az előző rész után játszódik, Isaac pedig éppen lábadozik a necromorphokkal való találkozása után. Emberünket látomások gyötrik és kezdi elveszteni az ép elméjét, mély nyomokat hagyott tehát az Ishimurán töltött idő, azonban szegény Isaacnek nincs nyugta, ugyanis valamilyen rejtélyes okból a necromorphok újra felütötték a fejüket. Az epicentrum a Szaturnusz egyik holdja köré épített gigászi űrállomás, a Sprawl.
A metropolis az első planet cracker, de az eltelt évtizedek során jóval több lett annál, hiszen több száz ember nevezheti ezt az otthonának, ahol békében élheti életét. Vannak itt boltok, parkok és üzleti negyedek, egyszóval minden, ami egy idilli városban elkél, a vírus elterjedésekor azonban a helyből igazi pokol válik. Isaac szemszögéből végignézhetjük, ahogy a helyzet egyre súlyosabbá válik, láthatjuk, ahogy szépen lassan egyre több fertőzött kezd megjelenni, majd növekszik a halottak száma, és végül megjelennek a vérszomjas necromorphok, mindeközben a maréknyi túlélő mind ami segítségünket kéri, hiszen mi már korábban túléltünk egy ilyen szörnyűséget. Döntenünk kell tehát, hogy kinek segítünk, de mivel Isaacnek komoly mentális problémái vannak, hamar rá kell jönnünk, hogy nem minden valódi, ami körülöttünk van. A történetet pedig tovább színesíti az a tény, hogy a főhősünk ezúttal már beszélni is tud, és ezáltal sok mindent meg fogunk tudni az idáig néma karakterről.
A fejlesztőknek az az elsődleges célja a folytatással, hogy egy sokkal ijesztőbb játékot hozzanak létre, így hát úgy döntöttek: annak érdekében, hogy a hátborzongató részek még félelmetesebbek legyenek, pár nyugodt szekciót is becsempésznek a játékba. Ilyenkor az új és nagyon erős fegyvereinkkel kiélhetjük szadista vágyainkat a szörnyeken, de aztán jönnek a lehetetlennek látszó, kilátástalan részek. Új szörnyekkel lesz dolgunk, például bevarrott szemű, karmos csecsemőkkel, vagy a bőrüktől megszabadított csontvázemberekkel, na meg ott vannak a falkában vadászó stalkerek, úgyhogy lesz bőven mitől félni, és akkor még az epikus főellenségharcokról nem is tettem említést...
A Dead Space 2-ről érdemes még tudni, hogy visszatérnek a zéró gravitációjú helyszínek, ám ezúttal már a fegyvereink segítségével a tehetetlenségi erőt kihasználva befolyásolni tudjuk, merre sodródunk, továbbá Isaac ruháját és fegyvereit fejleszthetjük, finomítottak a kezelésen, hogy a tágasabb környezetekben se legyen semmilyen gond, valamint a folytatásban lesz egy multiplayer szekció is, de hogy ez miként fog kinézni, azt ne kérdezzétek.
A metropolis az első planet cracker, de az eltelt évtizedek során jóval több lett annál, hiszen több száz ember nevezheti ezt az otthonának, ahol békében élheti életét. Vannak itt boltok, parkok és üzleti negyedek, egyszóval minden, ami egy idilli városban elkél, a vírus elterjedésekor azonban a helyből igazi pokol válik. Isaac szemszögéből végignézhetjük, ahogy a helyzet egyre súlyosabbá válik, láthatjuk, ahogy szépen lassan egyre több fertőzött kezd megjelenni, majd növekszik a halottak száma, és végül megjelennek a vérszomjas necromorphok, mindeközben a maréknyi túlélő mind ami segítségünket kéri, hiszen mi már korábban túléltünk egy ilyen szörnyűséget. Döntenünk kell tehát, hogy kinek segítünk, de mivel Isaacnek komoly mentális problémái vannak, hamar rá kell jönnünk, hogy nem minden valódi, ami körülöttünk van. A történetet pedig tovább színesíti az a tény, hogy a főhősünk ezúttal már beszélni is tud, és ezáltal sok mindent meg fogunk tudni az idáig néma karakterről.
A fejlesztőknek az az elsődleges célja a folytatással, hogy egy sokkal ijesztőbb játékot hozzanak létre, így hát úgy döntöttek: annak érdekében, hogy a hátborzongató részek még félelmetesebbek legyenek, pár nyugodt szekciót is becsempésznek a játékba. Ilyenkor az új és nagyon erős fegyvereinkkel kiélhetjük szadista vágyainkat a szörnyeken, de aztán jönnek a lehetetlennek látszó, kilátástalan részek. Új szörnyekkel lesz dolgunk, például bevarrott szemű, karmos csecsemőkkel, vagy a bőrüktől megszabadított csontvázemberekkel, na meg ott vannak a falkában vadászó stalkerek, úgyhogy lesz bőven mitől félni, és akkor még az epikus főellenségharcokról nem is tettem említést...
A Dead Space 2-ről érdemes még tudni, hogy visszatérnek a zéró gravitációjú helyszínek, ám ezúttal már a fegyvereink segítségével a tehetetlenségi erőt kihasználva befolyásolni tudjuk, merre sodródunk, továbbá Isaac ruháját és fegyvereit fejleszthetjük, finomítottak a kezelésen, hogy a tágasabb környezetekben se legyen semmilyen gond, valamint a folytatásban lesz egy multiplayer szekció is, de hogy ez miként fog kinézni, azt ne kérdezzétek.
A beígért szörnyekről nekem a Silent Hill széria ugrott be.
Nagyon várom már.
Ez az "űrállomásos dolgok már kicsit untatnak" engem nagyon emlékeztet a "2. vh-s dolgok untatnak" című divatfikázásokhoz. Mintha megannyi űrállomáson játszódó horror-akció játékkal lett volna dolgunk az utóbbi időkben...
v8506: hogyan lehetne "szépnek" nevezni egy űrállomást, ahol épp nemrég trancsíroztak szét többszáz embert?
"Sehol egy részletes felület, sehol egy blur effect vagy bump mapping.. tök steril az egész."
Mert blur effect (a legtöbb játékban hányok tőle...) vagy bump mapping nélkül már nem is játék a játék... Nekem tetszett a graf, kiválóan hozzájárult a nyomasztó hangulat megteremtéséhez. Marhára nem hiányzott semmilyen okádék blur effect. Meg az sem utolsó dolog, hogy a játék nagyon szépen elfutott gyengébb gépeken is, valamint olyan szemvillanás alatt betöltötte a pályákat, hogy szinte nem is beszélhetünk töltési időről...
Engmet meg már az űrállomásos dolgok már kicsit untatnak. No persze ha tényleg jól össze rakják akkor jöhet, de azért lehetne már akkor több olyan rész mint a 1 uccsó pályája. Ott már volt valami szikla is, nem csak a 4 fal.
Holdon, kanyonokban lődözni? Kösz nem. Legyen egy jól megálmodott űrállomás, érdekes helyszínekkel, nyomasztó és félelmetes hangulattal, az első résznél jobb sztorival, és én meg leszek elégedve.
Vagy esetleg Isaac halálra rémült a saját hallucinációjától? LOL!
Nagy hangulata volt csak egy dologgal volt bajom. Túl sok munícióm volt.
Egyébként szerintem a végét már őrületében látta, és így élhette túl...
Már megint egy űrállomás!?!?!? NE MÁR!
A doom3-ban is ezt utáltam. Egész végig csak azon a rohadt mars központban rohangáltunk. Ugyan ez volt a DS1-ben is. A doom3-ban is a pokol pálya, a DS-ben pedig az ucsó pálya a bolygón kavarta fel az álló vizet. Remélem nem lesz megint a játék 90% űrállomásos, aztán az utolsó pálya meg a szaturnosz holdján. Én elképzelnék egy olyat is, hogy lemegyünk a holra, aztán a hold felszíne jó tagolt lenne a kanyonoktól, azt ott kéne vadászni ezekre a dögökre, akik bármelyik fordulóból előjöhetnének, vagy felülről támadnának. Meg alapból a szabad "levegős" pálya is jobb lenne, nem pedig az űrállomáy egy folytában.
Számomra attól lett unalmas egy idő után az 1.