Egész pontosan a Capcom Vancouver azért választotta a Dead Rising 3-nak az Xbox One-t, mert az eredetileg kiszemelt Xbox 360-nak túl nagy falat lett volna a zombihorda. Legalábbis ezt állítja Mike Jones, a játék producere.

„Amikor elkezdtük a Dead Rising 3-at, elértük a plafont. Elképzelésünk volt egy hatalmas világról, tudtuk, hogyan töltsük meg, és tudtuk, hogy az Xbox 360-on nem fog működni” -- mondta az OXM-nek. Úgyhogy elzarándokoltak a Microsofthoz, és felvázolták, mik a terveik. A redmondi cégnél persze örültek a dolognak, mint zombi az agyvelőnek, zöld utat is adtak, csak aztán a capcomosok közölték, hogy van egy kis bibi. „Nem csinálhatjuk meg Xbox 360-ra. Nem alkalmas rá. Nem fog működni” -- mondták.

De mit ad isten, a Microsoftnak pont volt a sufniban egy fejlesztés alatt álló, új generációs konzol, amiről akkor már sokat beszéltek, de látni még senki sem látta. Nosza, a számítástechnikai cégóriás bedobta az ászt: „Célozzátok meg a next-gent, és mi kiadjuk, bevonunk titeket a biztonsági esernyőnk alá, valamint megmutatjuk az összes tervezés alatt álló, titkos, őrült technológiánkat.” És a capcomos fiúk fülig érő vigyorral bólintottak. Ez hát a dicső története annak, hogyan lett a Dead Rising 3 Xbox One-exkluzív játék.

De Jones az együttműködésről is beszélt. A vancouveri stúdió a Microsoft seattle-i bázisával dolgozott össze, akik minden segítséget megadtak a felmerülő problémákkal kapcsolatban. „Mérnökökkel egyeztettünk, akik nagyon nagy segítséget nyújtottak abban, hogy elkészíthessük a játékot, amit mindig is akartunk. Mindez az Xbox One-ban rejlő erőnek és a Microsoft támogatásának köszönhető.”

A Dead Rising 3 november 22-én érkezik meg a Microsoft next-gen konzoljára, annak megjelenésével egyidőben.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!