Akár tetszik, akár nem, a videojátékok mára üzletté váltak, és a szereplők szeretnék visszakapni a pénzüket, amit beleöltek, sőt, keresni is akarnak rajta. Ezzel persze nincsen semmi baj, de manapság már ez is úgy megy, mint Hollywoodban: annyira sokba kerülnek az AAA-kategóriás játékok, hogy egyre kevésbé mernek kockázatot vállalni a kiadók. Ez pedig megöli a kreativitást.

Így véli ezt az egykori DICE alkalmazott, David Goldfarb, aki barátjával, Benjamin Cousinsszel nemrég alapította meg új, független fejlesztőstúdióját, a The Outsiderst, és hozzá is láttak egy RPG elkészítésének. Véleménye szerint egy AAA-kategóriás játéknál túl sok a megkötés, nem lehet igazán őrült dolgokkal előállni, nem lehet kísérletezni, hiszen az vagy bejön, vagy nem. És a kiadók inkább a biztosra mennek.

david-goldfarb.jpg