A GTA-sorozat modern újraalkotóiként tisztelt Houser-fivérek ritkán adnak interjút, de most, hogy a GTA V már a finisben van, kifejezetten aktívak. Dan Houser például a Guardiannak nyilatkozott, melyben kitért rá, hogy milyen fontos is a GTA V-ben a környezet, azaz Los Santos gigantikus metropolisza.
"A környezet nagyon fontos, a játékok közel állnak a földrajzhoz -- a helyet majdhogy nem jobban bemutatják, mint az időt, és mi is így járunk el, azaz próbálunk egyre változatosabbak lenni. Ez a digitális nyaralás: a valóságban nem létező helyek felfedezésének lehetősége a sandbox stílus egyik legvonzóbb tulajdonsága. Nem csak arról van szó, hogy megtesszük, amit a játék kér, hanem, hogy tényleg úgy érezzük, ott vagyunk. Ha jól végeztük a dolgunk, akkor szórakoztatóak a lövöldözések, de legalább ekkora élményt nyújt az is, amikor csak autózol céltalanul, és szól a kocsiban a rádió -- ha ezek a játékelemek kellemes összhangot alkotnak, akkor jó úton járunk. Arra használjuk a környezetet, hogy olyan játékaink legyenek, amik sosem voltak. Ezzel egy időben pedig a sztori még ennél is extrémebb küldetéseket mutat be. Amolyan nagykanalas, hollywoodi életstílust akartunk átadni a játékkal; a Los Angeles-i történeteket, melyeket hallottunk, szépen beillesztettük a programba."
Dan Houser szavaiból ítélve a játék egy igazi sandbox ámokfutás lesz, hasonló a San Andreashoz, ahol a történet igazából csak alibi az egyre őrületesebb küldetések elvégzésére. Ennek pedig mi nagyon örülünk, hisz ha van valami, amiben a GTA mindig is utánozhatatlan volt, akkor az a környezettel való okos bánásmód és az ötletes missziók. Jövőre minden kiderül -- az új képeket láttátok már?
"A környezet nagyon fontos, a játékok közel állnak a földrajzhoz -- a helyet majdhogy nem jobban bemutatják, mint az időt, és mi is így járunk el, azaz próbálunk egyre változatosabbak lenni. Ez a digitális nyaralás: a valóságban nem létező helyek felfedezésének lehetősége a sandbox stílus egyik legvonzóbb tulajdonsága. Nem csak arról van szó, hogy megtesszük, amit a játék kér, hanem, hogy tényleg úgy érezzük, ott vagyunk. Ha jól végeztük a dolgunk, akkor szórakoztatóak a lövöldözések, de legalább ekkora élményt nyújt az is, amikor csak autózol céltalanul, és szól a kocsiban a rádió -- ha ezek a játékelemek kellemes összhangot alkotnak, akkor jó úton járunk. Arra használjuk a környezetet, hogy olyan játékaink legyenek, amik sosem voltak. Ezzel egy időben pedig a sztori még ennél is extrémebb küldetéseket mutat be. Amolyan nagykanalas, hollywoodi életstílust akartunk átadni a játékkal; a Los Angeles-i történeteket, melyeket hallottunk, szépen beillesztettük a programba."
Dan Houser szavaiból ítélve a játék egy igazi sandbox ámokfutás lesz, hasonló a San Andreashoz, ahol a történet igazából csak alibi az egyre őrületesebb küldetések elvégzésére. Ennek pedig mi nagyon örülünk, hisz ha van valami, amiben a GTA mindig is utánozhatatlan volt, akkor az a környezettel való okos bánásmód és az ötletes missziók. Jövőre minden kiderül -- az új képeket láttátok már?
Két fejlesztő van akiknek még hiszek, mert eddig mindig igaz volt amit mondtak, a játékaik színvonala nagyon magas és nem szokásuk lopótökságokat állítani a saját játékaikról:
The Creative Assembly a Total War sorozatával és
Rockstar Games a GTA sorozatával.
Ha egy képet, egy videót nem látnék és egy kis információ morzsát sem olvasnék, hallanék következő játékaikról akkor is megvenném. Csak úgy látatlanban.
És egyetértek Chocho-val, a Rockstarban nem lehet nagyot csalódni, ha önmagukhoz képest alkotnak egy gyenge játékot, az átlaghoz viszonyítva még úgy is remek lesz
Nem tudom hogy csinálták ezt az elmúlt évtizedben, de csak így tovább
Én már bicikliztem papucsban. Most mi lesz?
"PR duma . "
Nyilván, nem fogja azt mondani, hogy "a játékunk kaki, de azért vegyétek". Egyébként a GTA V pont az a program, aminek a színvonala miatt nem igazán kell aggódni, mert ha rossz lesz, akkor is jó lesz (remélem, átlátható a képzavar).
On: GTA SA és GTA IV ötvözetről beszélünk tulajdonképpen. Ami persze jó.