- A Cyberpunk 2077 belső nézetes RPG lesz
- A készítők szerint így jobban beleélhetjük magunkat
- Plusz a játék környezetének méretei is jobban érvényesülnek ebből a perspektívából
- Cyberpunk 2077 – Minden, amit tudni akartál, de nem merted megkérdezni
Az E3 2018-on zárt ajtók mögött bemutatott demóból derült ki, hogy a Cyberpunk 2077 bizony belső nézetes RPG lesz, mint amilyen például a Fallout 3 és 4 vagy éppen a Deus Ex-sorozat. Ezen nagyon sokan fennakadtak, amit személy szerint én nem értek, mert szerintem abszolút mindegy, milyen a nézet, amíg a játék jó, és azt nem a nézőpont befolyásolja. De persze ízlések és pofonok.
A lényeg az, hogy a CD Projekt RED nem szeszélyből vagy divatból választotta ezt a perspektívást. A küldetések dizájnere, Patrick Mills az Eurogamernek a következőket mondta ezzel kapcsolatban: „a Witcher 3-ban Geralttal játszol, őt nézed, őt irányítod. Ő egy karakter, ugye? Valaki, aki már létezik” – céloz itt a könyvekre.
„Ennél a játéknál azt szeretnék, hogy a karakter cipőjébe és bőrébe bújhass, és azt érezd, hogy ez a te karaktered. Ennek egyik eszköze a belső nézet. Így jobben al lehet merülni a játékban. Csináltuk olyan dolgokat, amik jobban érvényesülnek belső, mint külső nézetből. Szerintem nagyon király, ahogy sétálsz a városban és felnézel, ez olyasmi, ami harmadik személyben nem jön át rendesen. A függőleges arányokat belső nézetből lehet igazán átélni.”
Az Eurogamer írója erre hozott is egy példát: a demóban V felment egy megaépület tetejére a városközpontban, és ott érvényesült igazán, mekkora Night City és micsoda részletek vannak benne. Az író szerint egyszerűen álleejtő volt, és valóban jobban átjött neki a látvány V szemszögéből.
Ehhez még hozzátennék egy személyes megjegyzést: szerintem már csak azért is érthetőbb a Cyberpunk 2077-nél a belső nézet, mert itt nem kardpárbajok, hanem tűzharcok lesznek, és szerény véleményem szerint az ilyenek belső nézetből az igaziak. Jobban beleéli magát az ember, plusz célozni is másabb. (Félreértés ne essék, imádom a TPS-eket, azokkal sincs baj, de a lövöldözés számomra E/1 nézetből az igazi.) Ellenben egy kardpárbaj, pláne olyan akrobatikus mozdulatokkal, amikkel Geralt levezényli azokat, jobbak külső nézetből, mert átláthatóbb a terep és látványosabb is.
Ellenben a belső nézet nem hogy nem segít sokszor átlátni egy harcot, de mellé még rengetegszer össze is zavar. Az Assassins Creed széria tornyait megmászva találta akárki is kicsinek az adott várost, annak méreteit, távolságait? Vagy a GTA V Mount Chiliad-ját megmászva érezte, hogy gyorsan ment? Érezte bárki is, hogy kicsi a játéktér? Érezte bárki is, hogy kevés a részlet?
Lehet én reagálom túl (sőt, sajnos szinte biztos), de amikor én meghallom azt a két szót, hogy "cyberpunk" és "RPG", akkor nekem nagyon, de nagyon nem belsőnézet jut az eszembe.
A véleményem szerint úgy lehet megoldani a problémát, hogy mindkét nézetből lehet a játékot játszani és akkor mindenki maga dönti el, hogy a játék neki mennyire könnyű. A watch dogsot nem ismerem, de ha jól rémlik ott is van külső nézet, pedig ott is leginkább távolsági harc van. Igazából ez nem egy erős érv, hogy milyen harcrendszered van a játékban, hanem hogy milyen szemszögből akarták hogy lásd a játékot. Amennyiben nem lesz levédetve a dolog, úgy majd lesznek hozzá olyan modok, amik a kamera beállításokat fogják megbabrálni és majd fogod látni a karaktered kívülről is.