- A CD Projekt RED a történet megírásával kezdi a küldetések elkészítését
- Ezt így csinálták régen is
- Most viszont egy külön csapat felügyeli az akciókat
A CD Projekt RED esetében valószínűleg senki sem rökönyödik meg azon, ha az egyik vezető olyasmit állít, hogy számukra a történet az első. Ez jól leszűrhető a Witcher-trilógiából. Pawel Sasko vezető küldetéstervező az E3-on azt is elárulta a VG247-nek, hogyan néz ki ez náluk a gyakorlatban.
Tehát, mivel mindig a történetet tartják a legfontosabbnak, annak állnak neki először. A küldetéstervezők egyben írók is, ők alkotják meg közös munkával a sztorit, a szcenáriót. Az így létrejött forgatókönyv alapján kezdenek el dolgozni a többiek: az írók megírják a dialógusokat és az átvezetőket, a dizájnerek elkezdik tervezni az első jeleneteket, és így tovább. És mindenki együtt dolgozik, senki sincs kihagyva a láncból.
Ez így ment a The Witcher 3: Wild Huntnál, és így megy a Cyberpunk 2077-nél is. Egyetlen újdonság van csupán: immár egy külön kis csapat tervezi meg a különféle akciókat. A Witchereknél ez a kis létszámú tervezőcsapat még nem volt meg, még keretük sem volt rá. Az ő feladatuk, hogy ötleteket adjanak az akciókhoz, odafigyelnek a ritmusra, a kivitelezésre, és leginkább arra, hogy a Cyberpunk 2077 összecsapásai szórakoztatóak legyenek.
Amúgy meg ilyen, mikor állami szinten is meg van támogatva 1 fejlesztő stúdió (+kiadó, hiszen a GOG-on keresztül terjesztik is digitálisan a saját játékaikat is.)!
Hihetetlen, hogy a Witcher 1 óta mennyit fejlődtek a játékaik, meg persze önmaguk is! A CD Projekt RED-ről, meg bizony Lengyelországról is példát lehet venni jópár másik nagy videójáték fejlesztő stúdiónak, meg kiadónak.
(Pl. a Bethesda, az EA, Activision, stb.-stb., mondjuk a Ubisoft még úgy ahogy manapság egészen korrekt dolgokat tud felmutatni, meg pl. a THQ Nordic is. A Deep Silver sem lenne rossz, csak mondjuk a Metro Exodus-epices fiaskó óta a beléjük vetett bizalom is csökkent sokak részéről azt hiszem.)