A Gears of War-sorozat egykoron az Xbox konzol egyik legnagyobb húzócíme volt, azonban a kultikus második rész óta mintha eltört volna valami a franchise háza táján. A következő epizódok ugyan nem voltak rosszak, hoztak egy betonbiztos színvonalat, azonban a gamerek figyelme valamiért elterelődött a TPS-lövöldéről, és a fejlesztők sem tudtak semmi egetrengetővel előrukkolni a folytatásokban. Ez a Gears 5-ben megváltozni látszott, a legújabb játék pedig, a Gears of War: E-Day is kifejezetten impozánsnak néz ki, ami kronológiailag nem az ötödik felvonás eseményei után játszódik, hanem még az első rész előtt – és már itt látszik, hogy az alkotók minden erejükkel igyekeznek visszatérni a széria gyökereihez, ami már alapból is biztató jel.

Sok rajongó azonban meglepődött, hogy nem a Gears 6 készül, hanem egy előzmény. Rod Fergusson, a Gears 5 rendezője viszont a Podcast Unlockednek elmondta, hogy mit terveztek a hatodik résszel kapcsolatban, ami egy ideig valóban az asztalon volt, mielőtt végül az E-Day mellett döntöttek. Az úriember 2020-ban hagyta ott a franchise-on dolgozó The Coalition fejlesztőstúdiót és átment a Blizzardhoz, ahol azóta is a Diablo IV-et készítő csapatot felügyeli. Az E-Day fejlesztéséből ugyan nem vette ki a részét, de a hatodik részről tudott nyilatkozni.  Szerinte „kicsit szürreális”, hogy már nincs köze a Gears-szériához, mivel előtte 15 éven át dolgozott rajta. Meglepte a hír, hogy a The Coalition egy előzményjátékot készít, mert a Gears 5-ben megkezdett történetnek még korántsem értek a végére, ettől függetlenül úgy véli, hogy ez egy okos lépés a stúdió részéről, hiszen a rajongók régóta szerették volna látni egy játékban a korábban sokat emlegetett ominózus E-napot.

Fergusson bevallotta, hogy eddig azért nem készítettek játékot az E-napról, mert a technológia még nem állt rá készen. A Gears 6-tal kapcsolatban azt mondta, hogy a tervek szerint ebben elhagyták volna a franchise központi helyszínéül szolgáló Sera bolygót. Ezt a fordulatot már az ötödik részben előkészítették, mivel az alkotásban említik az UIR (Union of Independent Republics) rakétatechnológiáját. Pontosan ennek segítségével hagyták volna el a karakterek a planétát és fedezték volna fel a galaxis többi részét, vagy legalábbis a csillagrendszert, noha Fergusson szerint ezt nem úgy kellett volna elképzelni, mint ahogy a Mass Effect-szériában láthattuk. Tehát nem bolygóról bolygóra ugráltunk volna, főleg azért nem, mert régi orosz technológiát használtak volna az utazáshoz.

Mivel az ötödik fejezetben rajtunk múlik, hogy ki marad életben két bizonyos karakter közül, Fergusson szerint a Gears 6-nak azt is meg kellett volna válaszolnia, hogy milyen hatással van a történetre ez a döntés. Azonban a fejlesztő nem árulta el, hogy a folytatásban mit terveztek velük kapcsolatban.

A Gears of War: E-Daynek egyelőre még nincs megjelenési dátuma, a The Coalition fejlesztői pedig még abban sem biztosak, hogy a premiert követően milyen játékot fognak készíteni.

A borítókép forrása: The Coalition