Cevat Yerli, a Crytek társalapítója, a Develop magazinnal készített interjújában támogatta az EA azon elképzelését, hogy az ingyenes demókat fizetős, 10-15 dollárt kóstáló prémium letölthető tartalmakra (PDLC) cseréljék, melyek a hagyományos demókhoz képest a teljes játék nagyobb szegletébe engednének betekintés (körülbelül annyi tartalmat nyújtanának, mint a Battlefield 1943), ezzel elősegítve a játék terjedését, illetve az esetleges hibák kijavítását.
Ezek után jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon a Crysis 2-nek lesz-e kipróbálható verziója, Cevat azonban nem tudott egyenes választ adni, csak annyit mondott, hogy még gondolkodnak ezen.
„Az ingyenes demók olyan luxustermékek, melyek nincsenek jelen más helyeken, például a filmiparban. Ez a luxus már régóta megvan s most, hogy tervek vannak arról, hogy ez megszűnik, az emberek panaszkodnak. Az igazság azonban az, hogy meg fognak szűnni az ingyenes demók.”
„Szerintem a fizetős demók ügye jobb magyarázatra szorul, mert van logika az EA gondolkodása mögött. Megértem, hogy a játékosok azt gondolják, hogy ezzel az EA csak még több pénzt akar kicsikarni a vásárlóikból. A helyzet azonban az, hogy csak a befektetéseiket próbálja visszaszerezni, miközben a lehető legigazságosabbak akarnak lenni a vársárlóikkal szemben. Végeredményben a játékosok járnak majd jól.” -- Cevat Yerli
„Szerintem a fizetős demók ügye jobb magyarázatra szorul, mert van logika az EA gondolkodása mögött. Megértem, hogy a játékosok azt gondolják, hogy ezzel az EA csak még több pénzt akar kicsikarni a vásárlóikból. A helyzet azonban az, hogy csak a befektetéseiket próbálja visszaszerezni, miközben a lehető legigazságosabbak akarnak lenni a vársárlóikkal szemben. Végeredményben a játékosok járnak majd jól.” -- Cevat Yerli
Ezek után jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon a Crysis 2-nek lesz-e kipróbálható verziója, Cevat azonban nem tudott egyenes választ adni, csak annyit mondott, hogy még gondolkodnak ezen.
Fizetős demok??? Szerintem ha bevezetik, akkor a teljes játékok kelendősége fog csökkenni, mivel az embereknek nincs semmi elképzelésük a játékról, hogy milyen, vagy ahogy még az előttem szóló pár ember mondta, hogy fut-e a gépen, jó-e a játék és sorolhatnám tovább... Szóval ez nagy baromság, már mindenből pénzt akarnak kicsikarni, mert ott fönt a grófok azt hiszik, hogy a többinek van arra fölösleges pénze, hogy demokért 10-15 dollárt fizessen... Na menjenek a...
„Az ingyenes demók olyan luxustermékek, melyek nincsenek jelen más helyeken, például a filmiparban."
Ez bizony egy hülyeség. Tudtommal a trailerek ingyenesek, nem?
Az EA, az Activision és cinkosaik persze lassan 1000$-os bankjeggyel törlik ás után a üket
Catilina: Semmi gond, felölem szedhetik a pénzt, akitől akarják. Úgysem fogok venni tőlük semmit, amíg nem változtatnak a hozzáállásukon. Nem mintha eddig bármilyen számomra értelmes vagy használható, szórakoztató szoftvert ki tudtak volna dobni piacra.
Erre a monopol játékiparra amúgy is ráférne egy alapos megtisztulás... nem is baj ha csődbe megy a sok retek cég. Legalább visszajönnek a jó kis házibarkács gémek, amiknek van élvezeti színvonala.
(ahogy cikkban is szerepel) nempedig 10-20 perces cucc
Habár néhány játék így is rövid... pl.: cod4 cod6 fable dark messiah cod5 stb.
Fura: a filmeknek speciel van előzetesük.
Amúgy pedig ne zúgjatok! Legalább majd valódi érv lesz az a magyarázat, amelyet most is szívesen használnak sokan: „azért töltöm le a kalózverziót, hogy kipróbáljam, mielőtt megveszem”.
Komolyra fordítva: az ő demójuk, azt csinálnak vele, amit akarnak. Ez speciel reklámcucc, próbáld ki, hogy megvedd. Ha nem adják ingyen, és buknak emiatt, hát az ő bajuk, ha nem buknak, akkor meg igen: jól csinálták. Nem lehet őket reklámozásra kényszeríteni! Emberek! A játékipar üzlet. Az lehet, hogy a játékkészítők maguk is szeretnének jó játékot csinálni, amelyikkel az emberek jól szórakoznak, ám a kiadót CSAK a bevétel érdekli. Nem a jófejség. Tanuljuk már meg! A világmegváltás a hősök dolga, nem a kalmároké.
Egyszerű példa: Vegyünk egy írót. Ő szeretné megírni élete regényét (vagy legalábbis egy jó regényt). Megírta. Elviszi egy kiadónak. A kiadó elolvassa a kivonatot, és eldönti: hoz-e pénzt neki a kiadás, vagy nem. Ha úgy kalkulál, hogy igen, akkor kiadja, ha úgy gondolja, hogy nem, akkor lehet az akármilyen briliáns alkotás, attól a kiadótól nem jön ki. Az olvasó: jó regényt akar olvasni.
Természetesen azért vannak olyan kiadók, amelyek nem adnak ki minden szart csak mert trendi, és kiadják a kevesebb profitot hozó, ismeretlen tehetségek művét is, de ez csupán rajtuk múlik, nem lehet kényszeríteni senkit ebben a világban. Azt meg aztán végképp nem lehet megszabni, hogy hogyan reklámozzák a terméküket. Azt a rendszert, amelyben mindezeket megszabhatják, máshogy hívják. Most speciel nem abban élünk.
Szóval mi sírhatunk az ingyenes demókért, de ha nem akarnak ilyet, akkor nem lesz. Az ő dolguk, ők fognak ezzel szívni vagy jól járni idővel. Meglátjuk.
A demo nem azt jelenti hogy akkor áruljuk a program egy részét... hanem egy bemutató, hogy megnyerjék maguknak a vásárlókat. Ha a Crytek ezt teszi ami a cikkben van, hát nagyon rá fog fázni szerintem. 1 év és húzhatják le a rolót... meg is érdemlik. Nem fognak hiányozni.
-A játék eleje(kipróbálható verzió pl10$) úgy 1-2 óra és nagyon limitált multi.
-A játék single részének vége 8-10 óra pl 30$.
-És a játék teljes multija 20$.
És így 60$-ból azt játszunk amit akarunk.
Persze a nagy divat: DLC-k is jöhetnek tartalomtól függő áron...
Most gondolj bele ha nem tetszik a multi vagy a géped vagy a neted nem jó hozzá nem kell kifizetni maximum amikor lessz hozzá géped. És mondjuk egy STEAM szerű áruház de ne kelljen net a játékhoz. Nem így kéne?