Cevat Yerli, a frankfurti fejlesztőcég vezérigazgatója (képeinken, a másodikon jobbról öccse, Avni) nagylélegzetű interjúban elemezte a Crysis helyzetét és a Crytek jövőjét. Összefoglaló, három tételben.
Az első tétel a megnyugtatásé, a két verzió közti különbség
persze sokkoló lesz, de azért nem kell annyira aggódni: „Szinte minden effektet
nagyon skálázhatóvá fejlesztettünk, a különböző hardverspecifikációkra.
Szerencsére ez mostanság sokkal könnyebb, hála a hardveres árnyékolóknak
(„shaderek”). Meg vagyunk győződve arról, hogy a Crysis széles réteget fog
szórakoztatni, beleértve a két-három éves játékgépek tulajdonosait is. Keményen
dolgozunk ezen. Semmi nem szalasztasz el, ha DX9-en játszol, bár ha utána
lehetőséged lesz kipróbálni a játékot DX10-en, elég nagy csalódás lesz ismét
DX9-en tolni.”
A második a DX10 verzió fejlesztéséről szól, melyben
szerencséjük volt – a FarCry jó ajánlólevél volt a hardvergyártóknál, és ugye
az Nvidiával hagyományosan jó a kapcsolatuk (hiszen az említett játék a
grafikus kártya gyártó technológiai demójaként indult annak idején). „A korai
DX10-es hardverekkel dolgozni elég nagy kihívás volt, de az Nvidiával, Intellel
és Microsofttal kialakított erős kapcsolataink rengeteget segítettek. Alig
tapasztaltunk összeomlást, kék halált, vagy újraindulást. A DX10-nél a
renderelő rendszerünkön nagyobb változtatásokat kellett végrehajtanunk. Hogy
kihasználjuk a többmagos gépeket, megkerestük a megfelelő részelemeket
(részecskerendszer, fizika), és többszálúvá tettük azokat. Ez egy normál
fejlesztési eljárás, de a bugokat nehezebb megtalálni, a teljesítmény
nehezebben határolható be, és az egymagos processzorok számára nincs
alternatíva. Tehát, ha az egymagosokat is támogatni szeretnénk, nagyon
körültekintőnek kell lennünk, és gyakori teljesítményteszteket kell
végrehajtanunk.”
A harmadik tétel a Crytek jövőképét feszegeti az új
körülmények között. „Valószínűleg az összes munkaállomást átállítjuk
Vistára, és csak Vistás címeket fogunk ezután fejleszteni, de ez még nincs száz
százalékig eldöntve.” Hozzátette azt is, nagy reményeket fűz a Games for
Windows kezdeményezéshez, hiszen a Crysis is megkapta a GFW „pecsétjét”.
És még valami, a ráadás, az - érthetően - egyre
türelmetlenebb játékosoknak címezve: „Kérjük kedves rajongóinkat, hagyják abba
a fenyegető üzenetek küldözgetését, melyekben azt követelik, azonnal adjuk ki a
játékot. Megígérjük: amint kész lesz, megtesszük!”
Nos, addig rágódjunk picinykét a fentieken. Az én vasam
nagyjából megfelel a fentieknek, remélem, tényleg elkocog majd rajta a cucc,
aztán egyszer majd rácsodálkozok arra a DX10-es álomra is...
konfig: Cpu: dual 3.2ghz 2x2mb l2, Vga: 8600gt oc, memória, 2gb ram, vista, asus p5b alaplap egy 17-es lcd moncsi 1280-as max felbontással
Nem vmi új de azért 1 GB ram 3Ghz proci GeForce 6600gt 256MB....
Majd minimumon talán el tom indítani, TALÁN.
Én is nagyon várom már, mert generációs grafika váltás lesz ezzel a crysis a játékok történelmében.