A Crytek elnök-vezérigazgatója (képünkön) kis visszatekintéssel kezdett. Mint elmondta, a 2004-ben a FarCryban debütált CryEngine a méretre, a minőségre, és a részletességre fókuszált, míg a CryEngine2 a fotorealizmust próbálta meg az interaktivitással ötvözni, mely, Yerli szavaival „különösen nagy kihívást jelentett, de sikerült”. Megjegyezte, hogy a motor vezérelve a skálázhatóság volt, és 2007-es kiadása óta is együttműködik a régebbi technológiákkal egészen 2004-ig visszamenőleg, és azt várják, az új technológiákat is képes lesz befogadni egészen 2011-ig.
Az új motor kódolása már elkezdődött, 2009-ben teljes erőbedobással rámozdulnak, de nyilvánosság elé valószínűleg csak 2012-ben lépnek vele, hite szerint az újabb konzolgenerációval (ahogy ő nevezte „a PlayStation 4-gyel és az Xbox 720-szal”) és a „grafikus programozás reneszánszával” egy időben. Céljuk, hogy a CryEngine 3 háromszor-ötször múlja felül a második motor minőségét, ám úgy, hogy a fejlesztése nem-lineáris és szolid költségű legyen. Állítása szerint a költségek évről évre 50%-kal nőnek, így új utakat kell találni ezek lefaragására – ilyen lehet a megfelelően képzett külsős cégek bevonása az egyes munkafázisokba (outsourcing). Érdekességképpen elmondta, hogy a Crysis 15 millió euróba került, amely – tessék kapaszkodni! – egy AAA-kategóriás cím esetében szinte bagónak mondható. Mindez egyébként azt is elárulja, hogy a PC-s eladásokról és a kalózkodásról sírás-rívás ellenére a játék behozta az árát. Őt idézve: „ha nem termelt volna profitot, én most nem állnék itt”.
A grafika általános jövőjéről szólva azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztőknek a fejlesztés stílusára kell koncentrálniuk, nem csak művészi értelemben, de stilisztikailag is a fizika és a mesterséges intelligencia tekintetében, ugyanis ezek különböztethetik meg egymástól a játékokat. „Stílus hiányában a játékok elkezdtek egyformák lenni” – mondta Yerli. Hozzátette, hogy a stílust tekintve inkább a hihetőségre, mint a fotorealizmusra kell törekedni. Véleménye szerint öt éven belül a valós idejű grafika ugyanazon a szinten lesz, mint a mai csúcsminőségű CG-munkák, például a Pixar mozijai.
Érdekes szavak ezek, el lehet rajtuk gondolkodni, vitázgatni. A magam részéről nem a grafika, hanem a játék, a játékélmény reneszánszának örülnék...
(Alant a készülő Crysis: Warhead képei)
Az új motor kódolása már elkezdődött, 2009-ben teljes erőbedobással rámozdulnak, de nyilvánosság elé valószínűleg csak 2012-ben lépnek vele, hite szerint az újabb konzolgenerációval (ahogy ő nevezte „a PlayStation 4-gyel és az Xbox 720-szal”) és a „grafikus programozás reneszánszával” egy időben. Céljuk, hogy a CryEngine 3 háromszor-ötször múlja felül a második motor minőségét, ám úgy, hogy a fejlesztése nem-lineáris és szolid költségű legyen. Állítása szerint a költségek évről évre 50%-kal nőnek, így új utakat kell találni ezek lefaragására – ilyen lehet a megfelelően képzett külsős cégek bevonása az egyes munkafázisokba (outsourcing). Érdekességképpen elmondta, hogy a Crysis 15 millió euróba került, amely – tessék kapaszkodni! – egy AAA-kategóriás cím esetében szinte bagónak mondható. Mindez egyébként azt is elárulja, hogy a PC-s eladásokról és a kalózkodásról sírás-rívás ellenére a játék behozta az árát. Őt idézve: „ha nem termelt volna profitot, én most nem állnék itt”.
A grafika általános jövőjéről szólva azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztőknek a fejlesztés stílusára kell koncentrálniuk, nem csak művészi értelemben, de stilisztikailag is a fizika és a mesterséges intelligencia tekintetében, ugyanis ezek különböztethetik meg egymástól a játékokat. „Stílus hiányában a játékok elkezdtek egyformák lenni” – mondta Yerli. Hozzátette, hogy a stílust tekintve inkább a hihetőségre, mint a fotorealizmusra kell törekedni. Véleménye szerint öt éven belül a valós idejű grafika ugyanazon a szinten lesz, mint a mai csúcsminőségű CG-munkák, például a Pixar mozijai.
Érdekes szavak ezek, el lehet rajtuk gondolkodni, vitázgatni. A magam részéről nem a grafika, hanem a játék, a játékélmény reneszánszának örülnék...
(Alant a készülő Crysis: Warhead képei)
Carbon figy a játékélmény még nem teljes.. grafika lehet azlessz 10 éven belül (kívül) xD de játékélmény menet nem. A mesterséges inteligencia a világ reakciólya.. a külömböző trükkök. ezek még fejlődni fognak. Pl Stratégiában énse tudok most sok új dolgot elgondolni mint újjitás. De ez fantázia kérdése. A játékmenet fantázia kérdése. Se neked se nekem nincs. De akinek ez a munkálya h a játékmenetetn dolgozon fantáziájon reméljük jó munkát fog végezni. Ha rossz a játékmenet, játékélmény, vagy ha minden játékban ugyan olyan akkor sivár lessz.
A grafika pl ha eléri a valóság szintjét akkor elkezdenek majd trüközgetni. Pl olyan lesz a játék mintha egy régebi szines Terence Hill és Bud Spencer filmet néznénk. Vagyis ha nemlessz grafikai külöbség a játékok közt, akkor remélem elkezdenek a játékmenetre és fillingre koncentrálni.
Remélem a Warhead izgisebb lesz...
Egyébként már tudnak olyan grafikát csinálni amiről nem, vagy csak nagyon nehezen mondod meg, hogy számítógépes grafika. Itt van az Operation Flashpoint 2 trailere:
http://www.gametrailers.com/player/36083.html
Én először nem hittem a szememnek...
Nem hiszem, hogy 5 év kellene ahhoz, hogy ezeket játékokban is látni lehessen
(és ahhoz, hogy a holywoodi filmstúdiók mind lehúzzák a rolót )
Am kíváncsi vagyok, mit hoznak ezek össze 4 év alatt. És sztem jogosan remélem a legjobbakat...
számomra eggyértelmü lenne a választás.(nem tom mikor jön ki a D3 de a Blizzardot ismerve nem akkora hülyeség az a 2012 ) Ugyanis lehet szép és jó de ha nincs benn semmi akkor könnyen felelythetö. A Crysis-ról meg annyit, hogy szuper grafika,nagyon eksön nagyon látványos, de 2-nél többször nem toltam ki. Ellentétben a Half-Life al amit most tolok vagy 60. szora mégsem tom megunni.
Ez nagyon nagy volt raikoh xD
"CryEngine 3 háromszor-ötször múlja felül a második motor minőségét,, de reméljük nem kell majd hármszor -ötször erősebb gép is hozzá mint a 2. motorhoz .Szerintem már bőven elég lenne a crysis,cod4 szintű grafika az összes játékhoz. Lassan oda fogunk jutni, a játékoknak a grafikája lesz jó, a történet a játékélmény nagyon gyér lesz vagy egyáltalán nem is lesz.
"CryEngine 3 háromszor-ötször múlja felül a második motor minőségét,, de reméljük nem kell majd hármszor -ötször erősebb gép is hozzá mint a 2. motorhoz .Szerintem már bőven elég lenne a crysis,cod4 szintű grafika az összes játékhoz. Lassan oda fogunk jutni, a játékoknak a grafikája lesz jó, a történet a játékélmény nagyon gyér lesz vagy egyáltalán nem is lesz.