Bár az utóbbi évek során szép számmal kaptunk friss RTS-eket, a műfaj még elég messze van egy rendes visszatéréstől, és igen, nagy szüksége lenne egy igazán populáris, ütős címre. Erre talán most sor kerülhet a Prime Matter berkeiből, ahol a Blackbird Interactive (Homeworld: Deserts of Kharak, Homeworld 3) a Smilegate-tel együttműködésben készíti a népszerű free-to-play online FPS, a Crossfire RTS spin-offját, Crossfire: Legion címen. A népszerűséget értsd úgy, hogy a 2007-ben indult játék, elsősorban az ázsiai területeken aratott hatalmas sikerének hála, minden idők egyik legtöbb bevételt termelő játéka lett, melynek teljes, aktív és inaktív játékosokat is számláló bázisa már meghaladja az 1 milliárd felhasználót. Ennek hatására az utóbbi években a Smilegate-nél elkezdtek arra törekedni, hogy egy multimédiás franchise-t formáljanak belőle, melyhez már összejött egy elképesztően népszerű, kínai, élőszereplős sorozat, a Remedy pedig készítgeti az első, ránézésre a Call of Duty babérjaira törő CrossfireX-et.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Játékmenetét tekintve a Legion nem sok meglepetést okoz majd a StarCrafton és C&C-n edzett veteránoknak. A világrend fenntartásáért küzdő Global Risk, az annak megdöntésén munkálkodó, gerilla taktikákat alkalmazó Blacklist, és egy egyelőre még be nem jelentett harmadik fél harcába csatlakozhatunk be egy egyedül és kooperatív módban is játszható kampányban, valamint különböző feltételek szerinti online vagy MI elleni Skirmish összecsapásokban. A játék tartalmaz egy igen egyedi fejlődési fát, mely kissé emlékeztet az elkaszált Command & Conquer Generals 2-re. Profilunk rangjának emelkedése mellett folyamatosan nyitunk majd meg új egységeket, melyek révén minden ütközet előtt testreszabhatjuk seregünket, illetve a szintén feloldható parancsnokokat, akik elsüthető aktív képességekkel és passzív bónuszokkal járulnak hozzá a sikerhez. A fő Crossfire-el szemben a játék rendelkezni fog egy egyszeri vásárlási árral, a pontos monetizációs rendszer azonban még kidolgozás alatt áll. Az viszont már most garantált, hogy a játékkal komoly pálya- és játékmódszerkesztő is érkezik, hogy kinyújtsa a potenciális játékidőt.

Egy exkluzív, online sajtóeseményt részeként nemrég hozzáférést kaptunk a játék technikai tesztjéhez, melyben egy-egy parancsnok, pár kezdőegység és két Skirmish pálya állt rendelkezésünkre, illetve lehetőségünk nyílt a Blackbird fejlesztőivel próbálgatni az 1-1 és a 3-3 elleni módokat. A két fél hasonló felállással indul, kis targoncákkal, munkásokként, akik a fém- és üzemanyagdepók kifosztása mellett képesek lehívni az önmagukat felhúzó épületeket is. A kipróbált pályák mindegyike számos elfoglalható stratégiai ponttal rendelkezett. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ezek vagy nyersanyaglelőhelyekkel és egy újabb főépület lerakására alkalmas pontot tartalmazó bázisbővítéssel, vagy gyógyítóállomással, esetleg a pálya felfedésére képes radarral felruházott zónák. A siker érdekében egyszerre kell kikutatnunk az egységeink, épületeink megnyitásához és felturbózásához szükséges fejlesztéseket, terjeszkednünk, lövegtornyokkal bevédenünk a bázisainkat, illetve folyamatosan bővülő seregünkkel nyirbálni az ellenfelet. Ez utóbbi azért is fontos, mert a leölt ellenfelek, illetve elvesztett egységek révén tehetünk szert a parancsnokunk képességeinek elsütéséhez szükséges energiára. Ám míg a Global Risk high-tech, futurisztikus arzenállal rendelkezik, a Blacklist sokkal nagyobb hangsúlyt helyez a lopakodásra, a láthatatlanná tehető, kis távolságon belül és bázisok között teleportáló osztagokra.

A játék csábereje és a benne rejlő potenciál tagadhatatlan, ám természetesen van még hová fejlődnie és mit felmutatnia ahhoz, hogy teljes bizalmat szavazhassunk neki. A játékmenet egyelőre kissé túlságosan alapnak érződik, a matchmaking egyensúlya, a játszható felek, megnyitható egységek és parancsnokok közötti balansz, valamint a kampány minősége nagyon sok tekintetben lehet majd döntő erejű. Azonban, ha mindez jól sül el, és a Smilegate is megfelelően egyengeti a spin-off útját a Crossfire-franchise sikerének meglovagolására, akkor akár egy StarCraft szintű felhasználóbázissal rendelkező, komoly e-sport-tényezővé is válhat.