2-3 hétre előre mindenképp érdemes tervezni, de a legjobb, ha hosszabb távon gondolkozol. Ha túlságosan elfoglalt vagy, és nem is feltétlenül a Te világod az online marketing, kérj segítséget! A Prioris ügynökség egy jó támpont lehet. A tanácsadástól a márkaépítésen át a SEO-ig számtalan szolgáltatást nyújtanak. De a Google Ads, az Instagram és a Facebook hirdetés is szerepel a palettájukon. 

Hogyan indulj el?

Mindenképp mérd fel a célközönséged! Nézd meg, melyik platformon aktívak, milyen szövegezéssel és akcióval tudod őket elérni. Ezután fogalmazd meg a célokat, és készíts költségtervet! Végül jöhet a content, vagyis a tartalom naptár. Ide hetekre előre tervezd meg, mikor, mely felületen, mit szeretnél kommunkálni. Az érintett videókat, fotókat, kreatívokat is érdemes beírni, illetve linkelni.

Tippek a kommunikációhoz

Minden social média felületnek más a működési elve, de közös bennük, hogy heti 2-3 alkalommal érdemes megjelenni rajtuk. Úgy leszel szem előtt, ha látja az aktivitást a közönséged. De honnan lesz ennyi tartalmad?

  • Vedd elő  például a jeles napokat, és fűzd fel rájuk a saját vállalkozásod történetét!
  • Kapjanak kiemelt helyet az iparági témák. Ossz meg minél több érdekességet, és légy szakértője az adott témának!
  • Alkalmanként jöhetnek vicces vagy épp személyes posztok is.
  • Szemlézd a korábbi tartalmaidat, és okulj azokból, amelyek jól “futottak”.
  • Figyeld a konkurenciát, tőlük is meríthetsz ötleteket.
  • Keress rá a vállalkozásod profiljába illeszkedő hashtagekre, kulcsszavakra, nagy elérésű oldalakra. Tőlük is lehet tanulni.

A content és az időzítés

Mindenképp jegyezd le azokat a tartalmi ötleteket, amiket találtál. Ehhez jól jöhet egy ún. content, amiben napra pontosan dokumentálhatsz mindent. Megosztott excelben érdemes dolgozni, hogy mindenki lássa, aki érintett.

priorishu-2024-januar-linkmarketing-3.jpg

Az első munkalapon szerepeljenek a hét napjai és a hónapok nevei. Külön sorban legyenek a kreatívok és a szöveges részek, illetve az érintett felületek. A második fülön pedig jöhetnek a téma-ötletek: linkek, szövegek stb., amikből tudsz dolgozni. 

Arra is van lehetőség, hogy a kész, jóváhagyott posztokat előre időzítsd a különböző platformokon. Ezt csak akkor érdemes, ha 100%-ig biztos vagy abban, hogy kommunikálhatóak. Egy rosszul időzített tartalom óriási károkat tud okozni.

Tedd átláthatóvá, követhetővé a kommunikációd. A siker kulcsa a rendszeresség és a következetesség. Dolgozz contentben, ahol jó előre felvezethetsz minden információt, és még a kollégáidat is bevonhatod az ötletelésbe. Ezáltal megkönnyíted a munkád, sőt, még időt is spórolhatsz vele.