Az MMOG-irányultság nem véletlen, ugyanis nyugodtan mondhatom, hogy igazi sztárcsapatról van szó. A stúdió alapítója nem kisebb név, mint az EVE Online volt producere, Mike Wallis (képünkön), aki korábban az EA, a SEGA of America és az Eidos színeiben is szerepelt (Sonic the Hedgehog 3D Blast, Star Trek Deep Space Nine: The Fallen, DS9: Dominion Wars), könyvet is írt a műfajról, sőt a BBN Technologies tanácsadó testületének tagja, mely az MMOG technológiák katonai kiképzőprogramként való felhasználását segíti elő. A piciny, 10 főből álló csapatban rajta kívül olyan programozók, tervezők, művészek vannak, akiknek portfoliójában olyan címek sorakoznak, mint: World of Warcraft, Lord of the Rings Online, EverQuest, Ultima Online, City of Heroes, Dark Age of Camelot, EVE Online.
Épp a műfajban szerzett hatalmas tapasztalat miatt a srácok úgy döntöttek: nem fognak beállni a sorba, és újabb sablon MMORPG-t összerakni, ahogy Wallis úr fogalmazott: „a játékunk nem arról fog szólni, hogy gyűjts össze 10 vadkanagyart...”. Épp ezért merészen megpróbálnak újítani, új életet lehelni a klisékkel agyonnyomott műfajba. Első játékuk egy sci-fi témájú, űrbéli MMORPG lesz, teljesen egyedi cím, azaz nem köthető semmilyen ismert univerzumhoz, sőt kimondottan nem WoW-klón lesz. Egy dinamikus, élő világot akarnak létrehozni, nem lineáris sztorivonallal, mely növeli az újrajátszhatóságot. A hátteret alaposan kidolgozzák, valós történelme lesz a világnak, és a játékosok feladata lesz ennek továbbírása. Ha valaki tehát csatlakozik, az éppen zajló események részese lesz, nem ugyanazok az élmények várják, mint amikor utoljára nyomult. Izgalmas elemeket ígérnek: háborúk, PvP csaták, területszerzés, fejlődés. Hogy mindenki megtalálja a számítását, a különféle feladatok, küldetések, tevékenységek között lesznek rövidek, hosszúak és maratoniak is, így akár egy félórás menet is jutalommal, eredménnyel kecsegtet majd. Szintén a játékosok különböző hozzáállására rezonál ama ígéret is, hogy mind a hagyományos, mind teljesen újszerű játékstílusok megtalálhatók lesznek a csomagban. A végjáték pedig valami egészen egyedi lesz, hiteles és nagy jutalmakkal csábító.
Miután a csapat nem akart egy teljesen új technológiát kifejleszteni, létező megoldás után néztek, és licencelték a Hero Engine névre hallgató csomagot. A Simutronics megoldása nem kispályás versenyző, hiszen tavaly augusztusban a frissen alakított Bioware Austin vásárolta meg első MMOG-je alá, és természetesen ez az alapja a motorépítő cég saját készülő játékának, a Hero’s Journey MMORPG-nek is. Wallis úr szerint hihetetlenül könnyű dolgozni a cuccal, két hónap alatt megtanulták a kezelését, belepakoltak egy csomó tartalmat, hajókkal röpködtek és lövöldöztek a volumetrikus 3D-s űrben, több játékos becsatlakozásával. Elmondásuk szerint nagy, NAGYON NAGY csatákat akarnak mind PvE, mind PvP téren, és ez a technológia ezt lehetővé teszi.
Mivel nem akarják elkapkodni a fejlesztést, ezért a srácok egyelőre egy elég távoli dátumot tűztek ki: a 2009 karácsonya körüli időszakot. Természetesen egyelőre képanyag sem sok van, mindössze három koncepciórajz futott be, amelyről sok minden nem derül ki, csak az, hogy ügyes művészeik vannak, no meg, hogy picit hatott rájuk Lovecraft világa (a két So’Toth képre gondolok itt), ami persze alapjában véve egyáltalán nem baj, sőt...
Itt ugyanaz lesz a helyzet, mint a többi esetben: a gyengék kihullanak a rostán, a jók megmaradnak. Piaci versenyhelyzet, ez természetes. Egy-két nagy reményű cím már becsukta a kapuit, mások döglődnek (még a Star Wars Galaxies is döcög, pedig annak azért van rajongótábora). Minden új versenyző megkapja az esélyt, aztán hogy tud-e élni vele, és hogy, az már úgyis a játékosokon múlik, "ráharapnak-e", vagy sem. Meglátjuk, ebben az esetben mi lesz a helyzet.
Most már csak azt remélem, hogy ingyenes lesz