Colony Studios MMORPG projekt
A Colony Studios indulása is elég érdekes, ugyanis bár a Las
Vegas-i székhelyű cég létrejöttét most jelentették be, egy interjúból kiderült:
hivatalosan 2005 szeptemberében alakultak, ám azért nem verték ezt nagydobra,
mert egy titkos projekten dolgoztak: a Battlestar Galactica MMOG-n! Nevük is
innen ered: a Földet meglátogató 13th Tribe után 13th Colony, ám miután a
tárgyalások különféle okok miatt megszakadtak az Universal stúdióval, elhagyták
a sorszámnevet.
Az MMOG-irányultság nem véletlen, ugyanis nyugodtan
mondhatom, hogy igazi sztárcsapatról van szó. A stúdió alapítója nem kisebb
név, mint az EVE Online volt producere, Mike Wallis, és a piciny, 10 főből álló
csapatban olyan programozók, tervezők, művészek vannak, akiknek portfoliójában
olyan címek sorakoznak, mint: World of Warcraft, Lord of the Rings Online,
EverQuest, Ultima Online, City of Heroes, Dark Age of Camelot, EVE Online.
Épp a műfajban szerzett hatalmas tapasztalat miatt a srácok
úgy döntöttek: nem fognak beállni a sorba, és újabb sablon MMORPG-t összerakni,
ahogy Wallis úr fogalmazott: „a játékunk nem arról fog szólni, hogy gyűjts
össze 10 vadkanagyart...”. Épp ezért merészen megpróbálnak újítani, új életet
lehelni a klisékkel agyonnyomott műfajba. Első játékuk egy sci-fi témájú,
űrbéli MMORPG lesz, teljesen egyedi cím, azaz nem köthető semmilyen ismert
univerzumhoz, sőt kimondottan nem WoW-klón lesz. Egy dinamikus, élő világot
akarnak létrehozni, nem lineáris sztorivonallal, mely növeli az
újrajátszhatóságot. A hátteret alaposan kidolgozzák, valós történelme lesz a
világnak, és a játékosok feladata lesz ennek továbbírása. Ha valaki tehát
csatlakozik, az éppen zajló események részese lesz, nem ugyanazok az élmények
várják, mint amikor utoljára nyomult. Izgalmas elemeket ígérnek: háborúk, PvP
csaták, területszerzés, fejlődés. Hogy mindenki megtalálja a számítását, a
különféle feladatok, küldetések, tevékenységek között lesznek rövidek, hosszúak
és maratoniak is, így akár egy félórás menet is jutalommal, eredménnyel
kecsegtet majd. Szintén a játékosok különböző hozzáállásra rezonál ama ígéret
is, hogy mind a hagyományos, mind teljesen újszerű játékstílusok lesznek a
csomagban. A végjáték pedig valami egészen egyedi lesz, hiteles és nagy
jutalmakkal kecsegtet.
Miután a csapat nem akart egy teljesen új technológiát
kifejleszteni, létező megoldás után néztek, és licencelték a Hero Engine névre
hallgató csomagot. A Simutronics megoldása nem kispályás versenyző, hiszen
tavaly augusztusban a frissen alakított Bioware Austin vásárolta meg első
MMOG-je alá, és természetesen ez az alapja a motorépítő cég saját készülő
játékának, a Hero’s Journey MMORPG-nek is. Wallis úr szerint hihetetlenül
könnyű dolgozni a cuccal, két hónap alatt megtanulták a kezelését, belepakoltak
egy csomó tartalmat, hajókkal röpködtek és lövöldöztek a volumetrikus 3D-s
űrben, több játékos becsatlakozásával. Elmondásuk szerint nagy, NAGYON NAGY
csatákat akarnak mind PvE, mind PvP téren, és ez a technológia ezt lehetővé
teszi.
Mivel nem akarják elkapkodni a fejlesztést, ezért a srácok
egyelőre egy elég távoli dátumot tűztek ki: a 2009 karácsonya körüli időszakot.
Természetesen egyelőre képanyag sem sok van, mindössze három koncepciórajz
futott be, amelyről sok minden nem derül ki, csak az, hogy ügyes művészeik
vannak, no meg, hogy picit hatott rájuk Lovecraft világa (a két So’Toth képre
gondolok itt), ami persze alapjában véve egyáltalán nem baj, sőt...
Vegas-i székhelyű cég létrejöttét most jelentették be, egy interjúból kiderült:
hivatalosan 2005 szeptemberében alakultak, ám azért nem verték ezt nagydobra,
mert egy titkos projekten dolgoztak: a Battlestar Galactica MMOG-n! Nevük is
innen ered: a Földet meglátogató 13th Tribe után 13th Colony, ám miután a
tárgyalások különféle okok miatt megszakadtak az Universal stúdióval, elhagyták
a sorszámnevet.
Az MMOG-irányultság nem véletlen, ugyanis nyugodtan
mondhatom, hogy igazi sztárcsapatról van szó. A stúdió alapítója nem kisebb
név, mint az EVE Online volt producere, Mike Wallis, és a piciny, 10 főből álló
csapatban olyan programozók, tervezők, művészek vannak, akiknek portfoliójában
olyan címek sorakoznak, mint: World of Warcraft, Lord of the Rings Online,
EverQuest, Ultima Online, City of Heroes, Dark Age of Camelot, EVE Online.
Épp a műfajban szerzett hatalmas tapasztalat miatt a srácok
úgy döntöttek: nem fognak beállni a sorba, és újabb sablon MMORPG-t összerakni,
ahogy Wallis úr fogalmazott: „a játékunk nem arról fog szólni, hogy gyűjts
össze 10 vadkanagyart...”. Épp ezért merészen megpróbálnak újítani, új életet
lehelni a klisékkel agyonnyomott műfajba. Első játékuk egy sci-fi témájú,
űrbéli MMORPG lesz, teljesen egyedi cím, azaz nem köthető semmilyen ismert
univerzumhoz, sőt kimondottan nem WoW-klón lesz. Egy dinamikus, élő világot
akarnak létrehozni, nem lineáris sztorivonallal, mely növeli az
újrajátszhatóságot. A hátteret alaposan kidolgozzák, valós történelme lesz a
világnak, és a játékosok feladata lesz ennek továbbírása. Ha valaki tehát
csatlakozik, az éppen zajló események részese lesz, nem ugyanazok az élmények
várják, mint amikor utoljára nyomult. Izgalmas elemeket ígérnek: háborúk, PvP
csaták, területszerzés, fejlődés. Hogy mindenki megtalálja a számítását, a
különféle feladatok, küldetések, tevékenységek között lesznek rövidek, hosszúak
és maratoniak is, így akár egy félórás menet is jutalommal, eredménnyel
kecsegtet majd. Szintén a játékosok különböző hozzáállásra rezonál ama ígéret
is, hogy mind a hagyományos, mind teljesen újszerű játékstílusok lesznek a
csomagban. A végjáték pedig valami egészen egyedi lesz, hiteles és nagy
jutalmakkal kecsegtet.
Miután a csapat nem akart egy teljesen új technológiát
kifejleszteni, létező megoldás után néztek, és licencelték a Hero Engine névre
hallgató csomagot. A Simutronics megoldása nem kispályás versenyző, hiszen
tavaly augusztusban a frissen alakított Bioware Austin vásárolta meg első
MMOG-je alá, és természetesen ez az alapja a motorépítő cég saját készülő
játékának, a Hero’s Journey MMORPG-nek is. Wallis úr szerint hihetetlenül
könnyű dolgozni a cuccal, két hónap alatt megtanulták a kezelését, belepakoltak
egy csomó tartalmat, hajókkal röpködtek és lövöldöztek a volumetrikus 3D-s
űrben, több játékos becsatlakozásával. Elmondásuk szerint nagy, NAGYON NAGY
csatákat akarnak mind PvE, mind PvP téren, és ez a technológia ezt lehetővé
teszi.
Mivel nem akarják elkapkodni a fejlesztést, ezért a srácok
egyelőre egy elég távoli dátumot tűztek ki: a 2009 karácsonya körüli időszakot.
Természetesen egyelőre képanyag sem sok van, mindössze három koncepciórajz
futott be, amelyről sok minden nem derül ki, csak az, hogy ügyes művészeik
vannak, no meg, hogy picit hatott rájuk Lovecraft világa (a két So’Toth képre
gondolok itt), ami persze alapjában véve egyáltalán nem baj, sőt...
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.