Az FPS műfaj legnagyobb mérföldköveinek kapcsán szinte minden embernek a DOOM és a Half-Life jut először az eszébe – nem véletlenül, hiszen míg az id Software legendás lövöldéje felrakta a zsánert a térképre, addig a Valve megmutatta, hogy nem ördögtől való történetet és érdemi karaktereket pakolni a szűntelen puffogtatás mögé – a szintén újdonságként ható fejtörőkről már ugye nem is beszélve. Gordon Freeman legelső kalandja játékmenet, látvány és mesterséges intelligencia terén is paradigmaváltónak bizonyult, így aztán nem meglepő, hogy az 1998-as E3-on valósággal a padlóra szegezte a közönség állát – olyannyira, hogy a legjobb PC-s játék és a legjobb akciójáték díjat is sikerült neki bezsebelnie. Egy ilyen sikeres prezentációt követően könnyedén azt gondolná az ember, hogy a fejlesztők ki sem látszódtak a pezsgőből, a valóság azonban az, hogy akadt aggódó hang a stúdió köreiben.

Ahogy arról a GamesRadar is beszámolt, a 2025-ös Game Developers Conference-en (GDC) Monica Harrington, a Valve korábbi marketingvezetője is ott volt a felszólalók között, az egykori vezető pedig elárulta, hogy az említett expót követően az egyik munkatársa kifejezte az aggodalmát a végleges változat miatt. „Az E3 után az egyik kulcsfontosságú fejlesztő odajött hozzám, és azt mondta, hogy Gabe [Newell] olyan dolgokat ígért, amiket valószínűleg nem tudnak teljesíteni” – fogalmazott Harrington. Ahogy azt bizonyára minden rajongó tudja, végül nem a szkeptikus alkotónak lett igaza, a Valve ugyanis képes volt megfelelni a várakozásoknak, sőt, még felül is múlta azokat, melynek köszönhetően egy pillanat alatt a játékfejlesztés élvonalában találta magát. A többi pedig – ahogy azt mondani szokás – már történelem.

A borítóképek forrása: Steam, Half-Life