Az új játék nagyrészt a rajongóknak köszönhető, akik az online fórumokon kvázi kisírták, hogy elkészülhessen. A Colonization a Civilization 4 grafikus motorját fogja használni, illetve annak egy kicsit felturbózott verzióját. A textúrák élesebbek és az effektek szebbek lesznek.
Ez nem egy kiegészítő lesz, hanem egy különálló játék, amiben a feladatunk az lesz, hogy megvessük a lábunkat az újvilágban, majd kemény harcok árán elszakadjunk a hátországunktól.
Ezúttal a kereskedelem és a politikai kapcsolatok kerülnek előtérbe, nem a világuralom, mint a Civ 4-ben. A méreteit tekintve kisebb lesz a Colonization, mivel itt jó részt Amerikára koncentrálunk. Négy nemzet közül választhatunk majd a játék elején, és mind rendelkezik a maga erősségével. A hollandok jók a kereskedelemben, a franciák jó kapcsolatot tudnak tartani az őslakkosokkal, a spanyolok jó felfedezők és hódítók, az angolok pedig a letelepedésben jeleskednek.
A játékmenetet illetően hatalmas szerepet fog játszani a kereskedelem, mivel az Újvilágban szerzett javakkal tudunk kereskedni Európával. Az itt szerzett cukrot vagy aranyat az öreg kontinensre szállítva fegyverekre és szerszámokra tudjuk majd cserélni. Szerencsére nem kell majd sokat foglalkozni a kitermeléssel, mert a játék magától végzi azt, de ebbe kis mértékben mi is beleavatkozhatunk.
Minden rendelkezésre álló gyarmatosítót bármilyen munkára beoszthatunk, de több bónuszpontot kapunk, ha direkt az adott feladatra betanított egységet alkalmazzuk.
Ha új várost akarunk építeni, akkor két választási lehetőség elé kerülünk: vagy fizetünk az őslakosoknak a földért, vagy csatába szállunk velük. Az utóbbi nem túl jó döntés, különösen a játék elején, mikor még csak kevés fegyverünk és katonánk van, de később sem egy életbiztosítás támadni. Az őslakosok intelligenciája ígéretesnek tűnik. Képesek lesznek arra, hogy ellopják tőlünk a fegyvereinket, és azokat ellenünk használják. Megtámadhatják a városainkat, és ki is foszthatják azokat.
Egyelőre ennyi újdonság került napvilágra a játékról, és ezek alapján egy jó kis taktikai játékra számíthatunk. Én még nem csalódtam egy Sid Meier játékban sem, remélem ez sem lesz kivétel.
Ez nem egy kiegészítő lesz, hanem egy különálló játék, amiben a feladatunk az lesz, hogy megvessük a lábunkat az újvilágban, majd kemény harcok árán elszakadjunk a hátországunktól.
Ezúttal a kereskedelem és a politikai kapcsolatok kerülnek előtérbe, nem a világuralom, mint a Civ 4-ben. A méreteit tekintve kisebb lesz a Colonization, mivel itt jó részt Amerikára koncentrálunk. Négy nemzet közül választhatunk majd a játék elején, és mind rendelkezik a maga erősségével. A hollandok jók a kereskedelemben, a franciák jó kapcsolatot tudnak tartani az őslakkosokkal, a spanyolok jó felfedezők és hódítók, az angolok pedig a letelepedésben jeleskednek.
A játékmenetet illetően hatalmas szerepet fog játszani a kereskedelem, mivel az Újvilágban szerzett javakkal tudunk kereskedni Európával. Az itt szerzett cukrot vagy aranyat az öreg kontinensre szállítva fegyverekre és szerszámokra tudjuk majd cserélni. Szerencsére nem kell majd sokat foglalkozni a kitermeléssel, mert a játék magától végzi azt, de ebbe kis mértékben mi is beleavatkozhatunk.
Minden rendelkezésre álló gyarmatosítót bármilyen munkára beoszthatunk, de több bónuszpontot kapunk, ha direkt az adott feladatra betanított egységet alkalmazzuk.
Ha új várost akarunk építeni, akkor két választási lehetőség elé kerülünk: vagy fizetünk az őslakosoknak a földért, vagy csatába szállunk velük. Az utóbbi nem túl jó döntés, különösen a játék elején, mikor még csak kevés fegyverünk és katonánk van, de később sem egy életbiztosítás támadni. Az őslakosok intelligenciája ígéretesnek tűnik. Képesek lesznek arra, hogy ellopják tőlünk a fegyvereinket, és azokat ellenünk használják. Megtámadhatják a városainkat, és ki is foszthatják azokat.
Egyelőre ennyi újdonság került napvilágra a játékról, és ezek alapján egy jó kis taktikai játékra számíthatunk. Én még nem csalódtam egy Sid Meier játékban sem, remélem ez sem lesz kivétel.