A Gamescom során már megszellőztetett, aranyos, esti mesék és költemények által inspirált oldalnézetes platformer története szerint a főszereplő, Aurora megbetegedett, s miközben az ágyat nyomta, a lelke átkerült a mágikus Lemuria királyságba, mely épp egy krízis kellős közepén van: a gonosz Black Queen lelopta a Napot, a Holdat és a csillagokat az égről. A mi feladatunk természetesen az, hogy visszaszerezzük ezeket, a kalandunkat pedig Igniculus, egy másik játékos által irányítható, repülő fénygömb segíti majd.
A játékmenet alapvetően a felfedezés és a gyönyörű világ megismerésével fog eltelni, de harcban is bőven lesz részünk. A Child of Light eme részét a távol-keleti szerepjátékok inspirálták, vagyis körökre osztott összecsapásokat kapunk, ahol az adott helyzetnek megfelelően kell menedzselnünk a saját és társaink képességeit, melyek egyébként fejleszthetők is lesznek a Far Cry 3-ban látott képességfához hasonló módon.
A Ubisoft belső fejlesztésű, a Rayman-játékokhoz használt UbiArt Framework grafikusmotor által meghajtott Child of Light PS4, PS3, Wii U, Xbox 360, Xbox One és PC platformra fog megjelenni 2014-ben.