Igen, tudjuk, ez még nem az a mesterséges intelligencia, avagy pár évet várni kell arra, hogy elvegye a munkánkat, esetleg átvegye az irányítást a nemzetközi védelmi hálózat felett, majd leigázza a bolygó lakosságát. De na, azért csak jópofa eljátszani a gondolattal, hogy az AI egyre több mindenre képes, fejlődik, bármit megválaszol, sőt még tanácsokat is ad. Ha lehet, pl. párkapcsolati kérdésekben még senki se kérje ki a véleményét, de azért apróságokkal már mindenképpen hozzá lehet fordulni. Én ezúttal a videójátékok kapcsán kérdezgettem, méghozzá elsőre a nyílt világú játékokról. Egészen pontosan arról, hogy szerinte milyen lenne az ideális nyitott világú videójáték, amiben bármit megtehetnek a játékosok, bőven van benne akció, és a kritikusok és gamerek egyaránt értékelik. Milyen grafikus motorral készülne, mit tartalmazna, hol játszódna, milyen karakterekkel és sztorival, milyen fejlődési rendszerrel és a többi. Nos, a válasz a következő volt:
“Az ideális nyitott világú videójáték kialakítása rendkívül összetett feladat, és az elvárások változnak az idők és a technológia fejlődésével. Az alábbiakban egy lehetséges konceptet vázolok fel, mely megfelel a leírt kritériumoknak:
1. Grafikai Motor:
Az Unreal Engine 5 vagy egy hasonlóan fejlett és testreszabható motor ideális választás lenne, amely képes fotorealisztikus grafikát és nagyon részletes fizikai szimulációt biztosítani.
2. Játékvilág:
Helyszín: egy óriási, futurisztikus városállam, melynek különböző területei eltérő kultúrákat, technológiákat és társadalmi rendszereket képviselnek.
Időjárás és napszak változás: dinamikus rendszer, ami befolyásolja a játékmechanikákat és a karakterek viselkedését."
"3. Karakterek:
Sokféle háttértörténettel rendelkező karakterek, akikkel a játékosok kapcsolatot alakíthatnak ki. Az NPC-knek (nem játékos karakterek) saját életük és napirendjük van, melyet követnek.
4. Sztori:
A játékos egy fiatal hős, aki a városállam rejtélyes és veszélyes világában keresi saját helyét. Több ágú narratíva, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy saját döntéseikkel formálják a történetet.
5. Akció:
Különféle harci stílusok és technikák, amelyeket a játékos fejleszthet és sajátít el. Nagyszabású harci jelenetek, ahol a játékosoknak stratégiailag kell gondolkodniuk.
6. Fejlődési rendszer:
A karakterek különböző képességekkel rendelkeznek, amelyeket az idő és a tapasztalat révén fejleszteni lehet. Plusz tárgyak és felszerelések, amelyekkel a játékosok testreszabhatják karaktereiket.
7. Interaktivitás:
A játékban lévő tárgyak nagy része interaktív, így a játékosok szinte bármivel interakcióba léphetnek. Dinamikus gazdasági rendszer, amelyben a játékosok kereskedhetnek, beruházásokat tehetnek és vállalkozásokat indíthatnak."
"8. További ötletek:
Egyedi és változatos küldetések, amelyekben a játékosok nemcsak harcolnak, de diplomáciát is gyakorolnak, rejtélyeket fejtenek meg, stratégiát alkotnak.
Választható kooperatív mód, amelyben a játékosok együttműködhetnek más játékosokkal.
Ez csupán egy elképzelés, de a játékiparban a technológiai fejlődésnek köszönhetően szinte végtelen a lehetőségek száma. Az igazán kiváló játékok azok, amelyek új és izgalmas ötleteket vezetnek be, miközben a játékosok igényeit is szem előtt tartják."
Ennyi az AI válasza a legoptimálisabb nyílt világú játék kapcsán, ami azért nem akkora ötlet, bár tény, hogy néhány játékfejlesztő már ebből a kis szösszenetből is tanulhatna. Te mit gondolsz a mesterséges intelligencia véleményéről? Melyik ötletét tartod kimondottan jónak? Természetesen hamarosan jön az új Assassin's Creed, mindenképpen lesz még GTA 6, szóval lehet, a tökéletes open world játék már úton van. Nem mellesleg más kérdésekben is kikértem a véleményét, szóval ha szeretnéd/szeretnétek, akár a későbbiekben akár azokat is megoszthatom.
A mi ChatGPT-nk elképesztő hibákat vét a programozás, az egyszerű matematikai képletek területén, ráadásul egy sima pdf könyv elemzésénél is képes olyanokat hallucinálni... Az egyetlen viszonylag biztos dolog amit tud az az angol nyelv, minden másban csak arra jó, hogy jókat derüljünk a válaszain.